• Äldre 6 Apr 05:38
    4202 visningar
    40 svar
    40
    4202

    Ovitrelle och temphöjning

    Jag tog Ovitrelle sprutan och ägglossade måndag förmiddag. Eller skulle ägglossa då. Gjorde en insemination vid lunchtid sen sexade vi på. Jag hade ägglossning sekret, en äggblåsa på 25mm dagen innan dvs.allt som borde tyda på ägglosssnkng, samt ägllossningssprutan. Men ingen temphöjning. Är det så det ska vara när man tar den?min temp gick upp imorse, men jag skulle börja med progesterone igårkväll så kan vara dom också.

    Så min fråga är, ingen temphöjning efter Ovitrelle, ingen ägglossning?

    På engelska sidor läser jag att man inte ska tempa sånahär månader. Men min temp går alltid upp efter ägglossning så tycker det är konstigt att den inte gör det nu!! Det är trots allt fredag 4 dagar efter ?ägglossningen?

    Fick du höjd temperatur efter Ovitrelle, när fick du det isånnafall?

    Tacksam för svar!! Vill veta om jag kan hoppas på denna månad eller inte :)

  • Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning
  • Tue 21 Jan 2020 11:30
    #21
    minnie768 skrev 2020-01-21 09:13:25 följande:
    Ser ju faktiskt ut som att du också hade en dipp några dagar efter äl, hur många dagar efter att NC satte ut din äl hade du dippen? Idag steg tempen lite igen med 0,10, men litar inte riktigt på min nya termometer :/ Jag hoppas på att det var en implantionsdipp!!
    Tog ett gravtest idag för att se om sprutan var ute ur kroppen och det var negativt! Skönt att veta att skulle jag få ett plus beror det inte på sprutan utan en graviditet. Nu är det nervösa dagar framöver.... Bim är utsatt till tis nästa vecka enligt NC, men bör vara under helgen efter tidigare månader när jag haft regelbundna cykler.

    Det förstår jag!! Tror att vi som verkligen kämpat har lite mer oro än "andra". Förstår att du längtar till en koll, hoppas att du kan slappna av lite mer efter det <3 kram
    7 dagar efter utsatt ÄL hade jag dippen, däremot tror jag att NC satte ut med ÄL försent, hur många dagar efter ovitrelle fick du bekräftad ÄL? Alltså vilken dag tog du sprutan och vilken dag fick du ÄL? :) 

    Håller tummarna för dig på tisdag, då ska jag inskrivning och tidigt UL så får vi se om det finns något där inne. 
  • Tue 21 Jan 2020 11:47
    #22
    S9191 skrev 2020-01-21 11:30:06 följande:
    7 dagar efter utsatt ÄL hade jag dippen, däremot tror jag att NC satte ut med ÄL försent, hur många dagar efter ovitrelle fick du bekräftad ÄL? Alltså vilken dag tog du sprutan och vilken dag fick du ÄL? :) 

    Håller tummarna för dig på tisdag, då ska jag inskrivning och tidigt UL så får vi se om det finns något där inne. 
    Jag tog Ovitrelle sent på lördag kväll, och NC har satt ut min äl till tisdagen. Dippen kom igår, alltså 7 dagar efter utsatt äl. Ser ändå en viss liknelse med våra grafer, så jag HOPPAS!! 

    Tack, en stor dag på tisdag med andra ord! Så länge min mens vill hålla sig borta... hua, tänk om..... <3 Det kommer gå bra!
  • Tue 21 Jan 2020 12:06
    #23
    minnie768 skrev 2020-01-21 11:47:43 följande:
    Jag tog Ovitrelle sent på lördag kväll, och NC har satt ut min äl till tisdagen. Dippen kom igår, alltså 7 dagar efter utsatt äl. Ser ändå en viss liknelse med våra grafer, så jag HOPPAS!! 

    Tack, en stor dag på tisdag med andra ord! Så länge min mens vill hålla sig borta... hua, tänk om..... <3 Det kommer gå bra!
    Okej, min satte ut ÄL 5 dagar efter sprutan, tyckte det var lite lustigt.. 

    Jag hoppas också!! Tisdag då vet vi! Jag tror det kommer gå bra för dig, om annat är det bara nya tag! Vi som försökte länge vet hur det är, även fast det är en smäll varje gång <3
  • Tue 21 Jan 2020 13:04
    #24
    S9191 skrev 2020-01-21 12:06:21 följande:
    Okej, min satte ut ÄL 5 dagar efter sprutan, tyckte det var lite lustigt.. 

