• Anonym (ts)
    Äldre 28 Apr 14:00
    4020 visningar
    13 svar
    13
    4020

    min förälder ljuger om mig

    Min ena förälder ljuger om mig i sociala medier, hon började för typ 2 månader sen att jag fick den första skärmdumpen från nån och hon slutar aldrig. Hon skriver att jag säger till henne att jag blir illa behandlad etc.. varför anta att det föräldrar säger är sant? hon är bara arg på soc...

  • Svar på tråden min förälder ljuger om mig
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 28 Apr 14:11
    #1

    Vad är backstoryn? Varför har du flyttat/blivit placerad?

    När man är under 18 så kan soc vidarebefordra vissa andra önskemål och tänk direkt till föräldern istället för att låta barnet vara med i uppläggey

  • Anonym (Hm)
    Äldre 28 Apr 14:52
    #2

    Hon behöver ju få hjälp.

  • Anonym (M)
    Äldre 28 Apr 15:18
    #3

    Nu är det ju lite såhär att ingen kan veta att du är vem du säger att du är ts, du skulle likväl kunna vara "han" som det avser i statusen du lagt in bild på och försöker misskreditera "mamman".

    Men är du på riktigt dottern så kan du nog tyvärr inte resonera med din mamma. Prata med den du bor hos om detta så får den hjälpa dig att hantera det, kanske det innebär att kontakta socialen så de är medvetna om vad som försiggår och atr det inte ligger någon sanning i det.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 28 Apr 15:21
    #4
    Anonym (M) skrev 2018-04-28 15:18:03 följande:

    Nu är det ju lite såhär att ingen kan veta att du är vem du säger att du är ts, du skulle likväl kunna vara "han" som det avser i statusen du lagt in bild på och försöker misskreditera "mamman".

    Men är du på riktigt dottern så kan du nog tyvärr inte resonera med din mamma. Prata med den du bor hos om detta så får den hjälpa dig att hantera det, kanske det innebär att kontakta socialen så de är medvetna om vad som försiggår och atr det inte ligger någon sanning i det.


    Det finns ju inga namn, länkar eller något med så det blir ju svårt att ?misskreditera? någon.
  • Anonym (M)
    Äldre 28 Apr 15:30
    #5
    Anonym (Hm) skrev 2018-04-28 15:21:07 följande:
    Det finns ju inga namn, länkar eller något med så det blir ju svårt att ?misskreditera? någon.
    Sannolikheten att någon annan skrivet en exakt likadan status är rätt liten, så skulle rätt person "råka" hitta denna tråd är det ju inte svårt att veta vem det handlar om. Så det jag menade med att det skulle likväl kunna vara "han" som skriver och sen "hittar" tråden och screenshottar som bevis. Menar inte att jag faktiskt tror att det är så, men liknande saker har hänt.
  • Anonym (Hm)
    Äldre 28 Apr 15:34
    #6
    Anonym (M) skrev 2018-04-28 15:30:23 följande:

    Sannolikheten att någon annan skrivet en exakt likadan status är rätt liten, så skulle rätt person "råka" hitta denna tråd är det ju inte svårt att veta vem det handlar om. Så det jag menade med att det skulle likväl kunna vara "han" som skriver och sen "hittar" tråden och screenshottar som bevis. Menar inte att jag faktiskt tror att det är så, men liknande saker har hänt.


    Det känns ju inte jättetroligt. Uppenbarligen tror inte soc på det heller med tanke på kontaktförbud. Det är otroligt vanligt med föräldrar som vill smutskasta soc på grund av att barnen blivit placerade....
  • Anonym (M)
    Äldre 28 Apr 15:38
    #7
    Anonym (Hm) skrev 2018-04-28 15:34:13 följande:
    Det känns ju inte jättetroligt. Uppenbarligen tror inte soc på det heller med tanke på kontaktförbud. Det är otroligt vanligt med föräldrar som vill smutskasta soc på grund av att barnen blivit placerade....
    Jag skriver ju inte att det är så, men rent krasst kan det likväl vara så. Precis av den anledning du säger, att det inte är jätteovanligt med föräldrar som ljuger i sådana situationer. 

    TS frågade varför man tror på föräldrar, det var det jag svarade på med den delen. Det är svårt att veta vad som är sant och inte om man bara går på någons ord, precis som vi i denna tråd inte kan veta att ts verkligen är barnet utan skulle kunna ljuga om det. Betyder inte att jag tror det eller att det är så, men det är enkelt att köpa vad någon säger om man är upprörd över vad den säger - då är man oftast inte lika kritisk. 
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 28 Apr 16:55
    #8

    mitt användarnamn är ett tjejnamn även om ni inte kan se det eftersom jag vill vara anonym. Jag bor inte ens kvar där som hon menar i texten jag la ut pga att dom sa upp sig men hon fortsätter säga att jag säger att jag har det dåligt där jag bor även om jag inte ens pratat med henne...

  • Anonym (Hm)
    Äldre 29 Apr 18:35
    #9
    Anonym (ts) skrev 2018-04-28 16:55:44 följande:

    mitt användarnamn är ett tjejnamn även om ni inte kan se det eftersom jag vill vara anonym. Jag bor inte ens kvar där som hon menar i texten jag la ut pga att dom sa upp sig men hon fortsätter säga att jag säger att jag har det dåligt där jag bor även om jag inte ens pratat med henne...


    Men konfrontera henne. Då kanske hon slutar.
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 29 Apr 18:56
    #10
    Anonym (ts) skrev 2018-04-28 14:00:16 följande:
    Min ena förälder ljuger om mig i sociala medier, hon började för typ 2 månader sen att jag fick den första skärmdumpen från nån och hon slutar aldrig. Hon skriver att jag säger till henne att jag blir illa behandlad etc.. varför anta att det föräldrar säger är sant? hon är bara arg på soc...
    De som finns i de där grupperna tror alltid på föräldrarna oavsett vad de säger eftersom de anser att de som gjort fel är soc, den andra föräldern, någon har påverkat barnet att ljuga och att det egentligen sker saker, finns ju skäl till att föräldrar inte får ha kontakt med sina barn. Finns ju föräldrar som tom. tror att barnen hålls från förälder med hjälp av CIA ....en del föräldrar är ju faktiskt inte psykiskt friska
  • Anonym (K)
    Äldre 30 Apr 11:31
    #11
    Anonym (ts) skrev 2018-04-28 16:55:44 följande:

    mitt användarnamn är ett tjejnamn även om ni inte kan se det eftersom jag vill vara anonym. Jag bor inte ens kvar där som hon menar i texten jag la ut pga att dom sa upp sig men hon fortsätter säga att jag säger att jag har det dåligt där jag bor även om jag inte ens pratat med henne...


    Be någon som har henne på facebook att dementera. Att skriva till alla som reagerar eller skriver att det inte är sant.
  • Anonym (Jo)
    Äldre 30 Apr 15:02
    #12
    Anonym (K) skrev 2018-04-30 11:31:46 följande:
    Be någon som har henne på facebook att dementera. Att skriva till alla som reagerar eller skriver att det inte är sant.
    Håller med
  • Anonym (Hm)
    Äldre 30 Apr 17:32
    #13
    Anonym (K) skrev 2018-04-30 11:31:46 följande:
    Be någon som har henne på facebook att dementera. Att skriva till alla som reagerar eller skriver att det inte är sant.
    eller.. så blockar ts bara personen som skickar skärmdumpar. 
Svar på tråden min förälder ljuger om mig