• Finne8­4
    Äldre 6 Mar 14:00
    27431 visningar
    250 svar
    -2 +2
    250
    27431

    Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?

    Ni som är emot att barnen ska tas till kyrkor på besök för skolavslutning och eventuella välsignelser med förskola och skolklasser,  är ni också emot YOGA som har med hinduism att göra? samt besök för andra religiösa byggnader som Moské och buddhist tempel? Eller är det bara kristendomen som är stötestenen?

    Hur skulle ni göra om era barn kom hem, som i England, med brev från skolan där det står att barnen ska på studiebesök i en moské och att flickorna ska ha på sig något som täcker håret, och både pojkar och flickor ska lära sig att göra Islamska bönemattor? skulle ni acceptera det då eller bli sura?

    barenakedislam.com/2017/11/21/british-authorities-prosecuting-parents-for-not-allowing-their-children-to-visit-a-mosque-during-school-trips/

    Jag är kristen, och jag tycker att alla föräldrar bestämmer själv hur de vill uppfostra barn och om de lär dem något om Gud, och de får ta ansvaret för sina beslut senare i livet precis som andra människor. Och om man inte ska ha någon religion alls i förskola och skola, då tycker jag inte det ska bara handla om kristna kyrkor utan rätt ska vara rätt. Som kristen barnskötare ska jag inte tvingas delta i YOGA lektioner t ex, då jag inte vill delta i hinduistiska religiösa handlingar, med risken att förlora jobbet annars. Eller besöka andra religiösa byggnader för "kulturell berikning" som buddhist tempel eller moskéer.

    Om nu all religion ska vara borta, då ska det för sjutton gubbar gälla ALL religion, även buddhism, hinduism och Islam, inte bara kristendomen.

    Så vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?
  • frater­diavol­o
    Äldre 11 Mar 22:22
    TwoThousand skrev 2018-03-11 21:55:27 följande:

    Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg, men all vår skuld lade HERREN på honom och hans legioner!


    Du och din Gud kommer aldrig vinna.
    "...Fire Walks With Me..."
  • Anonym (Demon­er)
    Äldre 11 Mar 22:29
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-11 22:24:04 följande:

    Vi vann i slutet du känner väl till att vi förbjud demoner att ta mänsklig skepnad väldigt tidigt, hur långt kommer man med ett par skuggor!?


    Men jag har ju sett bilder på demoner och dom har ju både mänsklig och djurisk skepnad.. Tror det var i kaos väktare till D&D -91 års utgåva..
  • Äldre 12 Mar 21:58
    +2
    TwoThousand skrev 2018-03-12 21:52:46 följande:

    Det är skillnad på TV spel och det verkliga livet!

    I det riktiga livet kan man förlora livet om man manipulerar demon!


    Du verkar tro att du är i ett TV-spel?
  • Äldre 13 Mar 07:34
    TwoThousand skrev 2018-03-13 00:08:06 följande:

    Går vilt till i Guds tjänst ute till fält!

    I det verkliga livet kan förlora livet om man manipulerar demon!

    Du verkar tro att det är något för barnrumpor det här ämnet?


    Ja, på sätt och vis, då det handlar om förskola och skola. De är ju barnrumpor, i alla fall de lägre åldrarna.
  • Äldre 13 Mar 08:07
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-11 17:27:55 följande:

    Han gör det hela tiden då Gud är allsmäktig och ständigt aktiv, sluta gå hand i hand med djävulen och du kanske också får upprätthålla en personlig kontakt med Gud!


    Glöm inte att vara ren själv först innan du pekar finger och rättfärdigar syndfullt beteende!


    Gud är allsmäktig och sitter således och tittar på när barn som Engla blir bortförda, torterade, våldtagna och mördade. Vilken sjuk varelse din Gud måste vara. Han verkar inte särskilt "ren" själv.

    Vad skulle du tycka om en person som kunde avbryta något sådant med en handvändning, men väljer att inte göra det? Du skulle anse att det var en extremt ond, grym och vidrig person, eller hur?

    Tillbaka till ämnet: ja, jag känner precis likadant för alla andra religioner. Att i viss mån lära sig om religion är bra, men att i princip tvinga barn att delta i mer eller mindre religiösa ceremonier är absolut inte okej, oavsett om det är med muslimskt eller kristet tema. Same shit, different names, som man brukar säga.
  • Äldre 13 Mar 19:26
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-13 18:51:14 följande:

    Kom tillbaka när du vill diskutera religion på riktigt!

    Har man inget vettigt att säga eller i ditt fall helt fel ska man hålla tyst om saken!


    Haha... har du inget försvar för din guds agerande? Kan det vara för han inte finns eller egentligen är djävulen som får energi av dina missriktade böner? (BoF II)
  • Äldre 13 Mar 19:39
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-13 18:51:14 följande:

    Kom tillbaka när du vill diskutera religion på riktigt!


    Har man inget vettigt att säga eller i ditt fall helt fel ska man hålla tyst om saken!


    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte märker bjälken i ditt eget? Och hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga - du som har en bjälke i ditt öga? Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders." Ur Matt 7:3
  • Äldre 14 Mar 09:07
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-13 18:51:14 följande:

    Kom tillbaka när du vill diskutera religion på riktigt!


    Har man inget vettigt att säga eller i ditt fall helt fel ska man hålla tyst om saken!


    Ja usch, blev det jobbigt när du inte blev struken medhårs och fick en fråga du inte kunde svara på?

    Tror du på en allsmäktig Gud sitter han bevisligen och tittar på när barn torteras, våldtas och mördas. Och det är ett väsen du tycker man ska dyrka och hylla; ett väsen som påstås vara ett "väsen av kärlek". Fy fan säger jag bara.

    Är detta en beskrivning du inte kan ställa dig bakom så tycker jag att du ska förkasta din påstådda Gud som en omoralisk, ondsint varelse, alternativt ett väsen som inte alls är allsmäktigt.
  • frater­diavol­o
    Äldre 14 Mar 20:32
    John22 skrev 2018-03-14 09:07:40 följande:

    Ja usch, blev det jobbigt när du inte blev struken medhårs och fick en fråga du inte kunde svara på?

    Tror du på en allsmäktig Gud sitter han bevisligen och tittar på när barn torteras, våldtas och mördas. Och det är ett väsen du tycker man ska dyrka och hylla; ett väsen som påstås vara ett "väsen av kärlek". Fy fan säger jag bara.

    Är detta en beskrivning du inte kan ställa dig bakom så tycker jag att du ska förkasta din påstådda Gud som en omoralisk, ondsint varelse, alternativt ett väsen som inte alls är allsmäktigt.


    Word
    "...Fire Walks With Me..."
  • Äldre 14 Mar 20:56
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-14 20:44:12 följande:

    Han beskriver djävulen och ger Gud skulden för alla onda gärningar!

    Förklara dig själv nu?


    Vem skapade djävulen, och varför ?
Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?