• klariis

    Ovitrelle och temphöjning

    Jag tog Ovitrelle sprutan och ägglossade måndag förmiddag. Eller skulle ägglossa då. Gjorde en insemination vid lunchtid sen sexade vi på. Jag hade ägglossning sekret, en äggblåsa på 25mm dagen innan dvs.allt som borde tyda på ägglosssnkng, samt ägllossningssprutan. Men ingen temphöjning. Är det så det ska vara när man tar den?min temp gick upp imorse, men jag skulle börja med progesterone igårkväll så kan vara dom också.

    Så min fråga är, ingen temphöjning efter Ovitrelle, ingen ägglossning?

    På engelska sidor läser jag att man inte ska tempa sånahär månader. Men min temp går alltid upp efter ägglossning så tycker det är konstigt att den inte gör det nu!! Det är trots allt fredag 4 dagar efter ?ägglossningen?

    Fick du höjd temperatur efter Ovitrelle, när fick du det isånnafall?

    Tacksam för svar!! Vill veta om jag kan hoppas på denna månad eller inte :)

  • Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning
  • minnie768
    S9191 skrev 2020-01-14 09:37:23 följande:
    Haha hade kunnat bli galet! Min sambo fick ge mig sprutan (är lite spruträdd och kan inte sticka mig själv) en timmes mental förberedelse och 2 min för stickan innan uppesittarkvällen ????

    Jag testade 17 dagar efter (12 dagar efter vad NC sa att jag hade haft ägglossning) men tror jag hade den tidigare ??

    Har varit nojig att sprutan gett fel resultat så har tagit typ 5 prover till och vågade inte testa tidigare, och nu är sträcken lika starka och det står gravid 2-3 på clearblue första gången stod det 1-2 v.

    Så nervöst nu...
    Ja men verkligen!! :o Förstår dig helt, kan inte påstå att jag är så förtjust i sprutor heller, men jag är inte heller rädd för det. Sambon hjälpte mig också att ta den, något kan han ju få göra när jag ändå tar massa tabletter och ska få sprutan, haha.

    Juste det var i juletider ja.. Men då ska ju verkligen inte Ovitrellen visa falskt positivt! Det längsta jag hört att man ska vänta att ta test är 14 dagar, och det har du ju passerat, var 3 veckor sedan igår va? Så du är ju gravid! :) Skönt att clearblue stegrat också :) :) 
  • S9191
    minnie768 skrev 2020-01-14 11:47:01 följande:
    Ja men verkligen!! :o Förstår dig helt, kan inte påstå att jag är så förtjust i sprutor heller, men jag är inte heller rädd för det. Sambon hjälpte mig också att ta den, något kan han ju få göra när jag ändå tar massa tabletter och ska få sprutan, haha.

    Juste det var i juletider ja.. Men då ska ju verkligen inte Ovitrellen visa falskt positivt! Det längsta jag hört att man ska vänta att ta test är 14 dagar, och det har du ju passerat, var 3 veckor sedan igår va? Så du är ju gravid! :) Skönt att clearblue stegrat också :) :) 
    Haha ellerhur! Men det var inte så farligt, mest lite obehagligt att göra det själv! 

    Japp 3 veckor igår, så testen borde vara sanna. Hoppas bara att det är något där inne. Bokat ett privat tidigt ultraljud, så himla nojig. Reser bort en vecka i början av februari så man vill göra veta att allt ser OK ut än så länge.

    Hoppas verkligen Ovitrelle fungerar för dig också! :) 
  • minnie768
    S9191 skrev 2020-01-14 12:14:32 följande:
    Haha ellerhur! Men det var inte så farligt, mest lite obehagligt att göra det själv! 

    Japp 3 veckor igår, så testen borde vara sanna. Hoppas bara att det är något där inne. Bokat ett privat tidigt ultraljud, så himla nojig. Reser bort en vecka i början av februari så man vill göra veta att allt ser OK ut än så länge.

    Hoppas verkligen Ovitrelle fungerar för dig också! :) 
    Förstår dig, när ska du på ultraljud?

