• Äldre 1 Mar 01:09
    8132 visningar
    19 svar
    19
    8132

    Polyamorös - fråga vad du vill

    Som rubriken lyder!

    Fråga på ni som är nyfikna eller undrar :)

  • Svar på tråden Polyamorös - fråga vad du vill
  • Anonym (Felic­ia)
    Äldre 1 Mar 02:00
    #1

    1. är du man eller kvinna?
    2. hur ser ditt nuvarande förhållande ut?

  • Äldre 1 Mar 02:21
    #2
    +1
    Anonym (Felicia) skrev 2018-03-01 02:00:17 följande:

    1. är du man eller kvinna?

    2. hur ser ditt nuvarande förhållande ut?


    Jag kvinna!

    Mitt nuvarande förhållande är med en partner och det är bra mellan oss. Vi är som en helt vanlig svenssonfamilj. Hade tidigare polyförhållande med en tjej och hennes kille. Det gick också bra.

    Jag, min partner (man), 2 barn bor tillsammans och det är en tredje unge på G. Vi har väldigt bra kommunikation. Under vårt förhållande har jag haft sex med 3 andra personer.

    Det bästa med att vara poly är att älska mer.

    Ärlighet är det man kommer längst på.

    Det finns ju "gränser och regler" i en polyfamilj också.
  • Anonym (Frågv­is)
    Äldre 1 Mar 05:27
    #3

    Är din partner poly med? Isf hur många har han haft sex med? Hur känner du för det?

    Diskuterar ni innan du ska ligga/träffa någon annan för sex? Typ blir din partner hemma med barnen och du drar iväg och knullar eller hur funkar det?

  • Äldre 1 Mar 15:08
    #4
    Anonym (Frågvis) skrev 2018-03-01 05:27:46 följande:

    Är din partner poly med? Isf hur många har han haft sex med? Hur känner du för det?

    Diskuterar ni innan du ska ligga/träffa någon annan för sex? Typ blir din partner hemma med barnen och du drar iväg och knullar eller hur funkar det?


    Ja det gör vi. Om någon skulle smyga med att träffa någon annan bakom någons rygg så är det otrohet.

    Min partner är också öppen och har haft sex med en annan. Jag brydde mig inte alls så mycket tbh.
  • Anonym (AL - Kvinna 35)
    Äldre 1 Mar 15:14
    #5
    +1

    Men alltså, det här låter ju mer som ett öppet förhållande än som polyamoröst förhållande? Polyamoröst betyder ju att man kan bli kär i andra samtidigt som man är kär i sin partner, inte bara att "ha sex med andra personer". Eller älskade du eller var du kär/förälskad i dessa personer?

  • Äldre 1 Mar 15:17
    #6
    Pr0nographic skrev 2018-03-01 02:21:33 följande:

    Jag kvinna!

    Mitt nuvarande förhållande är med en partner och det är bra mellan oss. Vi är som en helt vanlig svenssonfamilj. Hade tidigare polyförhållande med en tjej och hennes kille. Det gick också bra.

    Jag, min partner (man), 2 barn bor tillsammans och det är en tredje unge på G. Vi har väldigt bra kommunikation. Under vårt förhållande har jag haft sex med 3 andra personer.

    Det bästa med att vara poly är att älska mer.

    Ärlighet är det man kommer längst på.

    Det finns ju "gränser och regler" i en polyfamilj också.


    Du har bara ett förhållande alltså?

    Hur många förhållanden har du haft som mest samtidigt?
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 1 Mar 15:36
    #7

    Är din man far till de barn som finns och även till det kommande?

    Är du poly med både killar och tjejer?

    Har du left i något förhållande under samma tak med 2 killar och du själv?

  • Äldre 1 Mar 16:09
    #8
    Anonym (AL - Kvinna 35) skrev 2018-03-01 15:14:07 följande:

    Men alltså, det här låter ju mer som ett öppet förhållande än som polyamoröst förhållande? Polyamoröst betyder ju att man kan bli kär i andra samtidigt som man är kär i sin partner, inte bara att "ha sex med andra personer". Eller älskade du eller var du kär/förälskad i dessa personer?


    Jag är poly och har haft mer än en partner samtidigt. Jag har varit kär i fler än en samtidigt.

