• Äldre 25 Apr 05:18
    9063 visningar
    21 svar
    21
    9063

    Söker polare till min fru!

    Tjena.

    Det här är lite av ett desperat försök att hjälpa min fru som verkligen behöver en tjejkompis, betonat endast en/flera kvinnlig vännner och inget annat.

    Hon har under dom senaste 2-3 åren i stort sett helt slutat hänga med gamla polare och känner nog lite att dom växt ifrån varandra eller snarare att hon växt ifrån dom.

    Hon är en känslig och bra/snäll människa som har tappat bort sig själv lite sådär.

    Jag ska försöka göra en rättvis beskrivning av min andra hälft...

    25år gammal.

    Jobbar inom vården och pluggar kurser.

    Uppväxt på mindre ort, ganska icke världsvan (än så länge)

    intelligent men för "blyg" att visa det, självkänslan är verkligen dålig för tillfället.

    Impulsiv (på ett bra sätt) men väldigt lugn.

    Kreativ och älskar att pyssla.

    Älskar barn, skapt för att bli mamma, vi har ett par tillsammans och vill ha fler.

    Lite av en introvert person som behöver sitt space men absolut inte obekväm eller tråkig.

    Härlig attityd och sjuk humor.

    Tycker om djur, att sy, teckna, prata skit, kläder, bakning, mat, träning (sjukt stark) barn, pyssel och friluftsliv.

    Ingen partypingla (tack och lov!) Men bangar inte för ett par öl ute och lite pool/ bowling eller dyl.

    Tycker helt enkelt om att vara aktiv även om hon behöver en spark i röva titt som tätt.

    För övrigt lever vi familjeliv med husdjur, arbete och barn samt våra gs intressen.

    Söker en tjej/ kvinna runt samma ålder give or take +- 5år eller så, men en person som kanske tänker lite djupare ibland men som ändå kan vara lättsam.

    Har bra omdömme och inte drar in henne i massa skit som förstör för henne eller vårt förhållande, gillar du finlandskryssning, sprit och pojkar allt för mycket, passera, likså om du är kriminell eller umgås i sånna kretsar!

    Vi bor i Västragötaland runt Trollhättan, Vänersborg och Uddevalla.

    Mvh

  • Svar på tråden Söker polare till min fru!
  • AnnaZL
    Äldre 6 May 18:10
    #11

    Det känns lite som när någon frågar chans åt sin kompis utan att kompisen vet om det. Det verkar inte som om hon själv är intresserad av att skaffa nya vänner.

  • Anonym (Vänne­r)
    Äldre 6 May 18:30
    #12
    Coolio skrev 2018-04-28 06:08:05 följande:

    Tack för svaren jag fått, även dom som provocerar mig en aning. Hon har haft många möjligheter att börja prata med folk i olika sammanhang där jag ofta ser intresse från en potentiell vän men jag är ganska säker på att min fru inte upfattar det så/ inte vet hur hon ska gå vidare med konversationen, tyvärr.

    Manliga vänner... kolla på hur könsfördelningen ser ut vad gäller allt ifrån datingsidor till gillningar av tjejers avklädda instagram bilder och återkom med en verklighetsförankrad analys av simpel mänsklig bedrift och instinkt. Heterosexuella manliga killkompisar vill ligga med en kvinnlig vän i 8 av 10 fall som en generell grovanalys, om kvinnan i fråga har dom attribut som instinktivt väcker vår parningslust, varför skulle jag uppmuntra till det?


    Jag förstår att du helst inte hittar manliga vänner till henne. Alltså, jag som kvinna har många manliga vänner och min man har kvinnliga vänner. Men skulle min man försöka hitta vänner till mig blir det ju kvinnor han skulle "erbjuda". Jag skulle likaså erbjuda män till honom. Inte fan tussar jag ihop min man med kvinnor bara sådär, även om jag inte skulle tro att det skulle bli problem för oss. Och inte skulle han leta efter män till mig.

    Förstå mig rätt, vi har inte problem med att båda har vänner av det motsatta könet men det är inget vi skulle aktivt leta efter åt varandra om vi skulle hamna i en sån situation. Hittar man så hittar man sånt själv och våra vänner är från tiden innan vi blev tillsammans. Dvs gamla vänner, och sånt går man ju ännu mindre in och petar i. Annat är det med nya vänner, där är nog fler mer "på vakt" så att säga.

    Mina manliga vänner är som vilka vänner som helst. Däremot är kanske jag inte vilken kvinna som helst då jag inte pysslar så mycket med "typiska kvinnosaker". Vi umgås som vilket gäng som helst bara. Dricker öl tillsammans, spelar spel, pratar, skämtar, svär över samhället etc etc. Aldrig någon som ens antytt något sexuellt. Vad de innerst inne tänker, det kan jag ju dock inte svara på såklart.
  • Äldre 8 May 00:58
    #13

    Vad gulligt av dig, hoppas ni hittar någon att utöka hennes umgänge med :) Bor för långt bort själv.

