• Finne8­4
    Äldre 6 Mar 14:00
    27444 visningar
    250 svar
    -2 +2
    250
    27444

    Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?

    Ni som är emot att barnen ska tas till kyrkor på besök för skolavslutning och eventuella välsignelser med förskola och skolklasser,  är ni också emot YOGA som har med hinduism att göra? samt besök för andra religiösa byggnader som Moské och buddhist tempel? Eller är det bara kristendomen som är stötestenen?

    Hur skulle ni göra om era barn kom hem, som i England, med brev från skolan där det står att barnen ska på studiebesök i en moské och att flickorna ska ha på sig något som täcker håret, och både pojkar och flickor ska lära sig att göra Islamska bönemattor? skulle ni acceptera det då eller bli sura?

    barenakedislam.com/2017/11/21/british-authorities-prosecuting-parents-for-not-allowing-their-children-to-visit-a-mosque-during-school-trips/

    Jag är kristen, och jag tycker att alla föräldrar bestämmer själv hur de vill uppfostra barn och om de lär dem något om Gud, och de får ta ansvaret för sina beslut senare i livet precis som andra människor. Och om man inte ska ha någon religion alls i förskola och skola, då tycker jag inte det ska bara handla om kristna kyrkor utan rätt ska vara rätt. Som kristen barnskötare ska jag inte tvingas delta i YOGA lektioner t ex, då jag inte vill delta i hinduistiska religiösa handlingar, med risken att förlora jobbet annars. Eller besöka andra religiösa byggnader för "kulturell berikning" som buddhist tempel eller moskéer.

    Om nu all religion ska vara borta, då ska det för sjutton gubbar gälla ALL religion, även buddhism, hinduism och Islam, inte bara kristendomen.

    Så vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?
  • Äldre 10 Mar 11:21
    #73

    Religion är som en penis, det är ok att ha en men vifta inte med den i offentliga sammanhang och framför allt håll den borta från alla barn!!

    Borde vara 18 års gräns för att bli medlem i religiösa organisationer, tycker det är så vansinnigt fel att man får indoktrinera barn från att de är små. Man tar ifrån dom det fria valet eftersom de går lära sig att föräldrarnas religion är det "sanna" valet.

    Oavsett vilken religion du tillhör är du i minoritet i världen.

  • Äldre 10 Mar 11:21
    #74

    Religion är som en penis, det är ok att ha en men vifta inte med den i offentliga sammanhang och framför allt håll den borta från alla barn!!

    Borde vara 18 års gräns för att bli medlem i religiösa organisationer, tycker det är så vansinnigt fel att man får indoktrinera barn från att de är små. Man tar ifrån dom det fria valet eftersom de går lära sig att föräldrarnas religion är det "sanna" valet.

    Oavsett vilken religion du tillhör är du i minoritet i världen.

  • Äldre 10 Mar 11:27
    #75
    themia skrev 2018-03-08 22:19:33 följande:
    Kan det vara gamle Gudasänd som kvicknat till igen?
    Hen verkar åtminstone lika vrickad.

    Hm, jag tänkte detsamma i en annan tråd där jag stötte på den här personens "åsikter".

    Skulle nästan tro det.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • frater­diavol­o
    Äldre 10 Mar 11:42
    #76
    oanonym skrev 2018-03-07 22:20:19 följande:

    Oj, ja det kanske hen är? Vissa saker låter JV och andra inte.


    Tycker det är rätt mycket som låter väldigt JV som kommer från familjelivs alldeles egna och självutnämnda profet...
    "...Fire Walks With Me..."
  • Anonym (stack­ars)
    Äldre 10 Mar 11:54
    #77
    TwoThousand skrev 2018-03-10 01:50:13 följande:
    Ja, det hade väl varit fruktansvärt om det vore verkligheten!
    Det är min verklighet. Det är ju bra i alla fall att du har så pass mycket empati att du kan se att det är fruktansvärt.
  • frater­diavol­o
    Äldre 10 Mar 12:07
    #78
    TwoThousand skrev 2018-03-10 01:42:23 följande:

    Sluta leka något du skulle bli skräckslagen vid ockult aktivitet!


    Jaså, det skulle jag?

    Finner dig vara en komisk liten figur, med dina tafatta försök att predika utan att ha någon substans i dina inlägg. Det roar mig att du försöker pracka på andra dina "sanningar" men inte kommer det ett ord om vad du faktiskt försöker predika, bara en massa tomt, osammanhängande trams. Ingen av oss andra, håller på som du gör här, vilket ger mig känslan att du troligen är ett troll alternativt en faktisk religiös fanatiker...

    Men men, summa summarum är att du roar mig mer, än stör mig. Så, du Guds krigare ute i fält, ska vi låta kriget mellan himmel och helvete börja nu då?

    Ingripit Chao -I-
    "...Fire Walks With Me..."
  • frater­diavol­o
    Äldre 10 Mar 17:56
    #81
    TwoThousand skrev 2018-03-10 17:04:42 följande:

    Sa till dig att sluta leka religiös för folk lever det här livet på riktigt och tar illa upp!

    Bör gå och googla ihop något annat svar för du vet inget om det här ämnet!


    Du yttrar dig om något du verkligen inte vet något om. Min kunskap i ämnet. Vad vet du om ockultism då? Inte ett skit, märker jag. Du kör bara på din kristna får-mentalitet och tama värderingar och fördomar mot alla som inte tycker som du. Som sagt, du är lätt den hittills mest komiska lilla personlighet på FL. Mycket nöje!
    "...Fire Walks With Me..."
  • frater­diavol­o
    Äldre 10 Mar 19:54
    #83
    TwoThousand skrev 2018-03-10 19:40:31 följande:

    Varför ljuger du hela tiden då?

    För ett andligt folkslag är det inte roligt längre uppväxt med paranormal aktivitet!

    Påstår verkligen att du fejkar det att låsas besitta mina förmågor anses vara något vedervärdigt!


    Ljuger? Vad ljuger jag om?

    Uppväxt med paranormal aktivitet? Join The God Damn Club! Och inte fan har det skrämt mig.

    Sen undrar jag om du skolkade mycket i skolan, då din grammatik är sämre än en 8-årings?
    "...Fire Walks With Me..."
  • Äldre 10 Mar 19:57
    #84

    Ja, om jag tycker att barnen inte ska sitta och be böner i klassrummet (vilket jag också tycker) så gäller det såklart oavsett religion.

  • frater­diavol­o
    Äldre 10 Mar 20:05
    #86
    +1
    Tom Araya skrev 2018-03-10 19:57:00 följande:

    Ja, om jag tycker att barnen inte ska sitta och be böner i klassrummet (vilket jag också tycker) så gäller det såklart oavsett religion.


    God Hates Us All!

    Cred för nicket! Tråkigt att Slayer lägger ner nu...
    "...Fire Walks With Me..."
Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?