    Jag hoppas också!! Tisdag då vet vi! Jag tror det kommer gå bra för dig, om annat är det bara nya tag! Vi som försökte länge vet hur det är, även fast det är en smäll varje gång <3
    Ja det var lite sent.. Eller så tog det extra tid innan de släppte? Oavsett gick det ju bra :P
    Tack, visst är det att ta nya tag som gäller om det inte tar sig nu heller. Men är såååå trött på den här karusellen nu :( :( <3
  • Tue 21 Jan 2020 14:38
    #25
    minnie768 skrev 2020-01-21 13:04:37 följande:
    Ja det var lite sent.. Eller så tog det extra tid innan de släppte? Oavsett gick det ju bra :P
    Tack, visst är det att ta nya tag som gäller om det inte tar sig nu heller. Men är såååå trött på den här karusellen nu :( :( <3
    Det kan ha gjort det, tyckte bara att det var väldigt segt. Men som sagt, det gick ju iaf haha. 

    Japp, jag förstår dig verkligen! Långdraget och jobbigt! Nu vill man bara spola fram en vecka. 
  • Tue 28 Jan 2020 10:10
    #26
    minnie768 skrev 2020-01-21 13:04:37 följande:
    Ja det var lite sent.. Eller så tog det extra tid innan de släppte? Oavsett gick det ju bra :P
    Tack, visst är det att ta nya tag som gäller om det inte tar sig nu heller. Men är såååå trött på den här karusellen nu :( :( <3
    Hur har det gått för dig? <3
  • Fri 14 Feb 2020 09:03
    #27
    S9191 skrev 2020-01-28 10:10:09 följande:
    Hur har det gått för dig? <3
    Det gick inte vägen denna gången heller. Blev en riktig smäll när mensen kom vilket jag inte var beredd på. Blev helt golvad...igen :'( Var en jobbig cykel med biverkningar av både letron och ovitrellen så var tungt att det var "onödigt" :/

    Nu har jag varit på nytt vul men tror inte äl varit ännu, har inte orkat ta några tester. Tempar bara så får vi se. Glömde av letron så tog de 5-9 i stället för 3-7 så antar att äl blir senare än vanligt..

    Hur gick det på ultraljudet? <3
  • Fri 14 Feb 2020 11:19
    #28
    minnie768 skrev 2020-02-14 09:03:00 följande:

    Det gick inte vägen denna gången heller. Blev en riktig smäll när mensen kom vilket jag inte var beredd på. Blev helt golvad...igen :'( Var en jobbig cykel med biverkningar av både letron och ovitrellen så var tungt att det var "onödigt" :/

    Nu har jag varit på nytt vul men tror inte äl varit ännu, har inte orkat ta några tester. Tempar bara så får vi se. Glömde av letron så tog de 5-9 i stället för 3-7 så antar att äl blir senare än vanligt..

    Hur gick det på ultraljudet? <3


    Hej,

    Åh nej, det är tufft....Håller tummarna! Tror man får försöka hitta sysselsättningar även fast det inte är så lätt. Det enda man tänker på är vad nästa steg ska vara.

    Det gick inte bra, vi var där och konstaterade att inget hjärta slog...Så har nu blött ut nästan allting. Var på VUL nyss och då var nästan allt ute. Så ledsen. Äntligen blev man gravid så slutade det i missfall...Känner mig hopplös. Bara vänta på att jag ska sluta blöda och nästa mens ta letrozol igen. Känner mig bara trött och förstörd. Om jag någonsin bli gravid igen kommer jag bara känna oro. Förstår inte varför livet är så orättvist :( sorry för depp....
  • Fri 14 Feb 2020 11:47
    #29
    S9191 skrev 2020-02-14 11:19:27 följande:
    Hej,

    Åh nej, det är tufft....Håller tummarna! Tror man får försöka hitta sysselsättningar även fast det inte är så lätt. Det enda man tänker på är vad nästa steg ska vara.

