• FrökenFlower

    Fler 40 plussare som plussat?

    Hej!

    Helt ny här och det här är mitt första inlägg så ha tålamod.

    Plussade igår och bör vara i v 6 (om det räknats rätt) med bf 28/12 vilket var en överaskning om än en rätt trevlig sådan.

    Finns det fler över 40 som plussat och vill följas åt?

  • Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?
  • Brun-Li

    Grattis till graviditeten! Jag blev också inskriven sent (v 20) pga av brist på barmnorskor etc. men hade gjort ett NIPT-test privat så jag kontaktade vården först i v 14 eller nåt. Jag är 43 år och allt har sett bra ut så den enda xtra uppföljningen är att jag kommer bli igångsatt BF+7 (nu på onsdag) istället för brukliga +14 om inget skett innan dess. Försök se det som en positiv grej att de följer upp ordentligt - det är värre om det är tvärtom vilket jag själv tidigare bittert fått erfara.

  • Mawie

    Tillbaka i tråden igen sist slutade det i mf.

    Har fem mf i bagaget och vi förlorade våran dotter i v 39, har försökt bli gravida i snart fem år. Tar progestron, trombyl och sprutor mot proppar.

    Är bara i v 6+4 har ett tidigt ultraljud inbokat om lite mindre än 2 veckor.

    Man vill inte semesterveckorna ska gå fort fast ändå vill man att veckorna ska gå lite snabbare.


    Ängeldotter 6/9-18
  • Virpan
    Mawie skrev 2019-07-21 16:25:31 följande:

    Tillbaka i tråden igen sist slutade det i mf.

    Har fem mf i bagaget och vi förlorade våran dotter i v 39, har försökt bli gravida i snart fem år. Tar progestron, trombyl och sprutor mot proppar.

    Är bara i v 6+4 har ett tidigt ultraljud inbokat om lite mindre än 2 veckor.

    Man vill inte semesterveckorna ska gå fort fast ändå vill man att veckorna ska gå lite snabbare.


    Jag beklagar:( Och håller tummarna för att det går vägen den här gången. Har du provat kortison? Jag hade liknande bakgrund som du, efter, 11 år har jag äntligen fått min dotter. Tror att hög dos av kortison gjorde att det till slut funkade.
  • Mawie

    Tack så mycket Virpan! <3 tar prednisolon, vad härligt att höra att ni lyckades till slut <3 <3 <3


    Ängeldotter 6/9-18
  • Amazed

    41 år och gravid i v 32. Har tre barn innan 12-15 år. Hittills har allt gått bra frånsett att jag blivit lämnad av pappan i fråga. Han som övertalade mig att börja om. Men min älskade storasyster kommer att finnas med på förlossningen. Känner mig så liten och svag trots att jag är så gammal! Vågar inte visa det utåt. Känns så skamligt dels att man anses för gammal, dels för att jag är ensam. Att jag gick på en sån nit. Får dock bra samtalskontakt via kommunen och har äntligen tagit tag i och köpt in allt babyn behöver och allt till BB-väskan. Bara att börja om med nya tag! ????

  • Anonym (Hände mig med)
    Amazed skrev 2019-07-25 23:07:36 följande:

    41 år och gravid i v 32. Har tre barn innan 12-15 år. Hittills har allt gått bra frånsett att jag blivit lämnad av pappan i fråga. Han som övertalade mig att börja om. Men min älskade storasyster kommer att finnas med på förlossningen. Känner mig så liten och svag trots att jag är så gammal! Vågar inte visa det utåt. Känns så skamligt dels att man anses för gammal, dels för att jag är ensam. Att jag gick på en sån nit. Får dock bra samtalskontakt via kommunen och har äntligen tagit tag i och köpt in allt babyn behöver och allt till BB-väskan. Bara att börja om med nya tag! ????


    Det hände mig också (men pappan ändrade sig sen igen). Det var ju jättejobbigt men jag kände ingen skam. Det lämnade jag till pappan. Du har inte gjort något fel och så länge man kan bli gravid är man inte för gammal. Stor kram
  • Anonym (Trean)
    Amazed skrev 2019-07-25 23:07:36 följande:

    41 år och gravid i v 32. Har tre barn innan 12-15 år. Hittills har allt gått bra frånsett att jag blivit lämnad av pappan i fråga. Han som övertalade mig att börja om. Men min älskade storasyster kommer att finnas med på förlossningen. Känner mig så liten och svag trots att jag är så gammal! Vågar inte visa det utåt. Känns så skamligt dels att man anses för gammal, dels för att jag är ensam. Att jag gick på en sån nit. Får dock bra samtalskontakt via kommunen och har äntligen tagit tag i och köpt in allt babyn behöver och allt till BB-väskan. Bara att börja om med nya tag! ????


    Jag tycker det är rätt intressant med att man anses vara gammal för bebis vid 40+. Förr i tiden när preventivmedel inte fanns fick kvinnor sina sista barn runt 40-50. Man får barn så länge kroppen vill med andra ord är man ung när kroppen fortfarande vill. Synd om pappan som inte vill uppleva det tillsammans med dig. Är han helt ute ur bilden el kommer han kunna hjälpa till med barnet på något sätt? Hoppas det kommer lösa sig på något sätt. Är själv lika gammal som dig och i v 33.
  • Acp76

    Hej!

    Plussade 28/7, dagen efter min 43-årsdag. Överlycklig men samtidigt lika nervös.

    Har fem barn sen tidigare, äldsta 20 yngsta 8.

    Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna i magen.

  • Honungsrosen

    G

    [quote=79798682][quote-nick]Acp76 skrev 2019-08-01 18:36:34 följande:[/quote-nick]Hej!

    Plussade 28/7, dagen efter min 43-årsdag. Överlycklig men samtidigt lika nervös.

    Har fem barn sen tidigare, äldsta 20 yngsta 8.

    Hoppas verkligen det lilla fröet vill stanna i magen.[/

    Grattis... jag hoppas på ett plus om några dagar. Är oxå 43 och har tre barn sedan tidigare 20 äldsta och 8 yngsta

    Hade molande mens värk äl+10 som gick över efter ytterst liten blödning, nästan ej märkbar. Nu är två dagar innan beräknad mens och jag håller alla tummar o tår.

  • Vårthjärta

    Hej allihopa :) Jag är 44 och är gravid i v.23. Fyller 45 bara 1,5 månad efter vårt barn kommer. ( Är vårt första barn.) Slutade med preventivmedel ca 1 år innan, och hon har kommit till på naturlig väg. Alla prover ser bra ut och vi ser fram emot vår lilla tös ?????

Svar på tråden Fler 40 plussare som plussat?