• Äldre 1 May 21:34
    47478 visningar
    408 svar
    408
    47478

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • Äldre 24 May 19:47
    FrökenFlower skrev 2018-05-24 15:04:00 följande:

    Nä fy...se ut som en 40 åring måste ju vara värre än döden =D =D. Fast där hag jobbar ser dom yngsta ut som små tanter tycker jag så jag lär se ut som nått så omodernt som en övervinttad hippie eller nått ;)


    Ha, ha...
  • Äldre 24 May 19:57
    FrökenFlower skrev 2018-05-24 16:58:06 följande:

    Skönt att alla varit glada. Jag vet inte varför jag gruvar för att folk sa säga något dumt.....kanske för att det dinns så dumt folk ;) Men mest gruvar jag mig kanske för vad barnen ska säga.....


    När jag tänker efter så har jag fått två lite kluvna reaktioner från vänner/bekanta, och det har varit från dem som jag vet själva har varit i valet och kvalet huruvida de ska försöka skaffa en liten till men som slutligen har valt att inte göra det... Och den reaktionen handlar ju överhuvudtaget inte om mig/oss utan om dem.

    Jag kan ju inte alls veta hur dina kommer att reagera, men vår femåring och elvaåring blev överlyckliga när vi berättade (i vecka 10 tror jag att det var, gjorde vul då pga blödning och fick lugnande besked och ett foto som vi visade barnen). Fjortonåringen log stort men sa inte ett ord. Däremot har jag haft ett behov av att hålla det lite för oss själva. Vet inte varför. Men nu syns det så tydligt att det inte går att dölja mer...
  • Äldre 24 May 20:57

    Har fortfarande inga direkta symptom och mår bra. Trött visserligen, men det är jag alltid. Känns grymt nervöst inför UL om ca 1,5 vecka. Hoppas att tiden går riktigt fort. Är inställd på att det inte ska vara ngt liv, men det är ju ren och skär självbevarelsedrift från min sida. Är i vecka 9 om allt stämmer.

  • Äldre 25 May 15:23

    Hej! Det var ett tag sedan jag plussade, men såg att andra också kommit en bit in i graviditeten. Jag är i v.24+0 idag och har BF 13 september (8/9 enligt mina egna beräkningar samt tidigt VUL men de gick stenhårt på RUL). 

    Fyller 43 i juni och har en dotter sedan tidigare som fyller 7 nu i juni också. Detta är min mans första barn och det var planerat men ändå en överraskning eftersom vi hade nog lite gett upp hoppet och ställt in oss på att det inte blir något....Min dotter kom till via IVF och jag sade typ på andra dejten med min nya kärlek att jag kommer aldrig kämpa för barn igen så om det var en avgörande faktor var det lika bra att han började dejta någon yngre, kanske barnlös tjej. Men han valde mig.  

  • Äldre 26 May 19:27
    Gwendolyn skrev 2018-05-25 15:23:36 följande:

    Hej! Det var ett tag sedan jag plussade, men såg att andra också kommit en bit in i graviditeten. Jag är i v.24+0 idag och har BF 13 september (8/9 enligt mina egna beräkningar samt tidigt VUL men de gick stenhårt på RUL). 

    Fyller 43 i juni och har en dotter sedan tidigare som fyller 7 nu i juni också. Detta är min mans första barn och det var planerat men ändå en överraskning eftersom vi hade nog lite gett upp hoppet och ställt in oss på att det inte blir något....Min dotter kom till via IVF och jag sade typ på andra dejten med min nya kärlek att jag kommer aldrig kämpa för barn igen så om det var en avgörande faktor var det lika bra att han började dejta någon yngre, kanske barnlös tjej. Men han valde mig.  


    Stort grattis!! Vad roligt, då är vi beräknade nästan samtidigt. Jag går in i vecka 27 imorgon och har Bf 1/9 även om jag tror att det blir en augustibebis...
  • Äldre 26 May 19:30

    Är det ingen som har listat ut hur man skapar en hemlig FB-grupp...? Jag uppfattar det som att vi (den som skapar gruppen) måste vara "vänner" när gruppen skapas, och sedan kan man plocka bort varandra som vänner direkt om så önskas. Har dock ingen aning om det är rätt.

  • Äldre 26 May 21:58
    Carro04 skrev 2018-05-26 19:27:08 följande:

    Stort grattis!! Vad roligt, då är vi beräknade nästan samtidigt. Jag går in i vecka 27 imorgon och har Bf 1/9 även om jag tror att det blir en augustibebis...


    Kul, grattis du med! Nyfiken, varför tror du på tidigare? Själv blev jag igångsatt efter att ha gått över två veckor med dottern.. Inte alltför hoppfull att det inte blir så denna gång men önskar verkligen att jag slipper.
  • Äldre 27 May 09:17
    Carro04 skrev 2018-05-26 19:30:44 följande:

    Är det ingen som har listat ut hur man skapar en hemlig FB-grupp...? Jag uppfattar det som att vi (den som skapar gruppen) måste vara "vänner" när gruppen skapas, och sedan kan man plocka bort varandra som vänner direkt om så önskas. Har dock ingen aning om det är rätt.


    Om man har mailadressen som är kopplad till fb ska det också gå. Jag kan testa att göra en hemlig grupp om ni mailar mig adressen. Om ingen annan vill förstås :)
  • Äldre 27 May 09:20
    Carro04 skrev 2018-05-24 19:57:43 följande:

    När jag tänker efter så har jag fått två lite kluvna reaktioner från vänner/bekanta, och det har varit från dem som jag vet själva har varit i valet och kvalet huruvida de ska försöka skaffa en liten till men som slutligen har valt att inte göra det... Och den reaktionen handlar ju överhuvudtaget inte om mig/oss utan om dem.

    Jag kan ju inte alls veta hur dina kommer att reagera, men vår femåring och elvaåring blev överlyckliga när vi berättade (i vecka 10 tror jag att det var, gjorde vul då pga blödning och fick lugnande besked och ett foto som vi visade barnen). Fjortonåringen log stort men sa inte ett ord. Däremot har jag haft ett behov av att hålla det lite för oss själva. Vet inte varför. Men nu syns det så tydligt att det inte går att dölja mer...


    Vas härligt med många förväntansfulla.

    Ja vi får se vad dom säger tonåringarna, dom kan ju råkas på att tycka det blir roligt också.
  • Äldre 27 May 09:23
    Nemi76 skrev 2018-05-24 20:57:23 följande:

    Har fortfarande inga direkta symptom och mår bra. Trött visserligen, men det är jag alltid. Känns grymt nervöst inför UL om ca 1,5 vecka. Hoppas att tiden går riktigt fort. Är inställd på att det inte ska vara ngt liv, men det är ju ren och skär självbevarelsedrift från min sida. Är i vecka 9 om allt stämmer.


    Skönt du mår bra! Jag mår också hyfsat bra bara jag äter varannan timme......jag kommer snart rulla fram och det kommer inte vara pga bebisens storlek ;)

    All denna väntan.....hpller tummarna för att det ska vara ett piggt pyre där!
Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?