• Anonym (Kaffedraken)

    Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?

    Vårdpersonal!

    Fler här inne som inte kommer få fyra veckor semester i sommar?

    Våra chefer säger ingenting i väntan på att tiden ska gå ut för att kunna lägga fl eller säga upp sig men det är ju inte speciellt svårt att räkna ut att det inte kommer gå ihop sig denna sommaren heller. Blir så ledsen..

    Hade verkligen önskat en lång sommarsemester med familjen denna sommaren. Inte så konstigt att fler och fler flyr vården när privatlivet blir lidande pga personalbrist.

    Jobbar inom förlossningsvården..

  • Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
  • Anonym (Kaffedraken)
    modsey skrev 2018-03-11 21:13:30 följande:

    På allvar. Ge dig


    Jag vet att boenden aldrig är obemanade. I ditt inlägg hävdar du att det är obemannat mitt på dagen.
  • Anonym (Kaffedraken)
    SysterY skrev 2018-03-11 21:15:03 följande:

    Jag vet att boenden aldrig är obemanade. I ditt inlägg hävdar du att det är obemannat mitt på dagen.


    Ok om du säger så....
  • Anonym (Kaffedraken)
    modsey skrev 2018-03-11 21:24:37 följande:

    Ok om du säger så....


    Det är inte vad jag säger, utan vad du skrivit.
  • Anonym (Kaffedraken)
    modsey skrev 2018-03-11 18:29:19 följande:

    Det är en dröm som arbetsgivare att ha personal på delade turer. Man har dem bara på betald yid på topparna, dvs morgon och kväll. För personalen däremot inte så kul !


    Obemannat på dagtid. Det finns nämligen ingen person som är villig att jobba obetalt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    SysterY skrev 2018-03-11 18:19:38 följande:

    Då får ledningen ett stor problem.


    Då leker vi med tanken att det här är tex akuten eller niva eller biva eller annan akut/iva avdelning i någon större svensk stad, tex uppsala.

    Om akutmotagningen stänger vilka blir då drabbade värst sjukhusledningen eller vi skattebetalare som behöver akutvård?

    Du inser inte vidden av ad som händer om infen vill jobba inom vården längre för att förhållandena är kassa.
  • Anonym (Kaffedraken)
    SysterY skrev 2018-03-11 21:28:45 följande:

    Obemannat på dagtid. Det finns nämligen ingen person som är villig att jobba obetalt.


    Men vad har du för fel på din läsförståelse egentligen..?
  • Anonym (Kaffedraken)
    SysterY skrev 2018-03-11 21:15:03 följande:

    Jag vet att boenden aldrig är obemanade. I ditt inlägg hävdar du att det är obemannat mitt på dagen.


    Nu har jag läst igenom hela tråden och det som förändrar mig mest är du, SysterY. Jag hoppas innerligt för din skull att du bara spelar så dum som du framstår.
  • Anonym (Kaffedraken)
    SysterY skrev 2018-03-11 21:28:45 följande:

    Obemannat på dagtid. Det finns nämligen ingen person som är villig att jobba obetalt.


    Hur svårt kan det vara att förstå? Dom är 4 på morgonen 2 har delad tur och är lediga mellan 10-15 för att sen jobba kväll igen tillsammans med 2 nya!

    Helvete människa använd skallen till mer än att hålla isär öronen!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Josefin) skrev 2018-03-11 21:41:29 följande:

    Nu har jag läst igenom hela tråden och det som förändrar mig mest är du, SysterY. Jag hoppas innerligt för din skull att du bara spelar så dum som du framstår.


    *Förundrar, inte förändrar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Detta är ju en av anledningarna till den skriande personalbristen i vården. Det ät lätt att säga att man inte ska söka sig till vårdyrken om man alltid vill ha semester på sommaren. Fine, men då blir det ju nästan ingen kvar tillslut. För hur många vill leva så i längden?

Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?