• Anonym (Em)
    Äldre 9 Apr 18:52
    21669 visningar
    67 svar
    67
    21669

    Kan man ta första steget som tjej? Eller bara konstigt?

    Ja, är det ok att man som tjej tar första steget? Eller anses man vara för PÅ då?

    Jag menar att man som tjej föreslår t ex en fika, promenad?

    Har luskat lite och frågat andra vad de tycker och så, man har ju hört det där att "Om en kille är intresserad hör han av sig"....

  • Svar på tråden Kan man ta första steget som tjej? Eller bara konstigt?
  • Anonym (K)
    Äldre 9 Apr 19:00
    #1
    +1

    Om en kille är intresserad så tackar han ja, säger jag. Alla killar är inte så djärva. Det är synd att gå miste en guldklimp bara för att han råkar vara lite blyg.

  • Anonym (asdf)
    Äldre 9 Apr 19:02
    #2

    Som en blyg kille så hade jag uppskattat det. 

  • Anonym (Em) Trådstartaren
    Äldre 9 Apr 21:09
    #3

    Låter ju lite hoppfullt ändå :)

  • Anonym (Em) Trådstartaren
    Äldre 9 Apr 21:11
    #4
    Anonym (K) skrev 2018-04-09 19:00:40 följande:

    Om en kille är intresserad så tackar han ja, säger jag. Alla killar är inte så djärva. Det är synd att gå miste en guldklimp bara för att han råkar vara lite blyg.


    Ja så är det ju, vågar man inget, vinner man inget. Man får också gå ovetande hela livet. 
  • Anonym (blyge­r)
    Äldre 9 Apr 21:21
    #5

    Det finns en massa killar som är för blyga för att ta första steget. Är du intesserad så ska du inte tveka till att ta första steget!

    Jag är en blyg kille och värdelös på att närma mig tjejer. Hade allt hängt på mig hade jag varut okysst, oskuld, ogift och barnlös. Nu är det lyckligtvs inte så!

  • Anonym (ace)
    Äldre 9 Apr 21:25
    #6
    -2 +1
    Anonym (Em) skrev 2018-04-09 18:52:12 följande:

    Ja, är det ok att man som tjej tar första steget? Eller anses man vara för PÅ då?

    Jag menar att man som tjej föreslår t ex en fika, promenad?

    Har luskat lite och frågat andra vad de tycker och så, man har ju hört det där att "Om en kille är intresserad hör han av sig"....


    Jadu, om du lever på 1600-talet eller möjligtvis i Saudiarabien så hade jag sagt nej, låt killen ta första steget.

    Om vi utgår från att du lever i Sverige och att året är 2018 så förstår jag inte ens frågeställningen. Att visa intresse för en annan person är inte könsbundet längre.
  • Äldre 9 Apr 21:27
    #7
    -1

    Tycker att frågan är lite märklig. Varför skulle det vara fel? Möjligtvis om killen är från en annan kultur än vår.

  • Anonym (cc)
    Äldre 9 Apr 21:28
    #8

    Enligt min erfarenhet ligger det en massa sanning i klyschan "är han intresserad så hör han av sig". Och dessutom verkar karlar uppskatta det de fått jaga mer.

    Men säger att man inte behöver vara ett kvinnligt mähä för det. Man kan visa intresse och uppmuntra genom att vara trevlig och flirtig.

    Men vad vet jag. Jag är numera gammal och vet inte hur det funkar för er ungdomar.

  • Jonnyn­ilsson
    Äldre 9 Apr 21:31
    #9

    Ja för tusan. Krångla inte till det. Uppvakta killen och känn efter om det är ömsesidigt.

    Min sons mamma viftade med konsertbiljett en dag på vår dåvarande gemensamma arbetsplats. Jag gick med henne (fick givetvis betala min biljett) och resten är historia :) Tyvärr avslutade vi förhållandet efter sex år men det är ju en helt annan historia.

  • Anonym (fabul­ous)
    Äldre 9 Apr 21:34
    #10
    +2

    Jag har aldrig ångrat att jag har tagit initiativet, vare sig det gällt en kopp kaffe eller att dyka upp hemma hos honom med bara snygga underkläder under kappan.

    Välj själv och lär dig hitta pärlorna bland svinen. Och ibland kan de bli goda vänner för många år framåt om de inte just blir din partner.

    Beundra, uppvakta, förför män! För att det är roligt.

Svar på tråden Kan man ta första steget som tjej? Eller bara konstigt?