• Äldre 6 Apr 05:38
    4207 visningar
    40 svar
    40
    4207

    Ovitrelle och temphöjning

    Jag tog Ovitrelle sprutan och ägglossade måndag förmiddag. Eller skulle ägglossa då. Gjorde en insemination vid lunchtid sen sexade vi på. Jag hade ägglossning sekret, en äggblåsa på 25mm dagen innan dvs.allt som borde tyda på ägglosssnkng, samt ägllossningssprutan. Men ingen temphöjning. Är det så det ska vara när man tar den?min temp gick upp imorse, men jag skulle börja med progesterone igårkväll så kan vara dom också.

    Så min fråga är, ingen temphöjning efter Ovitrelle, ingen ägglossning?

    På engelska sidor läser jag att man inte ska tempa sånahär månader. Men min temp går alltid upp efter ägglossning så tycker det är konstigt att den inte gör det nu!! Det är trots allt fredag 4 dagar efter ?ägglossningen?

    Fick du höjd temperatur efter Ovitrelle, när fick du det isånnafall?

    Tacksam för svar!! Vill veta om jag kan hoppas på denna månad eller inte :)

  • Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning
  • Äldre 10 Apr 15:54
    #1

    Har tagit Ovitrelle 2 gånger och fick tempökning ca 37 timmar efter jag tagit sprutan

  • Sat 28 Dec 2019 08:16
    #2

    Hej,

    Gammal tråd men hur gick det? Tog ovitrelle i måndags eftermiddag och har de två senaste dagarna haft en temperaturhöjning men inte över kontroll linjen på natural cycel.

    Undrar om det inte blev ägglossning trots ovitrelle? Bifogar min graf.

  • Mon 13 Jan 2020 11:38
    #3

    Jag har precis börjat tempa igen efter att jag köpt en ny, även annat märke så litar inte riktigt på den ännu. Tog ovitrelle sprutan i lördags men än så länge har min temp bara dippat? Bör ha äl idag så ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon.

    Hur gick det för dig sen du la ut förra inlägget?

  • Mon 13 Jan 2020 13:07
    #4
    minnie768 skrev 2020-01-13 11:38:04 följande:

    Jag har precis börjat tempa igen efter att jag köpt en ny, även annat märke så litar inte riktigt på den ännu. Tog ovitrelle sprutan i lördags men än så länge har min temp bara dippat? Bör ha äl idag så ska bli spännande att se vad tempen visar imorgon.

    Hur gick det för dig sen du la ut förra inlägget?


    Hej!


    Jag tror att Natural Cycels satte ut ägglossningen fel, däremot gick det bra med Ovitrellesprutan och för första gången i mitt liv gravid :) Jag testade mig 17 dagar efter jag tagit sprutan och då var det 14 dagar efter vad NC satte ut min ÄL (CD19) men tror jag hade den CD17. Efter det jag la ut fortsatte temperaturen att höjas. Så tror att tempen kan blir lite knas av ovitrelle. 

    Fruktansvärt rädd att något ska hända nu bara, och tänker att efter en skit höst och år så kan inte turen vara med oss! Men håller tummarna för att ovitrelle fungerar för dig, har sett dig i flera trådar! 

  • Mon 13 Jan 2020 13:16
    #5
    S9191 skrev 2020-01-13 13:07:39 följande:

    Hej!


    Jag tror att Natural Cycels satte ut ägglossningen fel, däremot gick det bra med Ovitrellesprutan och för första gången i mitt liv gravid :) Jag testade mig 17 dagar efter jag tagit sprutan och då var det 14 dagar efter vad NC satte ut min ÄL (CD19) men tror jag hade den CD17. Efter det jag la ut fortsatte temperaturen att höjas. Så tror att tempen kan blir lite knas av ovitrelle. 

    Fruktansvärt rädd att något ska hända nu bara, och tänker att efter en skit höst och år så kan inte turen vara med oss! Men håller tummarna för att ovitrelle fungerar för dig, har sett dig i flera trådar! 


    Grattis!! :) Var det fin första kur med Ovitrelle? :) Men om du blev gravid är det förmodligen därför din temperatur fortsatte att öka?
    Eller så är det precis därför det är er tur nu, att lyckan vänder <3 :)
    Tack! Haha ja, känns som jag är med i varannan tråd här nu för tiden... Tänk vad mycket lättare det hade varit om man kunde prata om allt i en o samma tråd.. :P
  • Mon 13 Jan 2020 13:49
    #6
    minnie768 skrev 2020-01-13 13:16:41 följande:
    Grattis!! :) Var det fin första kur med Ovitrelle? :) Men om du blev gravid är det förmodligen därför din temperatur fortsatte att öka?
    Eller så är det precis därför det är er tur nu, att lyckan vänder <3 :)
    Tack! Haha ja, känns som jag är med i varannan tråd här nu för tiden... Tänk vad mycket lättare det hade varit om man kunde prata om allt i en o samma tråd.. :P
    Stort tack! :) Men vågar som sagt inte ta ut lyckan riktigt ännu Förvånad

    Första kuren med både letrozol och ovitrelle faktiskt! Tänker att oavsett vad som händer, så fungerade det iaf! Man kan bli gravid. 

