• Svar på tråden Granne kastat ut guldfisk på vår balkong
  • Hermioney

    Häll några droppar vatten på den! Jag har återupplivat flera fiskar på det viset. Om den lever så ner i en skål och till närmsta zoobutik. Fota den även om den inte lever och anmäl grannen till länsstyrelsen.

  • erikaABC
    Hermioney skrev 2018-04-16 17:45:18 följande:

    Häll några droppar vatten på den! Jag har återupplivat flera fiskar på det viset. Om den lever så ner i en skål och till närmsta zoobutik. Fota den även om den inte lever och anmäl grannen till länsstyrelsen.


    Håller med!
  • Ess

    Samla ihop fiskarna och fota dem. Gå och ring på hos grannen med påsen i handen och fråga vad fn detta ska betyda. Det kan ju va så att de vänt ryggen åt sina barn som sen håvat upp och slängt ut fiskarna. Är det så så får de hålla koll på sina ungar och händer det igen så gör en anmälan om djurplågeri.
    Är det grannen själv som gjort det, påverkad eller mentalt sjuk, så gör en anmälan. 

  • molly50

    Om detta är seriöst så skulle jag gå med fiskarna till grannen och fråga vad de håller på med.
    Sen skulle jag anmäla dem.


    Carpe Diem
  • tobbe01
    molly50 skrev 2018-04-17 19:36:06 följande:

    Om detta är seriöst så skulle jag gå med fiskarna till grannen och fråga vad de håller på med.
    Sen skulle jag anmäla dem.


    Jag skulle inte ta omvägen förbi grannen för en idiot som kastar ut guldfiskar skulle jag inte vilja konfrontera. Jag skulle ringa Polisen.
  • molly50
    tobbe01 skrev 2018-04-18 06:19:54 följande:
    Jag skulle inte ta omvägen förbi grannen för en idiot som kastar ut guldfiskar skulle jag inte vilja konfrontera. Jag skulle ringa Polisen.
    Jag hade gått till polisen också. Och hyresvärden.
    Men jag hade velat ha en bra förklaring från grannen också.
    Kanske rentav ett erkännande inför en polisanmälan.
    Carpe Diem
Svar på tråden Granne kastat ut guldfisk på vår balkong