    Det gick inte bra, vi var där och konstaterade att inget hjärta slog...Så har nu blött ut nästan allting. Var på VUL nyss och då var nästan allt ute. Så ledsen. Äntligen blev man gravid så slutade det i missfall...Känner mig hopplös. Bara vänta på att jag ska sluta blöda och nästa mens ta letrozol igen. Känner mig bara trött och förstörd. Om jag någonsin bli gravid igen kommer jag bara känna oro. Förstår inte varför livet är så orättvist :( sorry för depp....
    fy fan vad ledsen jag blev nu för er skull!! När ni ändå kommit så "långt" som till ett ultraljud. usch, jag beklagar verkligen!! du behöver verkligen inte be om ursäkt!! Stor KRAM till dig!
  • Fri 14 Feb 2020 16:36
    #30
    minnie768 skrev 2020-02-14 11:47:47 följande:

    fy fan vad ledsen jag blev nu för er skull!! När ni ändå kommit så "långt" som till ett ultraljud. usch, jag beklagar verkligen!! du behöver verkligen inte be om ursäkt!! Stor KRAM till dig!


    Det är sorgligt, men man får bita ihop... Håller tummarna för att det blir vår tur snart <3
  • Mon 17 Feb 2020 08:14
    #31
    S9191 skrev 2020-02-14 16:36:07 följande:
    Det är sorgligt, men man får bita ihop... Håller tummarna för att det blir vår tur snart <3
    Ja det är ju tyvärr inte så mycket mer att göra :/ En vacker dag blir det vår tur!
  • Sat 2 May 2020 07:41
    #32

    Hej, gammal tråd men försöker ändå :) jag tog ovitrelle i måndags eftermiddag och har nu, efter 5 dagar, fortf inte fått någon tempökning. Någon fler som ätit letrozol och tempar? När kom temperaturökningen? Så orolig för att ovitrelle inte funkade för mig :(

  • Sun 3 May 2020 07:55
    #33
    amandakollb skrev 2020-05-02 07:41:15 följande:

    Hej, gammal tråd men försöker ändå :) jag tog ovitrelle i måndags eftermiddag och har nu, efter 5 dagar, fortf inte fått någon tempökning. Någon fler som ätit letrozol och tempar? När kom temperaturökningen? Så orolig för att ovitrelle inte funkade för mig :(


    Hej!

    Jag fick bekräftad ÄL 5 dagar eget sprutan. Hade dock några avvikande tempar men så det kan nog gå iaf :). Slutade dock i missfall men det var ju säkert bara otur....
  • Sun 3 May 2020 08:24
    #34
    S9191 skrev 2020-05-03 07:55:54 följande:

    Hej!

    Jag fick bekräftad ÄL 5 dagar eget sprutan. Hade dock några avvikande tempar men så det kan nog gå iaf :). Slutade dock i missfall men det var ju säkert bara otur....


    stort tack för svar!! Åh vad tråkigt att höra :( fortsatte du med letrozol och ovitrelle eller hur går det för dig? <3

    Jag tog sprutan för 6 dagar sen och har fortf inte fått bekräftad äl, men de tre senaste dagarna har jag haft något förhöjd temperatur, se bilden. Tog sprutan cd 14 och är nu på cd 20, börjar känna att sprutan nog inte funkade på mig :( såg din kurva liknande ut måntro?

  • Sun 3 May 2020 21:10
    #35
    amandakollb skrev 2020-05-03 08:24:25 följande:

    stort tack för svar!! Åh vad tråkigt att höra :( fortsatte du med letrozol och ovitrelle eller hur går det för dig? <3

    Jag tog sprutan för 6 dagar sen och har fortf inte fått bekräftad äl, men de tre senaste dagarna har jag haft något förhöjd temperatur, se bilden. Tog sprutan cd 14 och är nu på cd 20, börjar känna att sprutan nog inte funkade på mig :( såg din kurva liknande ut måntro?


    Hej! Tack, det var tufft faktiskt! Har haft lite komplikationer efter. Så har avvaktat lite, skaffade nytt jobb istället ;) men snart dags igen men blandade känslor...Ska på återbesök den 11/5. Så hoppas allt är iordning då.

    Skickar med en bild på min kurva, tog ovitrelle cd14!

  • Mon 4 May 2020 08:28
    #36
    S9191 skrev 2020-05-03 21:10:00 följande:
    Hej! Tack, det var tufft faktiskt! Har haft lite komplikationer efter. Så har avvaktat lite, skaffade nytt jobb istället ;) men snart dags igen men blandade känslor...Ska på återbesök den 11/5. Så hoppas allt är iordning då.

