• Finne8­4
    Äldre 6 Mar 14:00
    27604 visningar
    250 svar
    -2 +2
    250
    27604

    Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?

    Ni som är emot att barnen ska tas till kyrkor på besök för skolavslutning och eventuella välsignelser med förskola och skolklasser,  är ni också emot YOGA som har med hinduism att göra? samt besök för andra religiösa byggnader som Moské och buddhist tempel? Eller är det bara kristendomen som är stötestenen?

    Hur skulle ni göra om era barn kom hem, som i England, med brev från skolan där det står att barnen ska på studiebesök i en moské och att flickorna ska ha på sig något som täcker håret, och både pojkar och flickor ska lära sig att göra Islamska bönemattor? skulle ni acceptera det då eller bli sura?

    barenakedislam.com/2017/11/21/british-authorities-prosecuting-parents-for-not-allowing-their-children-to-visit-a-mosque-during-school-trips/

    Jag är kristen, och jag tycker att alla föräldrar bestämmer själv hur de vill uppfostra barn och om de lär dem något om Gud, och de får ta ansvaret för sina beslut senare i livet precis som andra människor. Och om man inte ska ha någon religion alls i förskola och skola, då tycker jag inte det ska bara handla om kristna kyrkor utan rätt ska vara rätt. Som kristen barnskötare ska jag inte tvingas delta i YOGA lektioner t ex, då jag inte vill delta i hinduistiska religiösa handlingar, med risken att förlora jobbet annars. Eller besöka andra religiösa byggnader för "kulturell berikning" som buddhist tempel eller moskéer.

    Om nu all religion ska vara borta, då ska det för sjutton gubbar gälla ALL religion, även buddhism, hinduism och Islam, inte bara kristendomen.

    Så vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?
  • frater­diavol­o
    Äldre 14 Mar 20:59
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-14 20:44:12 följande:

    Han beskriver djävulen och ger Gud skulden för alla onda gärningar!

    Förklara dig själv nu?


    Nej, han beskriver Människan, inte djävulen. Gud skapade människan, som han senare övergav. Djävulen du refererar till, var aldrig intresserad av människan.

    Jag är satanist, har ingen orsak att förklara mig för dig.
    "...Fire Walks With Me..."
  • Äldre 14 Mar 21:42
    TwoThousand skrev 2018-03-14 21:06:43 följande:

    Förstöra för människan/skapelsen prioritet ett har du inte läst bibeln än?


    Men gud skapade ju djävulen.
  • Äldre 14 Mar 21:53
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-14 21:06:43 följande:

    Förstöra för människan/skapelsen prioritet ett har du inte läst bibeln än?


    Helt obegripligt inlägg.
  • frater­diavol­o
    Äldre 14 Mar 22:16
    +2
    TwoThousand skrev 2018-03-14 21:06:43 följande:

    Förstöra för människan/skapelsen prioritet ett har du inte läst bibeln än?


    Har Du läst bibeln överhuvudtaget?
    "...Fire Walks With Me..."
  • Äldre 15 Mar 09:05
    +1
    TwoThousand skrev 2018-03-14 20:44:12 följande:

    Han beskriver djävulen och ger Gud skulden för alla onda gärningar!


    Förklara dig själv nu? ObestämdFörvånadSkrikandes


    Hur är det med läsförståelsen (uppenbarligen lika illa som din förmåga att uttrycka dig i skrift)? Jag påstod aldrig att Gud utför dessa handlingar, men däremot att han bara ser på när de sker, trots att han sägs ha makten att stoppa det.

    Om det nu är djävulen som sprider ondska omkring sig, varför stoppar inte Gud honom? Denna gud kan göra precis vad som helst (definitionen av allsmäktighet), men väljer att inte rädda dessa barn. Varför? Och vad är man för människa om man väljer att dyrka ett sådant väsen, framförallt om man gör det i syfte att belönas med ett liv efter döden?

    Skitsamma om barn våldtas, torteras och mördas, så länge du får komma till himlen, eller hur?

    Nej du, "kristen moral" ger jag inte ett ruttet korvöre för. Ingen med en gnutta moral skulle dyrka ett väsen som beter sig så här.
  • Äldre 15 Mar 09:53
    +1
    John22 skrev 2018-03-15 09:05:12 följande:

    Hur är det med läsförståelsen (uppenbarligen lika illa som din förmåga att uttrycka dig i skrift)? Jag påstod aldrig att Gud utför dessa handlingar, men däremot att han bara ser på när de sker, trots att han sägs ha makten att stoppa det.

    Om det nu är djävulen som sprider ondska omkring sig, varför stoppar inte Gud honom? Denna gud kan göra precis vad som helst (definitionen av allsmäktighet), men väljer att inte rädda dessa barn. Varför? Och vad är man för människa om man väljer att dyrka ett sådant väsen, framförallt om man gör det i syfte att belönas med ett liv efter döden?

    Skitsamma om barn våldtas, torteras och mördas, så länge du får komma till himlen, eller hur?

    Nej du, "kristen moral" ger jag inte ett ruttet korvöre för. Ingen med en gnutta moral skulle dyrka ett väsen som beter sig så här.


    Precis, visst påminner guds beteende mer om en annan fiktiv varelse, som ofta går i rött och svart.
  • Äldre 15 Mar 12:08
    +2
    TwoThousand skrev 2018-03-14 23:12:21 följande:

    Fallna änglar och demon dyrkare i legion storlek har du inte hört om djävulen tidigare?


