• Äldre 19 Mar 08:23
    4188 visningar
    71 svar
    71
    4188

    Spöken!

    Tror ni på spöken?

    Vad är det läskigaste du varit med om?

    Vill höra läskiga berättelser nu :D

  • Svar på tråden Spöken!
  • Anonym (J)
    Äldre 19 Mar 08:47
    #1

    Jag tror!

    När jag och några till körde anden i glaset ute på vårat landställe (ligger öde till). Stearinljuset slocknade plötsligt. Strax efter hör vi skrap på väggarna. Fy fan vad rädda vi var!

  • Äldre 19 Mar 08:59
    #2
    -2

    Nej, det är irrationellt att bara tro på något utan belägg. Då har man stora glapp i logiken.

  • Anonym (En arm)
    Äldre 19 Mar 09:42
    #3

    Det läskigaste jag sett var när jag bodde på ett b&b i England i Hastings. Jag tyckte det var lite läskigt att sova där själv så jag tände värmeljus bredvid sängen. Jag somnade till men vaknade snabbt och såg en arm som kom ur väggen bredvid min säng. Har aldrig sett något så tydligt innan. Pga ljusen såg jag väl det ännu tydligare. Det var precis som en vanlig kvinnoarm, lite rundare än min.

    Dagen efter pratade jag med de som ägde stället och de berättade att det fanns en kvinna kvar i huset. Jag var glad att jag bara skulle sova där en natt.

    Annars har jag sett figurer många gånger och även djur. Oftast när jag håller på att somna

  • Richi3
    Äldre 19 Mar 09:51
    #4

    Kollar på "Mysteriet på Greveholm med ungarna på DVD. Tror helt klart på att "Spöken finns dom!?" Haha.



    xd.

  • Anonym (Skitr­ädd)
    Äldre 21 Mar 15:25
    #5

    En gång när jag precis hade fått min yngsta son så hade pappan åkt iväg till kompisar för att dricka öl och kolla hockey.

    Jag låg med bebisen i sovrummet och började bli trött så jag slängde ut katten ur rummet för att den gillade att ligga nära barnet och det kändes otryggt om jag själv inte hade koll.

    Sagt och gjort. Jag släpper ut katten ur rummet, stänger dörren och lägger mig i sängen med bebis.

    Efter bara 2-3minuter hör jag ett jävla liv ute i vardagsrummet - tänkte att det kanske var hundarna som bråkade med katten. Det lät verkligen som att någon rev och sprang omkring, så jag kliver upp igen och öppnar dörren.

    Jag blir yr och det svartnar för ögonen (jag har anemi) samtidigt som jag följer en midjehög skugga mot balkongdörren. Det var ju rätt mörkt i vardagsrummet så ögonen hade inte vant sig. Jag blundade hårt och tittade åter igen mot balkongdörren. Ingen där. Katterna låg i katträdet, ena hunden i soffan och den andra vid ytterdörren.

    Jag blev lite obekväm men stängde igen sovrumsdörren och la mig i sängen igen.

    Efter ytterligare 5 minuter så flickar det till i ena sovrumslampan. Brydde mig inte så mycket mer om det.

    Sen hör jag hur det knackar på dörren.

    Det är min 3åring som säger att han inte kan sova för att "dom nyper mig".

    Jag undrar såklart vad han menar och han förklarar att någon nyper honom i hans rum.

    Jag ringer till pappan och ber honom komma hem, vilket han gör för nu är det lite obekvämt hemna ensam.

    Han kommer hem, sätter sig på sängen och pratar med 3åringen. "Vem är det som nyper dig?"

    Ungen ställer sig upp och pekar mor vardagsrumsdörren och säger "dom springer där"

    Vi fick möblera om i hans rum innan han kunde sova där inne igen. Har hört honom flertalet gånger prata med någon på kvällarna.

    Idag har vi flyttat flyttat därifrån.

  • Thu 13 Feb 2020 22:55
    #11

    Jag tror inte på spöken men det var ändå en kuslig sak som hände när jag var 14 ca.

    Vi hade precis flyttat till ett stort hus. Det var tre våningar och jag hade ett rum högst upp. Golvet knarrade när man gick på det. En natt vaknar jag av att dörren in till mitt rum öppnas. sedan knarrar det över golvet som om någon går genom rummet mot sängen. Sedan öppnas en lucka snett framför sängen som man behöver böja sig ner för att öppna för att sedan smälla igen. Efteråt är det tyst. Gossar att det var något drag eller något men det var svårt att inte bli rädd xD

  • Anonym (Sara)
    Sat 15 Feb 2020 13:16
    #19

    Vad snackar du om? Förstår ingenting av det du skriver. Men du verkar vara en sjuk människa.

  • Wed 4 Mar 2020 12:54
    #42

    TwoThousand- Här kan vi snacka om att gå in och förstöra en potentiellt intressant tråd. ????

  • Anonym (Men suck)
    Thu 12 Mar 2020 19:05
    #83
    TwoThousand skrev 2020-03-12 14:34:13 följande:

    För dom döda människor vandrar bland dom levande människor.


    Men va i hela h-vete är du för typ, snacka om pissjobbig
  • posses­sedfre­ak
    Tue 17 Mar 2020 15:10

    Ja igår natt, när jag fick synen på statsministern Stefan Löven i bar överkropp, så såg jag också en massa skuggentiteter i mörkret. Ett flertal varav en speciellt, på min vänstra sida var väldigt nära, så man kunde känna den nästan. När den andre på höger sida svävade bortåt i rummet så kändes det som att den liksom reflekterade över mig.. "hm hur ska vi använda oss av den här tjejen" typ. Jag kommunicerar med dem, de kommunicerar med mig men jag kan inte höra dem. Hade jag gjort det hade jag väl klassats som schitzofren. Har även sett dem i "ljuset" bakom nacken på mig en gång när jag vaknade,och såg då två huvuden , så som spöken ser ut,, lite grått/vitt icke-fysiskt material exakt så som spöken ser ut. Såg till och med ögonen och munnen på den ena som var längst fram, och huvudformen på den andra som stod bakom. Det roliga var att jag var så himla full fortfarande och blev så irriterad så jag sa "fuck off" högt till dem så fort jag såg dem när jag vände mig om innan jag somnade igen.. blev inte ens rädd. Jag hoppas att de inte tog allt för illa vid sig. Det var knappast några vanliga spöken, munnen och ögonen kändes mer som något omänskligt, demoniskt, vampyriskt. Men det finns ju massa olika sorters så... alltid kul att få bevittna deras existenser om än skrämmande ibland.

  • Anonym (Anna)
    Sun 5 Apr 2020 14:16

    TwoThousand du skriver en hel del tänkbart och det sitter nog en smart människa där bakom skärmen. Men jag kan se något annat också..efter många år inom psykiatrin så örmland sig känna igen vissa mönster. Jag hoppas att du har någon kontakt inom psykiatrin? Annars att du söker upp så du kan få hjälp.

    Med vänlig hälsning

Svar på tråden Spöken!