• Äldre 1 May 21:34
    47220 visningar
    408 svar
    408
    47220

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • Äldre 14 May 12:05
    #51
    Carro04 skrev 2018-05-13 20:17:44 följande:

    Men visst är det så! Jag håller verkligen tummarna för att du får ett bättre bemötande från och med nu. Roligt att vi båda väntar september-barn Känner du också att det är full fart därinne nu? Det är den mest lugnande känsla jag vet, när hon buffar runt och kickboxas.


    Känner henne varje dag och särskilt 1 1/2 timme efter jag ätit,eller när jag kör bil.

    Och sen på kvällen straxt efter 20, i går såg vi båda att magen rörde sig utanpå så häftigt!!
    Bf 9 sep
  • Äldre 14 May 12:14
    #52

    Här är min lilla akrobat! <3


    Bf 9 sep
  • Äldre 14 May 17:42
    #53

    Åh, vilken sötnos! Och här är vår, visserligen taget för en dryg månad sedan... (om jag lyckas få in bilden).

  • Äldre 14 May 20:14
    #54
    Carro04 skrev 2018-05-14 17:42:35 följande:

    Åh, vilken sötnos! Och här är vår, visserligen taget för en dryg månad sedan... (om jag lyckas få in bilden).


    Ser bilden Vilken liten sötis! <3

    Vet ni om det är tjej eller kille, eller väntar ni och ser?

    Har du mått bra i övrigt?
    Bf 9 sep
  • Äldre 14 May 20:43
    #55
    Mawie skrev 2018-05-14 20:14:14 följande:

    Ser bilden Vilken liten sötis! <3

    Vet ni om det är tjej eller kille, eller väntar ni och ser?

    Har du mått bra i övrigt?


    Vi vet att det är en tjej eftersom vi fick reda på det när vi gjorde mkp. Jag behövde det för att knyta an mitt i kaoset. Jag mår bra nu, bortsett från en rejäl foglossning och ett hjärta som rusar lite väl mycket. Var hos sjukgymnasten på MVC idag, också helt underbar, och fick råd och övningar så där känner jag mig peppad. Hjärtat har busat i flera år pga att mina betareceptorer är uppreglerade till följd av högdos tyroxin (levaxin) under lång tid sedan jag hade cancer, och nu vill jag inte ta betablockerare. Men de har koll och jag tar det så lugnt jag bara kan. Och imorgon börjar de tätare besöken hos barnmorskan. Känner att jag har gått in i ett totalt "graviditetslugn". Har nog aldrig känt mig så harmonisk som nu. Får hoppas att det fortsätter... Hur mår du själv nu?
  • Äldre 14 May 22:14
    #56

    Åh vad underbart med bilder <3

    Nu kommer dock ett gnällinlägg trots att mitt gnäll är bara löjligt egentligen.

    Men hur ska jag kunna ta hand om ett barn till när jag just nu inte ens kan ta hand om mig själv nu. Tog mig på jobbet idag men det var precis allt jag orkade med. Värk i ena benet, så sjukligt trött, en mage som är konstant i olag men inget illamående och ikväll en helt fruktansvärt huvudvärk som inte släppte med Alvedon. Sambon har fått göra allt hemma och tagit hand om barn och djur medans jag ligger på soffan. Han klagar inte alls men jag blir rastlös av allt jag vill göra en inte klarar.

    Sådär....nu håller jag tummarna för en bättre dag imorgon.....:)

  • Äldre 15 May 08:54
    #57

    Hej. Kikar bara in för att gratulera och önska lycka till! Jag är också ny på forumet och har också erfarenhet av att vänta barn 40+. Jag var 42 när jag väntade min trea som är född 9 år efter min mellanpojke. Mycket oro, extra kontroller, vad ska folk tänka osv osv. Men vet du vad. Det gick hur bra som helst och vår nu 5-åring är älskad av hela familjen, även om han är lite pain in the ass för tonåringarna ibland, men han är ju lillebror, det är ju hans jobb... Flört


    Lycka till!


  • Äldre 15 May 12:57
    #58

    Grattis till plusset! Jag fyller 38 så är inte riktigt där på plus ännu men är gärna med i gruppen ändå då jag känner att det skulle vara fint med en grupp med ?äldre? mammor

  • Äldre 15 May 12:59
    #59

    Alltså jag har plussat och är i v 8+1 men jag är inte 40 +

  • Äldre 15 May 13:58
    #60
    fyrapunktnoll skrev 2018-05-15 12:59:37 följande:

    Alltså jag har plussat och är i v 8+1 men jag är inte 40 +


    Jag plussar 40 nästa år i mars, kommer vara 39 när bebis kommer. är i v 7 plus 3 idag. Välkommen!
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?