    Jag frågade vem som skapat djävulen, och varför?
  • Anonym (Krist­en förort­sbo)
    Äldre 15 Mar 18:44
    -2 +1
    John22 skrev 2018-03-15 09:05:12 följande:
    Hur är det med läsförståelsen (uppenbarligen lika illa som din förmåga att uttrycka dig i skrift)? Jag påstod aldrig att Gud utför dessa handlingar, men däremot att han bara ser på när de sker, trots att han sägs ha makten att stoppa det.

    Om det nu är djävulen som sprider ondska omkring sig, varför stoppar inte Gud honom? Denna gud kan göra precis vad som helst (definitionen av allsmäktighet), men väljer att inte rädda dessa barn. Varför? Och vad är man för människa om man väljer att dyrka ett sådant väsen, framförallt om man gör det i syfte att belönas med ett liv efter döden?

    Skitsamma om barn våldtas, torteras och mördas, så länge du får komma till himlen, eller hur?

    Nej du, "kristen moral" ger jag inte ett ruttet korvöre för. Ingen med en gnutta moral skulle dyrka ett väsen som beter sig så här.
    Men då tror du ju på en Gud, men som du inte anser bör dyrkas.
    För om det inte fanns någon Gud du trodde på, så skulle du inte ha en syndabock för all elände som du skyller på Gud och därmed skulle du inte anse dig behöva rätten att välja eller inte välja att dyrka honom, om han enligt dig nu inte ens fanns.. sånt här dubbelspel förvirrar mig när det gäller vissa ateister, å ena sidan säger de: DET FINNS INGEN GUD ! kristna är galna!! sen å andra sidan säger de samtidigt: Den Guden som finns, förtjänar inte att bli dyrkad pga ondskan i världen. Så hur ska ni ha det? tror ni det finns en Gud som inte ni vill dyrka pga rådande ondska i världen, som ni ändå gillar att använda som syndabock, eller tror ni inte på någon Gud alls och därmed förlorar ni ondskan i världen vapnet mot kristna och kristendomen?

    Som förklaring till världens ondska, så kan jag nämna tre, syndafallet då Adam & Eva öppnade en dörr till djävulen att komma till världen med ondskan, och med ondskan kom sjukdomar onda andar och fattigdom och förbannelser och diverse djävulskap.  Den fria viljan, som alla människor även våldtäktsmännen och pedofilerna kommer ställas till ansvars för och de kommer inte undan sin eviga dom i helvetet om de vägrat att vända om. Samt att människor missbrukar den fria viljan till att leva elakt och själviskt liv och vända ryggen till den enda som kan rädda dom och förvandla deras liv till det bättre, till att bli goda och mer lika Gud, Jesus.
    Man kan inte så i Gudsförnekelse, själviskhet, stolthet, arrogans, girighet etc och skörda en fantastisk perfekt värld, som den var från början.

    Den Jesus jag tror på och som jag mött, är kärlek nåd och barmhärtighet som kan förlåta all synd och befria från allt som binder och plågar, så länge människor vänder sig till honom och lyssnar på det han säger o lyder.
  • Äldre 15 Mar 18:56
    +1
    Anonym (Kristen förortsbo) skrev 2018-03-15 18:44:53 följande:

    Men då tror du ju på en Gud, men som du inte anser bör dyrkas.

    För om det inte fanns någon Gud du trodde på, så skulle du inte ha en syndabock för all elände som du skyller på Gud och därmed skulle du inte anse dig behöva rätten att välja eller inte välja att dyrka honom, om han enligt dig nu inte ens fanns.. sånt här dubbelspel förvirrar mig när det gäller vissa ateister, å ena sidan säger de: DET FINNS INGEN GUD ! kristna är galna!! sen å andra sidan säger de samtidigt: Den Guden som finns, förtjänar inte att bli dyrkad pga ondskan i världen. Så hur ska ni ha det? tror ni det finns en Gud som inte ni vill dyrka pga rådande ondska i världen, som ni ändå gillar att använda som syndabock, eller tror ni inte på någon Gud alls och därmed förlorar ni ondskan i världen vapnet mot kristna och kristendomen?

    Som förklaring till världens ondska, så kan jag nämna tre, syndafallet då Adam & Eva öppnade en dörr till djävulen att komma till världen med ondskan, och med ondskan kom sjukdomar onda andar och fattigdom och förbannelser och diverse djävulskap.  Den fria viljan, som alla människor även våldtäktsmännen och pedofilerna kommer ställas till ansvars för och de kommer inte undan sin eviga dom i helvetet om de vägrat att vända om. Samt att människor missbrukar den fria viljan till att leva elakt och själviskt liv och vända ryggen till den enda som kan rädda dom och förvandla deras liv till det bättre, till att bli goda och mer lika Gud, Jesus.

    Man kan inte så i Gudsförnekelse, själviskhet, stolthet, arrogans, girighet etc och skörda en fantastisk perfekt värld, som den var från början.

    Den Jesus jag tror på och som jag mött, är kärlek nåd och barmhärtighet som kan förlåta all synd och befria från allt som binder och plågar, så länge människor vänder sig till honom och lyssnar på det han säger o lyder.


    Öhh va?

    Var står det att han tror det finns en gud? Det han säger är OM eran gud hade funnits hade den inte varit värd att tillbe då den isf skulle vara den ondaste varelse någonsin skådad. Tur han inte finns.
  • Anonym (Krist­en förort­sbo)
    Äldre 15 Mar 19:07
    -1 +1
    Don3 skrev 2018-03-15 18:56:17 följande:
    Öhh va?

    Var står det att han tror det finns en gud? Det han säger är OM eran gud hade funnits hade den inte varit värd att tillbe då den isf skulle vara den ondaste varelse någonsin skådad. Tur han inte finns.
    Jag såg inget om!!! kolla igen!!
Svar på tråden Ni som är emot böner/välsignelser i kyrkan med skolor och förskolor känner ni likadant för andra religioner?