• noobtubers93

    Hög ångest existentiella tankar.

    Hej , jag är en person som lidigt av väldigt mycket ångest och känsla av hopplöshet de senaste 10 åren. Har haft mycket deralization , overklighetstankar och hög ångest kopplad till detta.

    En tanke som stör mig dagligen och som ger mig otroligt mycket ångest är denna.

    Jag tänker såhär. Alla våra sinnen är kopplade till vår egen hjärna . När jag tittar på någonting så upplever jag det i min egen hjärna. Jag får bilder i huvudet av väggar som är mellan mig och andra människor , en obehaglig känsla av instängdhet i hela mig ajälv och jag känner mog ensam i hela universum. Jag har varit runt i psykiatrin på flertalet utredningar och jag lider inte av någon psykos sjukdom utan har endast ocd och adhd. Får en hög ångest av tanken som resulterar i att jag får panik.

    Dessa tankar förstlr mitt liv och gör hela min tillvaro mörk.

    Finns det någon som har liknande problem och som känner igen sig för jag känner att jag är den ända människa i världen som känner såhär. Äter 200mg sertralin dagligen och har en komplex OCD kan man säga. Ingenting som syns utanpå utan endast mentalt inom mig själv.

    Tack..

  • Svar på tråden Hög ångest existentiella tankar.
  • Anonym (June)

    Jag har också tvångstankar och oro. Tänker så konstiga saker ibland som jag knappt förstår mig på själv. Men vet ju med erfarenhet att det går över eller byter tema med tiden.

  • Anonym (June)

    Jag har också tvångstankar och oro. Tänker så konstiga saker ibland som jag knappt förstår mig på själv. Men vet ju med erfarenhet att det går över eller byter tema med tiden.

Svar på tråden Hög ångest existentiella tankar.