• Anonym (Isa)

    Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?

    Vårdpersonal!

    Fler här inne som inte kommer få fyra veckor semester i sommar?

    Våra chefer säger ingenting i väntan på att tiden ska gå ut för att kunna lägga fl eller säga upp sig men det är ju inte speciellt svårt att räkna ut att det inte kommer gå ihop sig denna sommaren heller. Blir så ledsen..

    Hade verkligen önskat en lång sommarsemester med familjen denna sommaren. Inte så konstigt att fler och fler flyr vården när privatlivet blir lidande pga personalbrist.

    Jobbar inom förlossningsvården..

  • Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
  • Anonym (jaha)
    SysterY skrev 2018-03-11 22:30:28 följande:
    Lösningen då blir nog faktiskt att lönerna höjs och arbetsmiljön bättra. I väntan på det får man anställa inhyrd personal. Lite lusrlustigt de har råd med det men inte råd att höja lönerna och bättre arbersmiljön för ord.personal....
    Bravo. Och till bättre arbetsmiljö hör ju också självklart till att man ska få sina 4 veckors semester.
  • Anonym (Isa)
    SysterY skrev 2018-03-11 22:34:04 följande:

    Är väl inte så konstigt med tanke på allt du skrivit hittills?


    Utveckla gärna vad du menar?
  • SysterY

    Har också BF mitt i Sommaren men eftersom jag inte bor i Sverige så oroas jag inte. Även ifall jag vet att det är mera folk på förlossningen på sommaren än resten av året (de slår ihop tre kommuner här under den sk intrustrisemester (fellesferien här)).

  • SysterY
    Anonym (jaha) skrev 2018-03-11 22:34:36 följande:

    Bravo. Och till bättre arbetsmiljö hör ju också självklart till att man ska få sina 4 veckors semester.


    Självklart. Men inte nödvändigtvis mitt på sommaren.
  • SysterY
    Anonym (jaha) skrev 2018-03-11 22:34:36 följande:

    Bravo. Och till bättre arbetsmiljö hör ju också självklart till att man ska få sina 4 veckors semester.


    Men det är något som redan är lagstadgat.
  • SysterY
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:35:11 följande:

    Utveckla gärna vad du menar?


    Läs dina inlägg.
  • Anonym (Isa)
    SysterY skrev 2018-03-11 22:37:38 följande:

    Självklart. Men inte nödvändigtvis mitt på sommaren.


    Så självklart är det ju uppenbarligen inte när vi fortfarande inte kan räkna med mer än tre veckor. Om man har tur.
  • SysterY
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:41:24 följande:

    Så självklart är det ju uppenbarligen inte när vi fortfarande inte kan räkna med mer än tre veckor. Om man har tur.


    Där gör din arbetsgivare fel. Kommer du någonsin att förstå det?
  • Michael 310
    SysterY skrev 2018-03-11 22:33:13 följande:

    Folk som vantrivs gör det av en anleding. Det leder ockaå till att arbetsmiljön försämras ytterligare. Vantrivs man så byter man jobb, både för sin egen pch sina kollegers skull.


    Japp och då är vi tillbaka vid massuppsägningar och en sjukvård som inte fungerar pga inhyrd personal som dessutom är dyrare än den som nyss så upp sig.

    Tycker du ska satsa på en karriär som politiker....
  • Anonym (Isa)
    SysterY skrev 2018-03-11 22:38:44 följande:

    Läs dina inlägg.


    Nej. Nu är det DU som förklarat vad du menar. Är du så sjuk så att du inte ens märker hur folk ifrågasätter vad DU skriver? Förklara vad du menar att jag skrivit som inte "passar dig".
Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?