• Anonym (Fatti­g mammal­edig)
    Äldre 5 Apr 14:38
    127405 visningar
    48 svar
    48
    127405

    Jobba hemifrån som Chattoperatör?

    Läste nånstans om föräldralediga mammor som sökte tips om jobb hemifrån för lite extra i plånboken. En del tipsade om chattoperatör, läste mer om det. Handlar alltså om att få betalt för varje chattmeddelande man svarar på åt någon. Många skriver helst om erotik medans andra bara vill prata allmänt. Testade göra en ansökan på jobba-hemifran och fick sedan ett mail att dom var intresserade av att ge mig en chans.

    Så nu till min fråga (till er som har erfarenhet av detta, inte ni som tror ditt eller datt om det) :

    Finns det alltså sådana jobb hemifrån eller är det bara bluff? Och största frågan, är det lagligt att jobba med det? :D

  • Svar på tråden Jobba hemifrån som Chattoperatör?
  • Anonym (Cherr­y)
    Äldre 24 Apr 23:50
    #11

    Menade t ex inte Alex

  • Anonym (Hemma­jobbar­e)
    Äldre 25 Apr 00:26
    #12
    -1
    Anonym (Cherry) skrev 2018-04-24 23:49:59 följande:

    Vart kan man ansöka som chattoperatör? Och kan man använd Alex en ipad till detta eller måste man ha en dator?


    Självklart kan du INTE använda en surfplatta.

    Det säger ju sig självt.

    Du måste ha en riktig dator.
  • Anonym (M)
    Äldre 25 Apr 01:04
    #13
    Missan96 skrev 2018-04-24 21:59:43 följande:
    antar att du arbetat eller arbetar som chattoperatör? Hur gör du när du betalar in skatt? Sparar du undan skatten och lägger in det i deklarationen när det är dags?
    Bodde inte i Sverige när jag gjorde det, så vet inte riktigt hur man går tillväga här tyvärr  :/ 
  • Anonym (Hedda­)
    Äldre 31 Jul 09:34
    #14

    Hej, det är inte så farligt faktiskt. Jag testade också då jag behövde få in extra pengar.

    satt ett par timmar i veckan o skrev, du stänger liksom av huvudet, tittar på tv samtidigt och bara va snabb på tangenterna. Fantasin flödar. Man skriver ca 100 meddelanden i timmen. Bekvämt o ligga i soffan o skriva ett par timmar. Fick ut några tusenlappar per månad. Gjorde detta unde 2-3 månaders period sen orkade jag inte med det.

    Men funderar på att gå in i det nu igen..

  • Äldre 31 Aug 13:34
    #15

    Vart kan man hitta dessa arbetena? 


    Jag letar lite just nu men kan inte hitta några sidor. 

  • Anonym (Illum­inati)
    Äldre 11 Sep 18:47
    #16

    Hej, jag söker också någon hemsida som erbjuder detta :D

    Hittade denna dock: distansarbete.com/signup-form/

    hoppas jag får jobbet :D

  • Anonym (Bränd­)
    Äldre 27 Oct 11:49
    #17
    Anonym (Hemmajobbare) skrev 2018-04-25 00:26:26 följande:
    Självklart kan du INTE använda en surfplatta.

    Det säger ju sig självt.

    Du måste ha en riktig dator.

    Är du helt bränd eller? Klart man kan använda ipad/mobil/ dator.


    Jag får ut ca 1600 i veckan, skattar allting. Gör nog 120 meddelanden i timmen och sitter vissa dagar länge. 


     

  • Anonym (.)
    Äldre 27 Oct 12:21
    #18

    Hur går man tillväga då?

  • Anonym (Hemma­jobbar­e)
    Äldre 2 Nov 21:00
    #19
    Anonym (Bränd) skrev 2018-10-27 11:49:23 följande:

    Är du helt bränd eller? Klart man kan använda ipad/mobil/ dator.


    Jag får ut ca 1600 i veckan, skattar allting. Gör nog 120 meddelanden i timmen och sitter vissa dagar länge. 


     


    Till vardags JA. Till jobb blir det väldigt svårt.
  • Anonym (Extra pengar i månade­n)
    Äldre 21 Nov 18:29
    #20

    Hej,


    även jag funderar på att söka och börja jobba som chattoperatör. Men undrar rent konkret hur man gör med att betala in skatten?


     


    Är det "bara" att fylla i rätt blankett hos Skatteverket, få deras beslut och sen se till att den summan finns på mitt skattekonto varje månad?


     


    Någon som jobbar som chattoperatör som kan konkret berätta hur de gör?


     


    Tack på förhand! :)

Svar på tråden Jobba hemifrån som Chattoperatör?