• Anonym (Avli)
    Äldre 3 Mar 06:32
    2795 visningar
    7 svar
    +1
    7
    2795

    Bumble

    Dejtappen där tjejer skriver först.
    Bra eller dåligt?
    Kan tänka mig tjejer gillar det för då slipper de killar som bara vill en sak.
    Tjejer vill ha nåt seriöst och har bättre koll vad de vill ha, kan avgöra snabbt om en kille är nåt för dom. Alltså bättre om tjejen väljer.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bumble
  • Anonym (.)
    Äldre 3 Mar 06:53
    #1
    Anonym (Avli) skrev 2018-03-03 06:32:42 följande:

    Dejtappen där tjejer skriver först.
    Bra eller dåligt?
    Kan tänka mig tjejer gillar det för då slipper de killar som bara vill en sak.
    Tjejer vill ha nåt seriöst och har bättre koll vad de vill ha, kan avgöra snabbt om en kille är nåt för dom. Alltså bättre om tjejen väljer.


    Hur har tjejen mer information innan hon skriver här än på Tinder?

    På Tinder kanske killen skriver först och då kan hon läsa hans meddelande innan hon bestämmer sig, här försvinner den möjligheten och hon har alltså mindre info.

    Jag har både Tinder och Bumble och vill samma sak på båda så jag tror inte tjejer slipper något någonstans. Varför de nu skulle vilja slippa sånt de verkar vilja ha.
  • Anonym (Avli) Trådstartaren
    Äldre 3 Mar 06:58
    #2
    Anonym (.) skrev 2018-03-03 06:53:46 följande:
    Hur har tjejen mer information innan hon skriver här än på Tinder?

    På Tinder kanske killen skriver först och då kan hon läsa hans meddelande innan hon bestämmer sig, här försvinner den möjligheten och hon har alltså mindre info.

    Jag har både Tinder och Bumble och vill samma sak på båda så jag tror inte tjejer slipper något någonstans. Varför de nu skulle vilja slippa sånt de verkar vilja ha.
    Jag använder inte Bumble själv, men det är alltså som på Tinder, man ser bara foton (ingen text)?
    Tjejer går också på utseende, känner antingen ja eller nej.
    Hon får välja.
    Tjejer hinner inte läsa mejl, eftersom de får så många.
    Bättre då att hon själv i lugn och ro får välja.
  • Anonym (.)
    Äldre 3 Mar 12:42
    #3
    Anonym (Avli) skrev 2018-03-03 06:58:28 följande:
    Jag använder inte Bumble själv, men det är alltså som på Tinder, man ser bara foton (ingen text)?
    Tjejer går också på utseende, känner antingen ja eller nej.
    Hon får välja.
    Tjejer hinner inte läsa mejl, eftersom de får så många.
    Bättre då att hon själv i lugn och ro får välja.
    Dom får så många de vill på Tinder eftersom de väljer själva vem de matchar med, det var det som var genidraget med Tinder.

    Bumble tillför ingenting eftersom de endast skapar press på tjejen att skriva nåt först, vilket de egentligen inte verkar gilla.

    Ofta skriver de hej och sen är allt som Tinder, ingen skillnad.
  • Anonym (bumbl­ebee)
    Äldre 15 Mar 07:34
    #4
  • Anonym (Boost­)
    Thu 15 Jul 2021 18:18
    #5

    Tycker tjejer det här är en bra app att ni får utmana er själva?

  • Anonym (Klari­ce)
    Thu 15 Jul 2021 18:33
    #6

    Tjejer kan ju skriva först på alla appar? Jag har alltid skrivit till de killar jag gillar, annars får jag ju bara sitta och vänta på att bli vald.

    Oftast är det de kontakterna som ger något, för då har jag ju valt ut och skrivit till någon jag verkligen gillar. Om killen skriver först är det oftast ett "tjena snygging, vad gör en sötnos som du ikväll:)", dvs han har inte läst min presentation och skickar samma meddelande till 100 tjejer, och är egentligen 30år äldre än jag, bor 50 mil bort och delar inte ett enda intresse med mig.

  • Anonym (OldFa­sion)
    Thu 15 Jul 2021 18:49
    #7

    Skittråkigt.

    Men så är jag rätt less på datingsiter övht. Det känns som både tjejer o killar blivit förstörda av detta antisociala fenomen.

    Jag vill bli uppvaktad och sedd av en man, liksom att jag vill uppvakta o se den man jag är intresserad av. Men jag gillar att vara i min feminina energi - vara följsam, av det jag får ger jag tillbaka osv.

    Jag blir uppvaktad en hel del irl men det är oftast en viss typ av män, ibland med respekt o med fina möten till följd men oftast inte. Det känns lite som att bra, reko män är lite rädda för att ta steget nu sen me2 kanske?

    Sen tycker jag att folk är socialt inkompetenta över lag, svårt att hålla igång samtal, ställer inga frågor, killar har börjat retuscha sina bilder nu oxå och framhäver en ytlig bild som inte finns...

Svar på tråden Bumble