• Anonym (Nervi­s)
    Äldre 24 Apr 18:44
    1487 visningar
    4 svar
    4
    1487

    Visar gravtestet säkert nu?

    Hej, jag hade sex med ett ONS för 17 dagar sedan, vi använde kondom men den sprack och jag kom lite i henne innan jag hann dra ut och "tömma" resten utanför.

    Hon tog ett akut p-piller ungefär 3 timmar efter vi hade sex och hennes mens kom 6 dagar efter vi hade sex. Nu 17 dagar senare så gjorde vi ett gravtest (clearblue om det spelar någon roll) som visade negativ och min fråga är alltså om det testet är att lita på?

    Och om inte, hur länge bör vi vänta innan vi kan utesluta att hon blivit gravid? Vill verkligen inte bli pappa på detta sätt.

  • Svar på tråden Visar gravtestet säkert nu?
  • Äldre 24 Apr 18:55
    #1
    +1

    Hon fick mens och testet visar neg. Nej hon är inte gravid. Vad mer bevis behöver ni? Ett vul eller?

  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 24 Apr 18:59
    #2

    Hade hon en riktig mens (dvs blödde lika mycket som vanligt) så är sannolikheten mycket låg att hon är gravid. Testet går inte att lita helt på såhär tidigt eftersom det kan ta upp till ca 5 dagar från samlaget tills dess att ägglossning och befruktning sker och sedan upp till 2 veckor (i enstaka fall ytterligare någon dag) att få utslag på testet.

  • Anonym (Inte)
    Äldre 24 Apr 18:59
    #3

    Hon är inte gravid.

  • Anonym (Nervi­s) Trådstartaren
    Äldre 24 Apr 20:27
    #4

    Tack för svar! Men blir så orolig för då man googlar så verkar det som att folk blir gravida kors och tvärs även fast dom har haft mens, tagit akut p-piller och gravtesten varit negativa!

Svar på tråden Visar gravtestet säkert nu?