• Anonym (BEA)
    Äldre 25 Mar 14:37
    1976 visningar
    5 svar
    5
    1976

    Konstig mens eller missfall?

    Hej!

    Varning för lång text!

    Min mens skulle ha kommit för ca 2 veckor sedan. Så jag tog gravtest förra söndagen och på måndag morgon som båda visade neg. Jag tycker heller inte att jag känt några symtom på graviditet. Till saken hör att jag i slutet på januari tog ut min p-stav (och har pcos) och har sedan dess haft en mens och skulle ha haft min andra för, ja två veckor sedan. Jag och min pojkvän har sedan förra mensen haft oskyddat sex.

    I går så fick jag mensvärk och när jag torkade mig på EF så fick jag mörkt blod på papperet. Men tyckte sedan att det avtog efter några timmar och har endast haft binda efter de.

    På morgonen idag så vaknade jag av att jag fick lite ondare mensvärk men inte värre än vanligt (har sedan igår haft molande värk i perioder). Kände att jag behövde gå på toa och när jag reste mig upp så rann det ner för benen. Väl på toan så hörde jag en klump som åkte ner i toaletten med ett ganska högt plask ljud. Blev då lite konfundersam då detta aldrig tidigare hänt mig. Det som är normalt för mig är attfå ganska mörkt mens med små klumpar i.

    Efter detta så flukturerar mensvärken lite. Men den finns mer eller mindre alltid där. Mensen var i början färsk (alltså mer rinnande och röd) efter de blev det mer koagulerat klumpar och mer mörk.

    Så nu till min fundering. Var detta en ganska sen mens där den stora klumpen var koagulerat blod som har väntat på att få komma ut i två veckor eller fick jag ett missfall?

    Jag kommer ta ett gravtest till veckan. Så det jag behöver nu är att läsa om någon annan har varit med om detta :).

    Tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden Konstig mens eller missfall?
  • Anonym (PCO-S­)
    Äldre 25 Mar 14:40
    #1

    Det var en bra fråga.

    Du får vänta några dagar och se hur det utvecklas.

  • Anonym (BEA) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 14:47
    #2

    Ja jag känner så jag med. Himla knepigt :/. Jo det är ju de. Men ovisshet gör en ju lite orolig. Allt är ju bättre än att inte veta ^^. Sen förstår jag ju att det inte går att veta genom att läsa min text. Men var som sagt lite nyfiken på om någon annan upplevt detta...

  • Anonym (BEA) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 17:22
    #3

    Det är alltså ingen som har varit med om något liknande?

  • Anonym (PCO-S­)
    Äldre 25 Mar 18:12
    #4

    Jag hade nåt liknande en gång.

    Jag har en gång fått mens som gjorde uppehåll sen kom massa klumpar och uppehåll. En stor klump kom ut och efter den rann det mer normalt.Jag är rätt säker på att jag inte var gravid då eftersom mensen kom på rätt dag. Jag tyckte också det var konstigt men tänkte att en stor bit lossnat inifrån och sen blockerat vägen ut. Jag var ju lite lrolig men sen rann det på normalt så då försvann oron.

  • Anonym (BEA) Trådstartaren
    Äldre 25 Mar 20:10
    #5

    Hmm. ja det var ju lite likt... Men jag har inte haft flera uppehåll och sen klumpar. Tack för svaret iaf :)

Svar på tråden Konstig mens eller missfall?