• Äldre 13 Mar 14:00
    40038 visningar
    63 svar
    63
    40038

    Vad längtade ni efter mest när ni var gravida?

    Som rubriken lyder; Vad längtade ni efter mest när ni var gravida? Eller vad längtar ni efter nu när ni är gravida?

    FÖRUTOM barnet förstås ;)  

    Jag är nu i vecka 33, så nu är det inte långt kvar till BF. Jag längtar efter att kunna röra mig obehindrat, att kunna sova på mage eller rygg, att kunna äta allt utan att behöva kolla vad det innehåller, att börja träna ordentligt igen, att kunna gå långt utan att bli dödstrött... t.ex! :)

  • Svar på tråden Vad längtade ni efter mest när ni var gravida?
  • Äldre 13 Mar 14:06
    #1

    Slippa halsbränna och illamående.

    Dricka vin och äta gravad lax.

    Kunna krypa ihop till en boll.

    Ha möjlighet att forma kroppen som jag vill (träning, mat etc).

  • Äldre 13 Mar 14:24
    #2
    Meriall skrev 2018-03-13 14:06:40 följande:

    Slippa halsbränna och illamående.

    Dricka vin och äta gravad lax.

    Kunna krypa ihop till en boll.

    Ha möjlighet att forma kroppen som jag vill (träning, mat etc).


    Ja, krypa ihop till en boll och äta gravad lax...det håller jag med om! :) Resten också i och för sig!
  • LFF
    Äldre 13 Mar 14:46
    #3

    Rå köttfärs
    Parmaskinka/Prosciutto
    Blodig biff

    Det var väl de saker som jag längtade efter mest.

  • Äldre 13 Mar 14:52
    #4

    Att få sova på rygg, att få andas djupt och att få använda hela urinblåsan.
    Nåt speciellt i matväg var jag aldrig snål på.

  • Anonym (Josef­in)
    Äldre 13 Mar 15:02
    #5

    Var jättesugen på allt möjligt "förbjudet" under mina graviditeter. Gravad o kallrökt lax, vin, lufttorkad skickar och korvar och olika ostar bland annat. Men så fort barnen var födda så försvann allt sug och jag åt inget av det på evigheter.

    Däremot att slippa halsbränna, andnöd och kissnödighet, det njöt jag av i fulla drag!

  • Anonym (Längt­ade)
    Äldre 13 Mar 15:02
    #6

    Jag längtade efter att få dricka en kall Red Bull, sova på mage, sova en hel natt (!!) och att kunna andas ordentligt och sitta ner utan att få ont i revbenen (sätesbjudning på barnet så henens huvud låg emot revbenen när jag satt ner).

    Nu är dottern 3 veckor gammal och jag ammar så någon Red Bull har det inte blivit, dottern vägrar sova någon annanstans än på mitt bröst och vill äta varje timme, så att sova på mage och sova en hel natt får nog vänta en stund det med

  • Anonym (Sp)
    Äldre 13 Mar 15:09
    #7

    Jag längtade efter att ha sex igen som vanligt med min man. Men nu är dotter 3 veckor och 1 dag ,

    Jag har ont i underlivet och blöder så de bli inget sex,

    Och är så fruktansvärd rädd att min fiffi inte

    Som innan jag födde . Och när man ser de så ser de intr alls ut som min :( de ser stort ut ( ursäkta ) hållet är jätte stort :( hoppas de går tillbaka till sin vanliga form

    Plus jag sprack intr förutom fick några bristingar :( första barnet .

    Och när jag gå på toa och gör nummer 2 så blöder jag med nummer 2 mer ,

    Vad kan de vara , har jag fått hermojder ? För så fort nummer 2 kommer

    Hela toa stolek bli fullt med blod

    Något som kan hjälpa mig

  • Pentra
    Äldre 13 Mar 15:22
    #8

    Jag längtade bl.a. efter att gå i väntans tider; alltså till att de ca 4 sista veckorna skulle komma; längtade efter att sova på mage och längtade efter att kunna sitta på toa och bajsa på normalt sätt. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Äldre 13 Mar 15:26
    #9
    Anonym (Sp) skrev 2018-03-13 15:09:32 följande:

    Jag längtade efter att ha sex igen som vanligt med min man. Men nu är dotter 3 veckor och 1 dag ,

    Jag har ont i underlivet och blöder så de bli inget sex,

    Och är så fruktansvärd rädd att min fiffi inte

    Som innan jag födde . Och när man ser de så ser de intr alls ut som min :( de ser stort ut ( ursäkta ) hållet är jätte stort :( hoppas de går tillbaka till sin vanliga form

    Plus jag sprack intr förutom fick några bristingar :( första barnet .

    Och när jag gå på toa och gör nummer 2 så blöder jag med nummer 2 mer ,

    Vad kan de vara , har jag fått hermojder ? För så fort nummer 2 kommer

    Hela toa stolek bli fullt med blod

    Något som kan hjälpa mig


    Det längtar jag också efter!

    Men, jag tror att man måste vänta MINST 6 veckor efter förlossning innan man börjar ha penetrerande sex. Barnmorskan måste dessutom undersöka dig innan och godkänna att allt har läkt ordentligt.

    Ring din barnmorska och fråga vad det kan vara. Kanske är det bristningarna som går upp när du går på toaletten?
  • Äldre 13 Mar 16:10
    #10

    Ligga på rygg och dricka rosévin. Gärna samtidigt.

Svar på tråden Vad längtade ni efter mest när ni var gravida?