• FrökenFlower

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • FrökenFlower

    Går in i v 9 imorgon och nu stramar det längst ner i magen varje gång jag ställee mig upp precis som det gjorde för några veckor sen i en vecka. Ny tillväxtperiod måste det vara va? :)

  • Carro04
    FrökenFlower skrev 2018-05-22 20:42:45 följande:

    Hur mår ni?


    Jag mår bra. Känns som att jag har kommit in i en period med lite mer ork och lite mindre foglossning, eller så har jag bara anpassat mig till läget... Vecka 26 nu och idag fick jag första klappen på magen av en främling som undrade när det var dags... Alltså, sååå stor tycker jag inte att magen är än... Hur mår du själv?
  • Tant76

    Hallå, här kommer en 76:a till som just har plussat, får man hänga på?

    Det är lite kaos här borta, har haft flera mf senaste åren, inga barn sen tidigare, men nu plussade jag härom dagen, två test, både CB testa tidigt och ett CB vanligt. Tydliga fina plus på båda, ingen tvekan. Iväg till gyn idag, pga upprepade mf får jag komma direkt, UL visade inget, ett gravtest gjordes på mottagningen som var negativt, och jag fick höra att det var ju konstigt med mina CB-test, men här finns inget mer att se, inte gravid, så det var bara att gå hem.

    Köpte ett CB digital påväg en hem som nu visar gravid v 1-2, så jag har bestämt mig för att jag är nog gravid ändå, då. Håll tummarna är ni snälla!

  • FrökenFlower
    Carro04 skrev 2018-05-22 21:40:06 följande:

    Jag mår bra. Känns som att jag har kommit in i en period med lite mer ork och lite mindre foglossning, eller så har jag bara anpassat mig till läget... Vecka 26 nu och idag fick jag första klappen på magen av en främling som undrade när det var dags... Alltså, sååå stor tycker jag inte att magen är än... Hur mår du själv?


    Hahahaha men det syns tydligt iaf då =D

    Skönt att det känns bra nu iaf....guld med paus så du orkar slutspurten :)

    Jag mår rätt bra, sjukt trött och måste äta varannan timma annars sjunker blodsockret så jag mår dåligt.

    4 veckor kvar till kubultraljudet vilket känns alldeles för långt borta. Sa till sambon igår att tänk om det bara är fett och instabila hormoner och ingen bebis alls ;). Svårt att riktigt tro på det utan att ha sett eller känt.
  • FrökenFlower
    Tant76 skrev 2018-05-23 20:21:52 följande:

    Hallå, här kommer en 76:a till som just har plussat, får man hänga på?

    Det är lite kaos här borta, har haft flera mf senaste åren, inga barn sen tidigare, men nu plussade jag härom dagen, två test, både CB testa tidigt och ett CB vanligt. Tydliga fina plus på båda, ingen tvekan. Iväg till gyn idag, pga upprepade mf får jag komma direkt, UL visade inget, ett gravtest gjordes på mottagningen som var negativt, och jag fick höra att det var ju konstigt med mina CB-test, men här finns inget mer att se, inte gravid, så det var bara att gå hem.

    Köpte ett CB digital påväg en hem som nu visar gravid v 1-2, så jag har bestämt mig för att jag är nog gravid ändå, då. Håll tummarna är ni snälla!


    Vad knepigt. Jag.håller alla tummar och tår att.det är en liten där! Vilken vecka är du i i sånt fall?

    Vi är flera 76or (vårat år i år tydligen :) ) så välkommen!!!
  • Carro04
    Tant76 skrev 2018-05-23 20:21:52 följande:

    Hallå, här kommer en 76:a till som just har plussat, får man hänga på?

    Det är lite kaos här borta, har haft flera mf senaste åren, inga barn sen tidigare, men nu plussade jag härom dagen, två test, både CB testa tidigt och ett CB vanligt. Tydliga fina plus på båda, ingen tvekan. Iväg till gyn idag, pga upprepade mf får jag komma direkt, UL visade inget, ett gravtest gjordes på mottagningen som var negativt, och jag fick höra att det var ju konstigt med mina CB-test, men här finns inget mer att se, inte gravid, så det var bara att gå hem.

    Köpte ett CB digital påväg en hem som nu visar gravid v 1-2, så jag har bestämt mig för att jag är nog gravid ändå, då. Håll tummarna är ni snälla!


    Stort grattis och välkommen till vår lilla grupp! Håller alla tummar och tår för att det går bra för er!!!
  • Carro04
    FrökenFlower skrev 2018-05-23 20:59:43 följande:

    Hahahaha men det syns tydligt iaf då =D

    Skönt att det känns bra nu iaf....guld med paus så du orkar slutspurten :)

    Jag mår rätt bra, sjukt trött och måste äta varannan timma annars sjunker blodsockret så jag mår dåligt.

    4 veckor kvar till kubultraljudet vilket känns alldeles för långt borta. Sa till sambon igår att tänk om det bara är fett och instabila hormoner och ingen bebis alls ;). Svårt att riktigt tro på det utan att ha sett eller känt.


    Just väntan är olidlig så jag förstår dig precis... Det som är skönt nu är ju sparkarna. Vi har en rutin varje morgon när jag vaknar att jag puffar lite på magen och då sparkar hon tillbaka, varpå jag kan andas ut. Är dock livrädd för att inte få svar. Har en vän som förlorade sin lille i vecka 32 så jag vågar inte ta något förgivet även om jag försöker att mest bara njuta.
  • Tant76
    FrökenFlower skrev 2018-05-23 21:03:18 följande:

    Vad knepigt. Jag.håller alla tummar och tår att.det är en liten där! Vilken vecka är du i i sånt fall?

    Vi är flera 76or (vårat år i år tydligen :) ) så välkommen!!!


    Tack! :) Och tack Carro04! (Jag är ny på Familjeliv så har inte listat ut riktigt hur man citerar men det ordnar sig nog)

    Jag borde vara i v 4+0, plus/minus någon dag. Så det förklarar varför inte VUL visade något. Har letat runt på nätet om tester och det verkar som om testerna BM använder går från hcg 40-50, medan CB går från 25, så då ligger jag väl däremellan helt enkelt.
  • FrökenFlower
    Carro04 skrev 2018-05-23 21:24:05 följande:

    Just väntan är olidlig så jag förstår dig precis... Det som är skönt nu är ju sparkarna. Vi har en rutin varje morgon när jag vaknar att jag puffar lite på magen och då sparkar hon tillbaka, varpå jag kan andas ut. Är dock livrädd för att inte få svar. Har en vän som förlorade sin lille i vecka 32 så jag vågar inte ta något förgivet även om jag försöker att mest bara njuta.


    Det är otroligt att det ändå föds så många barn i världen med tanke på allt som.kan gå fel.

    Skönt med sparkar. Längtar lite efter att vara mer på riktigt gravid och att få berätta för folk men samtidigt så gruvar mig för att berätta för att folk ska tycka vi är gamla :). Vad sa folk till er?
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?