• Anonym (Isa)
    Äldre 11 Mar 12:51
    29205 visningar
    219 svar
    219
    29205

    Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?

    Vårdpersonal!

    Fler här inne som inte kommer få fyra veckor semester i sommar?

    Våra chefer säger ingenting i väntan på att tiden ska gå ut för att kunna lägga fl eller säga upp sig men det är ju inte speciellt svårt att räkna ut att det inte kommer gå ihop sig denna sommaren heller. Blir så ledsen..

    Hade verkligen önskat en lång sommarsemester med familjen denna sommaren. Inte så konstigt att fler och fler flyr vården när privatlivet blir lidande pga personalbrist.

    Jobbar inom förlossningsvården..

  • Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?
  • Syster­Y
    Äldre 11 Mar 22:44
    Michael 310 skrev 2018-03-11 22:43:17 följande:

    Japp och då är vi tillbaka vid massuppsägningar och en sjukvård som inte fungerar pga inhyrd personal som dessutom är dyrare än den som nyss så upp sig.

    Tycker du ska satsa på en karriär som politiker....


    Det finns massor av inhyrd personal som bryr sig. Dock räcker det inte i längden.

    Politiker? Nej tack.
  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Äldre 11 Mar 22:44
    +1
    SysterY skrev 2018-03-11 22:43:13 följande:

    Där gör din arbetsgivare fel. Kommer du någonsin att förstå det?


    Kommer du någonsin att förstå att det inte spelar någon roll?! De gör det igen. Och betalar ut lite ersättning på hösten. Vad är det du inte fattar!!!?
  • Syster­Y
    Äldre 11 Mar 22:45
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:43:29 följande:

    Nej. Nu är det DU som förklarat vad du menar. Är du så sjuk så att du inte ens märker hur folk ifrågasätter vad DU skriver? Förklara vad du menar att jag skrivit som inte "passar dig".


    Skrivit som inte passar mig?

    Att det inte är så konstigt att din ironi inte kommer fram beror på allt det du skrivit i tråden.
  • Syster­Y
    Äldre 11 Mar 22:46
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:44:53 följande:

    Kommer du någonsin att förstå att det inte spelar någon roll?! De gör det igen. Och betalar ut lite ersättning på hösten. Vad är det du inte fattar!!!?


    Om ni godtar det så komler bara arbetsgivaren att fortsätta. Kräv istället att få era ftra veckor antingen förre eller efter sommarsemestern. Det är så mam brukar göra.
  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Äldre 11 Mar 22:49
    SysterY skrev 2018-03-11 22:45:46 följande:

    Skrivit som inte passar mig?

    Att det inte är så konstigt att din ironi inte kommer fram beror på allt det du skrivit i tråden.


    Har jag skrivit några felaktigheter? Förklara istället för att hela tiden gå runt det du skriver. Uppenbart är att du är otroligt naiv och tror dig veta att det är "såhär och såhär". Verkligheten ser inte ut som det gör i din lilla drömvärld.
  • Anonym (Isa) Trådstartaren
    Äldre 11 Mar 22:52
    +2
    SysterY skrev 2018-03-11 22:46:59 följande:

    Om ni godtar det så komler bara arbetsgivaren att fortsätta. Kräv istället att få era ftra veckor antingen förre eller efter sommarsemestern. Det är så man brukar göra.


    Så man brukar göra? Var då? På alla ställen du varit på?

    Vi har lagt fram flertal förslag. Men blir inte ens lyssnade på. Orkar inte diskutera mer med någon som är då jävla arrogant och tror sig veta hur det fungerar och vad som gjorts och inte gjorts. Du tror väl att vi är ett gäng våp som sitter och klagar utan att göra något. Förstår inte ens hur jag kan bli så irriterad på någon som så uppenbart är på fl för att provocera.
  • Syster­Y
    Äldre 11 Mar 22:53
    -1
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:49:00 följande:

    Har jag skrivit några felaktigheter? Förklara istället för att hela tiden gå runt det du skriver. Uppenbart är att du är otroligt naiv och tror dig veta att det är "såhär och såhär". Verkligheten ser inte ut som det gör i din lilla drömvärld.


    Lag är lag oavsett vad du tror eller tycker.
  • Syster­Y
    Äldre 11 Mar 22:56
    -1
    Anonym (Isa) skrev 2018-03-11 22:52:32 följande:

    Så man brukar göra? Var då? På alla ställen du varit på?

    Vi har lagt fram flertal förslag. Men blir inte ens lyssnade på. Orkar inte diskutera mer med någon som är då jävla arrogant och tror sig veta hur det fungerar och vad som gjorts och inte gjorts. Du tror väl att vi är ett gäng våp som sitter och klagar utan att göra något. Förstår inte ens hur jag kan bli så irriterad på någon som så uppenbart är på fl för att provocera.


    Om ni bara godtar det eran ag säger så kommer ag alltid att köra över er. Spelar ingen roll om ni kommer med förslag, ni måste kräva eran rätt. Men eftersom verksamheten ser ut som den gör så är det roliga art ni inte får era fyra veckor under sommaren utan få ta den före eller efter. Och om ni själva vill dela upp den.
  • Anonym (Elise­)
    Äldre 12 Mar 03:55

    Just inom kommun- och landstingssektor finns undantag som gör att AG inte behöver lägga ut 4v i sträck. Eller så är perioden som omfattas förlängd så att man kan säga att ja, du kan få 4v i sträck i maj eller september. Eller så får du ta semester juni-augusti men då uppdelat. Har man familj blir valet inte svårt, semester hela maj när ens barn går i skolan? Nej, det vill man ju Inte!!

    Så resultatet blir att man offrar sin egen hälsa eftersom man inte får den sammanhängande vila som kropp och själ behöver. Och inte heller kan man spendera så mycket tid med sin familj som man hade önskat. Jättetrist situation

  • Äldre 12 Mar 06:12

    Jag hänger inte med fullt ut här. Menar du att ni har två semesterperioder på fyra veckor med bryt vecka 28/29 men ni får inte veta vilken semesterperiod som ni tillhör? Och sedan när det börjar närma sig så får man hur som helst indragen semester?

    Vad säger era chefer egentligen om att de beter sig på det sättet? Det kan ju inte finnas någon vinst alls med att dra på tiden för att meddela semester. Och inte heller att bryta upp den i olika perioder om det fortfarande är 4 veckor.

Svar på tråden Rätt till fyra veckors sammanhängande semester?