    Just nu har jag bara en partner.
  • Äldre 1 Mar 16:11
    #9
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-01 15:36:50 följande:

    Är din man far till de barn som finns och även till det kommande?

    Är du poly med både killar och tjejer?

    Har du left i något förhållande under samma tak med 2 killar och du själv?


    Jag är bisexuell och dras till båda könen.

    Nej, inte två killar men en tjej och en man.
  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 1 Mar 16:28
    #10
    Pr0nographic skrev 2018-03-01 16:11:38 följande:

    Jag är bisexuell och dras till båda könen.

    Nej, inte två killar men en tjej och en man.


    Hur tror du din kille skulle reagera om du sa att du var kär i ytterligare en kille och du ville att han skulle flytta in till er?
  • Dr Börje
    Äldre 1 Mar 16:35
    #11
    +2

    Är det någon ide att försöka slipa (vässa) klippkniven till gräsklipparen eller är det lika bra att kvista iväg till järnaffären och köpa en ny?

  • Anonym (Frågv­is)
    Äldre 1 Mar 18:10
    #12
    Dr Börje skrev 2018-03-01 16:35:23 följande:

    Är det någon ide att försöka slipa (vässa) klippkniven till gräsklipparen eller är det lika bra att kvista iväg till järnaffären och köpa en ny?


    Köp en ny! Slipar du snet, eller mer på ena sidan än andra, får du obalans och massa vibrationer du inte vill ha..
  • Äldre 1 Mar 20:59
    #13
    Dr Börje skrev 2018-03-01 16:35:23 följande:

    Är det någon ide att försöka slipa (vässa) klippkniven till gräsklipparen eller är det lika bra att kvista iväg till järnaffären och köpa en ny?


    Du bör köpa ny enligt min åsikt. Annars kan det bli eventuella balansrubbningar.
  • Äldre 1 Mar 21:01
    #14
    Anonym (Anonym) skrev 2018-03-01 16:28:32 följande:

    Hur tror du din kille skulle reagera om du sa att du var kär i ytterligare en kille och du ville att han skulle flytta in till er?


    Jag tror att det skulle gå bra eftersom att jag skulle ha presenterat killen för honom innan det blev något mellan mig och den nye.

    Träffar jag någon så vet min partner om det.
  • Anonym (Felic­ia)
    Äldre 2 Mar 00:25
    #15

    När du är i ett förhållande med två, har ni alla sex tillsammans då eller är det mer att man turas om? 

  • Äldre 2 Mar 11:46
    #16
    Anonym (Felicia) skrev 2018-03-02 00:25:00 följande:

    När du är i ett förhållande med två, har ni alla sex tillsammans då eller är det mer att man turas om? 


    Det beror på om de två andra parterna har inlett ett förhållande.

    Om de två inte har det så har jag sex med personerna enskilt. Såvida dom inte vill vara med.

    Annars brukar det mest flyta på.
  • Äldre 2 Mar 14:01
    #17

    Som poly själv följer jag tråden. Intressant hur frågorna man möter oftast är de samma.

    Lycka till med allt!

  • Anonym (Nyfik­en)
    Äldre 2 Mar 22:21
    #18

    Använder du alltid kondom?

    Duschar du efter du legat med någon annan eller kommer du hem oduschad så mannen får smaka på slopy seconds. (Vilket i fantasin gör mig otroligt kåt.)

    Hur hittar du dina partners?

    Hur ofta träffar du dom?

    Vet din man hur dom ser ut? Träffar han dom innnan?

    Hur ofta träffar din man andra kvinnor? Använder han kondom?

    Varför har ni inte trekant med dina älskare?

  • Anonym (Cirku­s)
    Äldre 2 Mar 22:43
    #19

    Vilka regler har ni?

    Ser ni ert förhållande som ?huvudförhållandet?? Dvs att det ska vara ni resten av livet, oavsett vilka andra ni förälskar er i? Känns mest logiskt om ni har barn...

    Tar ni hem partners till ert gemensamma hem, eller ses ni alltid ute/hos den andra?

    Vet era barn?

    Har era barn träffat era andra?

    Känner ni aldrig svartsjuka?

    Hur föddes idén med att leva som polyamorös?

    Hoppas du kan svara på samtliga av mina frågor :)

Svar på tråden Polyamorös - fråga vad du vill