• Äldre 1 Apr 22:31
    15253 visningar
    29 svar
    -4
    29
    15253

    Namn till våra tvillingpojkar?

    Snälla hjälp oss! Vi har verkligen fastnat i namnträsket med våra snart 1 vecka gamla tvillingpojkar. Nu äntligen har vi lyckats enas om vad vi båda tycker om för namn, dock inte i vilka kombinationer! Det blir antingen Valter och Vidar eller Frans och Folke. Själv föredrar jag Frans och Folke men min kille föredrar de andra förslaget. Vad hade ni valt? Snälla hjälp oss!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn till våra tvillingpojkar?
  • Anonym (Vf)
    Äldre 1 Apr 22:37
    #1

    Gillar inte riktigt namnet Frans. Skulle valt Valter och Folke istället. Risken med för lika namn på tvillingar är att det blir lite "Bill och Bull" över det hela. Och tro mig, de kommer alltför ofta bli ihopklumpade som "tvillingarna" ändå... (själv tvillingmamma). Det viktigaste är väl ändå att ni föräldrar tycker om respektive namn, inte hur de låter tillsammans?

  • Äldre 1 Apr 22:43
    #2

    Också tvillingmamma och böjd att hålla med. Ha inte namn som börjar med samma bokstav. Det blir för lika.

    Gillar dock alla namnen :)

  • Äldre 1 Apr 22:44
    #3

    Förresten, Stort grattis till er <3

  • Äldre 1 Apr 22:45
    #4

    Frans och Vidar
    eller
    Valter och Folke

  • Äldre 1 Apr 22:47
    #5

    Ni kan ju välja vars ett namn och sedan ha det andra som andranamn
    Din partner väljer valter så får det barnet heta Valter Frans och du väljer FOlke så får det barnet heta Folke VIdar.
    Så har ni alla namn ni gillar + att de som vet alla namn förstår ert tema F + V

  • Anonym (ps)
    Äldre 1 Apr 23:16
    #6

    Tycker ni ska välja två helt självständiga namn. Som tex inte börjar på samma bokstav.
    Markera att de är två självständiga individer och inte halvan av ett par.

  • Äldre 1 Apr 23:17
    #7
    Anonym (Vf) skrev 2018-04-01 22:37:46 följande:

    Gillar inte riktigt namnet Frans. Skulle valt Valter och Folke istället. Risken med för lika namn på tvillingar är att det blir lite "Bill och Bull" över det hela. Och tro mig, de kommer alltför ofta bli ihopklumpade som "tvillingarna" ändå... (själv tvillingmamma). Det viktigaste är väl ändå att ni föräldrar tycker om respektive namn, inte hur de låter tillsammans?


    Håller med
  • Äldre 1 Apr 23:50
    #8

    Jag måste hålla med övriga som kommenterat. Välj var sitt namn. Så blir det något av:

    Frans och Valter

    Frans och Vidar

    Folke och Valter

    Folke och Vidar

    Vilka ju alla funkar utmärkt. Och de slipper börja på samma bokstav!

  • Äldre 2 Apr 08:14
    #9

    Fult med namn på samma bokstav.

  • Anonym (...)
    Äldre 2 Apr 10:45
    #10

    Gillar också kombinationen Valter och Folke och har precis som ovan nämner, svårt när namnen börjar på samma bokstav. Det blir liksom en individ på något sätt.

Svar på tråden Namn till våra tvillingpojkar?