    Likabra att hänga på, hade såklart varit enklare i en tråd! Men tror det är er tur snart!! <3
  • Mon 13 Jan 2020 15:30
    #7
    S9191 skrev 2020-01-13 13:49:59 följande:
    Stort tack! :) Men vågar som sagt inte ta ut lyckan riktigt ännu Förvånad

    Första kuren med både letrozol och ovitrelle faktiskt! Tänker att oavsett vad som händer, så fungerade det iaf! Man kan bli gravid. 

    Likabra att hänga på, hade såklart varit enklare i en tråd! Men tror det är er tur snart!! <3
    Nä, men det kommer förhoppningsvis snart <3
    Oj, fick du testa Ovitrelle första kuren redan? Det var väldans, har jag nog inte hört om innan. Kul att det gick så bra! Hur länge hade ni försökt innan du plussade? Totalt
    Tack, det hoppas vi också :)
  • Mon 13 Jan 2020 18:01
    #8
    minnie768 skrev 2020-01-13 15:30:59 följande:

    Nä, men det kommer förhoppningsvis snart <3

    Oj, fick du testa Ovitrelle första kuren redan? Det var väldans, har jag nog inte hört om innan. Kul att det gick så bra! Hur länge hade ni försökt innan du plussade? Totalt

    Tack, det hoppas vi också :)


    Jag tror jag hade lite ?tur? med Ovitrellen. När jag var på första VUL efter letrozol hade inte äggblåsorna växt till sig, så jag fick komma tillbaka 4 dagar senare men till en annan läkare som var lite oengagerad och snabb (hade varit katastrof i annat fall haha) så han skrev ut det vips dagen innan julafton och sa ?kolla på youtube hur man gör?...Ja du hör men det gick ju vägen! :)

    Vi har försökt sen december-18 så ganska exakt ett år!
  • Tue 14 Jan 2020 08:30
    #9
    S9191 skrev 2020-01-13 18:01:07 följande:
    Jag tror jag hade lite ?tur? med Ovitrellen. När jag var på första VUL efter letrozol hade inte äggblåsorna växt till sig, så jag fick komma tillbaka 4 dagar senare men till en annan läkare som var lite oengagerad och snabb (hade varit katastrof i annat fall haha) så han skrev ut det vips dagen innan julafton och sa ?kolla på youtube hur man gör?...Ja du hör men det gick ju vägen! :)

    Vi har försökt sen december-18 så ganska exakt ett år!
    Men va?! :O :O Ja det var ju bra i det här fallet, men jösses så galet det hade kunnat bli!! Kolla youtube också...jösses, haha.

    Men vad underbart att höra! Hoppas att det går lika bra för vår del :) Nu börjar den långa väntan bara.... 11 dagar kvar till test-dag, men vem räknar? ;P
    När testade du dig, hur många dagar efter sprutan?

    Min temp ökade aningen idag, känns skönt.
  • Tue 14 Jan 2020 09:37
    #10
    minnie768 skrev 2020-01-14 08:30:14 följande:

    Men va?! :O :O Ja det var ju bra i det här fallet, men jösses så galet det hade kunnat bli!! Kolla youtube också...jösses, haha.

    Men vad underbart att höra! Hoppas att det går lika bra för vår del :) Nu börjar den långa väntan bara.... 11 dagar kvar till test-dag, men vem räknar? ;P

    När testade du dig, hur många dagar efter sprutan?

    Min temp ökade aningen idag, känns skönt.


    Haha hade kunnat bli galet! Min sambo fick ge mig sprutan (är lite spruträdd och kan inte sticka mig själv) en timmes mental förberedelse och 2 min för stickan innan uppesittarkvällen ????

    Jag testade 17 dagar efter (12 dagar efter vad NC sa att jag hade haft ägglossning) men tror jag hade den tidigare ??

    Har varit nojig att sprutan gett fel resultat så har tagit typ 5 prover till och vågade inte testa tidigare, och nu är sträcken lika starka och det står gravid 2-3 på clearblue första gången stod det 1-2 v.

    Så nervöst nu...
Svar på tråden Ovitrelle och temphöjning