    Vill också försvara att det är helt ok att söka just väninna. Dessutom är det en helt speciell grej med "tjejsnack"! Min man blir sjukt fascinerad av att höra på mig o min närmaste kollega när vi tjattrar på. Killar i all ära, har alltid haft lättast att connecta med dom o mest haft killkompisar i mitt liv.. Men man kan prata på ett helt annat sätt med en annan tjej (inte alla givetvis..).. 

  • Anonym (Att du orkar)
    Äldre 8 May 01:24
    #14
    Anonym (M) skrev 2018-05-06 13:12:56 följande:

    Hade hon inte varit gift med ett svartsjukt rövhål hade jag anmält intresse.

    För övrigt har jag i princip bara manliga vänner, har inte legat med nån av dom. Så droppa den attityden så blir nog inte din fru lika isolerad.


    TS känner nog sin fru bättre än vad du gör. Hans fru kanske vill ha en vännina. Eller är det för ofeministiskt? Hoppas du inser hur dum din kommentar är och att du droppar Din attityd.
  • Anonym (M)
    Äldre 9 May 16:29
    #15
    Anonym (Att du orkar) skrev 2018-05-08 01:24:08 följande:

    TS känner nog sin fru bättre än vad du gör. Hans fru kanske vill ha en vännina. Eller är det för ofeministiskt? Hoppas du inser hur dum din kommentar är och att du droppar Din attityd.


    Hans fru vet inte ens om att han annonserar. Sen har han skrivit att HAN bara vill ha kvinnliga vänner till sin fru. Var det nått mer?
  • Anonym (112)
    Äldre 20 May 08:40
    #16
    +1

    Gulligt tycker vissa, förnedrande skulle jag tycka det var om min man började leta vänner till mig, sin stackars ensamma lilla fru som inte klarar någonting själv utan pappa, förlåt, mannen ska fixa.

    Får obehagliga vibbar av TS

    Att han kontrollerar och bestämmer vad hon ska göra och tycka. Nu behöver hon en tjejkompis, som HAN har fixat så klart.

    Tack pappa, förlåt, tack min snälla omtänksamma make

  • Äldre 8 Jun 22:41
    #17

    Har du provat att hitta en killkompis istället ! Behöver inte jämt förknippas till sex utan man kan vara vänner ändå! Jag kan tänka mig att bli hennes vän om det är okej!

  • Anonym (!)
    Äldre 9 Jun 05:51
    #18

    Bahaha, konstigt att hon inte har vänner när du bestämmer vem hon umgås med..! Jag är annars som henne fast 10 år äldre men seriöst, hon avgör väl själv om pojkar och Finlandskryssningar är för henne?

    Antagligen vill hon inte splittra sin familj lch anpassar sig till din svartsjuka och kontrollbehov.

    För övrigt är mina killkompisar jätteviktiga för mig men har tappat några genom åren pga svartsjuka flickvänner/fruar.

    Om det inte var för dig hade hon säkert haft vänner.

  • Anonym (!)
    Äldre 9 Jun 05:52
    #19
    Coolio skrev 2018-04-28 06:08:05 följande:

    Tack för svaren jag fått, även dom som provocerar mig en aning. Hon har haft många möjligheter att börja prata med folk i olika sammanhang där jag ofta ser intresse från en potentiell vän men jag är ganska säker på att min fru inte upfattar det så/ inte vet hur hon ska gå vidare med konversationen, tyvärr.

    Manliga vänner... kolla på hur könsfördelningen ser ut vad gäller allt ifrån datingsidor till gillningar av tjejers avklädda instagram bilder och återkom med en verklighetsförankrad analys av simpel mänsklig bedrift och instinkt. Heterosexuella manliga killkompisar vill ligga med en kvinnlig vän i 8 av 10 fall som en generell grovanalys, om kvinnan i fråga har dom attribut som instinktivt väcker vår parningslust, varför skulle jag uppmuntra till det?


    Dom föll inte HENNE i smaken och dom som gör det får hon inte umgås med för dig.
  • Akidok­i
    Sun 21 Apr 2019 08:27
    #20

    Det ser mest ut som om ts söker en ny vän, till sig och sin fru. Har hon verkligen sagt att hon är intresserad av att ta in en till kvinna i förhållandet ts?

  • Anonym (If4)
    Thu 9 May 2019 15:07
    #21

    Låter lite som min fru, varje dag hoppas jag hon klickar med nån kollega eller granne så hon kan ha de där kvinnosamtalen :-/ Lycka till med jakten, hoppas hon inte har ihjäl dig

Svar på tråden Söker polare till min fru!