    Tack, det hoppas vi på!! :) Tempen steg ytterligare idag så det känns bra! :)
  • S9191
    minnie768 skrev 2020-01-15 08:40:57 följande:
    Förstår dig, när ska du på ultraljud?

    Tack, det hoppas vi på!! :) Tempen steg ytterligare idag så det känns bra! :)
    Den 31/1! Så håller tummarna till dess :) 

    Men perfekt! Då är det ju på G! Tänker att få ägglossning är ju steg ett! 
  • S9191
    minnie768 skrev 2020-01-16 08:47:33 följande:


    Idag bekräftade äntligen NC ägglossningen! :) :) Nu är det bara den långa väntan kvar... 
    Woho!! Håller tummarna! Försök leva som vanligt bara! Det går snabbare än man tror! Håll mig uppdaterad :) 
  • minnie768
    S9191 skrev 2020-01-16 10:18:40 följande:
    Woho!! Håller tummarna! Försök leva som vanligt bara! Det går snabbare än man tror! Håll mig uppdaterad :) 
    TACK! Det ska jag försöka göra, och du har helt rätt i att tiden går snabbare än vad man tror. Så länge man inte tänker på det 24/7... Nu känner jag mig lugnare eftersom äl bekräftats med tempökning, ska ta ett test på onsdag för att se så att sprutan gått ur kroppen, sen får vi se :)
  • minnie768
    S9191 skrev 2020-01-16 10:18:40 följande:
    Woho!! Håller tummarna! Försök leva som vanligt bara! Det går snabbare än man tror! Håll mig uppdaterad :) 
    Vad tror du om detta? Har inte haft så hög temp innan, den var uppe på 36,95 sen dippade den lite igår och ytterligare idag. När tror du att man kan "lita" på tempen efter sprutan? Ovitrelle +9 idag. Hade det varit en implantionsdipp bör den väl dippa en gång bara och sen ner igen va?


    Hur går det för dig?? :)
  • S9191
    minnie768 skrev 2020-01-20 16:50:29 följande:

    Vad tror du om detta? Har inte haft så hög temp innan, den var uppe på 36,95 sen dippade den lite igår och ytterligare idag. När tror du att man kan "lita" på tempen efter sprutan? Ovitrelle +9 idag. Hade det varit en implantionsdipp bör den väl dippa en gång bara och sen ner igen va?

    Hur går det för dig?? :)




    Bifogar min graf, tyckter jg har haft väldigt höga temperaturer också! Iaf efter typ dag 10! Så håller tummarna, ser ju bra ut! :D kan ju vara en implantationsdip!

    Det går okej, så nervös hela tiden! Hade lite lite ljusrosa flytningar i torsdag så varit väldigt stressad. Tisdag nästa vecka ska vi till BM och tidigt UL. Vill bara se om något lever...Undrar om man blir mer stressad när man försökt länge...
  • minnie768
    S9191 skrev 2020-01-20 17:38:31 följande:


    Bifogar min graf, tyckter jg har haft väldigt höga temperaturer också! Iaf efter typ dag 10! Så håller tummarna, ser ju bra ut! :D kan ju vara en implantationsdip!

    Det går okej, så nervös hela tiden! Hade lite lite ljusrosa flytningar i torsdag så varit väldigt stressad. Tisdag nästa vecka ska vi till BM och tidigt UL. Vill bara se om något lever...Undrar om man blir mer stressad när man försökt länge...
    Ser ju faktiskt ut som att du också hade en dipp några dagar efter äl, hur många dagar efter att NC satte ut din äl hade du dippen? Idag steg tempen lite igen med 0,10, men litar inte riktigt på min nya termometer :/ Jag hoppas på att det var en implantionsdipp!!
    Tog ett gravtest idag för att se om sprutan var ute ur kroppen och det var negativt! Skönt att veta att skulle jag få ett plus beror det inte på sprutan utan en graviditet. Nu är det nervösa dagar framöver.... Bim är utsatt till tis nästa vecka enligt NC, men bör vara under helgen efter tidigare månader när jag haft regelbundna cykler.

    Det förstår jag!! Tror att vi som verkligen kämpat har lite mer oro än "andra". Förstår att du längtar till en koll, hoppas att du kan slappna av lite mer efter det <3 kram
Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning