• Anonym (komme­r inte på nåt)
    Äldre 18 Apr 11:32
    37864 visningar
    173 svar
    173
    37864

    Vad är avtändande när ni är på en dejt?

    Om ni är på dejt med en man eller kvinna, vad upplever ni då som den andre säger eller agerar som avtändande eller motbjudande? Vad kan få er att tappa intresset?

    Jag som man upplever t ex att när en kvinna agerar på ett själviskt sätt på något vis och inte inser det så är det nästan att jag kan helt tappa intresset för henne. Kanske om hon aldrig frågar något om mig utan bara pratar om sig själv, eller om hon inte visar omtanke när hon borde gjort det.

  • Svar på tråden Vad är avtändande när ni är på en dejt?
  • Anonym (Dejtn­ej)
    Äldre 18 Apr 12:03
    #1

    Dåligt bordsskick och lika som TS säger, när bara pratar om sig själv som om det var en anställningsintervju där det gällde att framhålla sina positiva egenskaper så mycket som möjligt. Sedan efter en lång monolog kommer frågan, - och du då?

  • Äldre 18 Apr 12:06
    #2
    +1

    Att vara oflexibel typ "jag måste äta nu, annars blir jag på dåligt humör" eller "man kan ju inte ta en drink innan kl 17!" eller "Måste hem nu för jag lägger mig alltid senast 22".

    Hade tappat intresset direkt.

  • Anonym (komme­r inte på nåt) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 12:35
    #3
    Meriall skrev 2018-04-18 12:06:28 följande:

    Att vara oflexibel typ "jag måste äta nu, annars blir jag på dåligt humör" eller "man kan ju inte ta en drink innan kl 17!" eller "Måste hem nu för jag lägger mig alltid senast 22".

    Hade tappat intresset direkt.


    Ja det låter jobbigt. Är ju bra att ha rutiner, men att vara flexibel o kunna göra undantag är viktigt för min dejt också.
  • Anonym (komme­r inte på nåt) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 12:38
    #4
    Anonym (Dejtnej) skrev 2018-04-18 12:03:19 följande:

    Dåligt bordsskick och lika som TS säger, när bara pratar om sig själv som om det var en anställningsintervju där det gällde att framhålla sina positiva egenskaper så mycket som möjligt. Sedan efter en lång monolog kommer frågan, - och du då?


    Jag tycker det är ok om hon pratar om sig själv ett tag (för det klart att det kan vara intressant för mig att höra om henne hur hon är också, men det får vara med måtta o hon behöver inte rabbla upp allt), men att hon sedan frågar om mig och visar intresse för mig.
  • Gosedj­uret
    Äldre 18 Apr 16:59
    #5
    Anonym (kommer inte på nåt) skrev 2018-04-18 11:32:27 följande:

    Om ni är på dejt med en man eller kvinna, vad upplever ni då som den andre säger eller agerar som avtändande eller motbjudande? Vad kan få er att tappa intresset?

    Jag som man upplever t ex att när en kvinna agerar på ett själviskt sätt på något vis och inte inser det så är det nästan att jag kan helt tappa intresset för henne. Kanske om hon aldrig frågar något om mig utan bara pratar om sig själv, eller om hon inte visar omtanke när hon borde gjort det.


    Det som kan få mig att tappa intresset är om personen är dryg och för självisk på ett tråkigt sätt. Jag kan tycka att det är lite charmigt med en självsäker person om det är på rätt sätt, vilket är någon som tror på sig själv och är intresserad av mig och är generellt en trevlig och sympatisk person. Det här är ju mina översta krav på folk som är bra, sen så har jag ju förstås en massa villkor på acceptabelt beteende, men det är ju lite självklart :)
  • Anonym (A)
    Äldre 18 Apr 19:21
    #6
    Anonym (Dejtnej) skrev 2018-04-18 12:03:19 följande:
    Dåligt bordsskick och lika som TS säger, när bara pratar om sig själv som om det var en anställningsintervju där det gällde att framhålla sina positiva egenskaper så mycket som möjligt. Sedan efter en lång monolog kommer frågan, - och du då?
    Håller med
  • Äldre 18 Apr 19:33
    #7

    Tjejer, vad tycker ni om killar som kör såna där lite smått klichéartade raggningsrepliker, såna som inte är tydligt raggningsrepliker, men som märks att det är en uttänkt replik för att få er att bli mer intresserade om ni förstår. T ex en som har en lite sexuell anspelning eller lite småfräck men som samtidigt har lite humor i sig (såna som exempelvis de som skrivit "the game" förespråkar).

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 18 Apr 20:12
    #8

    En kille som tror att han kan imponera med SAKER, att man sk bli imponerad av sportbil, viner, båt etc

    Tappar intresset direkt

    (Inget fel att ha saker/ leksaker - det är roligt, men man tänder på människan)

  • Anonym (Hmm)
    Äldre 18 Apr 20:15
    #9

    Kniper käft om mina leksaker .... ger fel uppfattning ... till fel typ
    av tjejer.

  • Anonym (Phu)
    Äldre 18 Apr 20:24
    #10

    Att personen kollar telefonen (okej att kika någon enstaka gång men sen räcker det!) + rasistiska åsikter och typ "Stefan & Christer-humor".

Svar på tråden Vad är avtändande när ni är på en dejt?