    Skickar med en bild på min kurva, tog ovitrelle cd14!

    förstår det :( vad kul med nytt jobb iaf, skönt att ha något annat att tänka på! :) 

    tempar du fortf? Du får gärna uppdatera hur det går den 11e. vill ni köra igång med letrozol och ovitrelle igen eller anmäla er till ivf? 

    Åh sov så jäkla konstigt inatt så tror jag ska exkludera min temp imorse.. men tror att det fortf inte var någon stigning. Väntar på att kliniken ska ringa tillbaka om 20 min så då får jag veta om jag får göra progesteronprov.. så orolig att jag inte haft äl!! 
  • Mon 18 May 2020 17:11
    #37
    amandakollb skrev 2020-05-04 08:28:36 följande:

    förstår det :( vad kul med nytt jobb iaf, skönt att ha något annat att tänka på! :) 

    tempar du fortf? Du får gärna uppdatera hur det går den 11e. vill ni köra igång med letrozol och ovitrelle igen eller anmäla er till ivf? 

    Åh sov så jäkla konstigt inatt så tror jag ska exkludera min temp imorse.. men tror att det fortf inte var någon stigning. Väntar på att kliniken ska ringa tillbaka om 20 min så då får jag veta om jag får göra progesteronprov.. så orolig att jag inte haft äl!! 


    Hej!

    Hur har det gått för dig? Varit på återbesök och allt återställt. Börjar nästa omgång med letrozol nästa mens som ska bli till helgen.

    Livrädd, men samtidigt lite taggad. Nu får vi köra igen!
  • Mon 18 May 2020 17:25
    #38
    S9191 skrev 2020-05-18 17:11:32 följande:

    Hej!

    Hur har det gått för dig? Varit på återbesök och allt återställt. Börjar nästa omgång med letrozol nästa mens som ska bli till helgen.

    Livrädd, men samtidigt lite taggad. Nu får vi köra igen!


    Hej kul att höra från dig! Och vad skönt att allt såg bra ut!:) det blev inget på första omgången så har börjat om med dubbeldos letrozol och ska på första vul måndag 25e.

    Förstår det! Verkade iaf som du reagerade bra på letrozol och ovitrelle förra gången då ni lyckades bli gravida! Hur många omgångar hade du ätit letrozol då innan du blev gravid?

    Tempar du fortf föresten? :)
  • Mon 18 May 2020 18:29
    #39
    amandakollb skrev 2020-05-18 17:25:06 följande:

    Hej kul att höra från dig! Och vad skönt att allt såg bra ut!:) det blev inget på första omgången så har börjat om med dubbeldos letrozol och ska på första vul måndag 25e.

    Förstår det! Verkade iaf som du reagerade bra på letrozol och ovitrelle förra gången då ni lyckades bli gravida! Hur många omgångar hade du ätit letrozol då innan du blev gravid?

    Tempar du fortf föresten? :)


    Håller tummarna för dubbeldos!

    Jag blev faktiskt gravid första omgången med letrozol och ovitrlle, slutade ju dock inte så bra...Har inte samma förhoppning nu dock, utan är beredd att det kan ta lite tid.

    Japp, tempar fortfarande. Skönt att hålla koll :) har ganska oregelbundna cyklar så letrozolen gör det mer regelbundet också! Tempar du?
  • Mon 18 May 2020 19:17
    #40
    S9191 skrev 2020-05-18 18:29:34 följande:

    Håller tummarna för dubbeldos!

    Jag blev faktiskt gravid första omgången med letrozol och ovitrlle, slutade ju dock inte så bra...Har inte samma förhoppning nu dock, utan är beredd att det kan ta lite tid.

    Japp, tempar fortfarande. Skönt att hålla koll :) har ganska oregelbundna cyklar så letrozolen gör det mer regelbundet också! Tempar du?


    Åh wow, så himla skönt! får hoppas du blir igen på första försöket!

    Mm tycker också det är skönt att tempa, dock var jag väldigt orolig förra cykeln då tempen aldrig steg som den skulle:/ får hoppas jag får en snabbare peak denna gång så jag kan börja ta lutinus! Skulle ta det förra cykeln men viktigt att ta det efter äl och va ju så osäker på när äl var så blev inte att jag tog de.

    Lite nyfiken på vad de var för komplikationer du fick? Du behöver inte berätta om det är jobbigt såklart :)
Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning