• Äldre 2 May 21:22
    1498 visningar
    7 svar
    7
    1498

    Ni med Schizofreni kolla hit!!

    Sexlusten vid schizofreni kommer den tillbaka förr eller senare??
    Jag kan bara onanera till porr men jag får inte upp den med kvinnor vid samlag??
    Kommer det tillbaka tillslut??

  • Svar på tråden Ni med Schizofreni kolla hit!!
  • Äldre 2 May 21:50
    #1

    Du borde prata med din läkare. Vissa mediciner påverkar sexlusten och du kan få byta till en medicin som passar dig bättre (det är olika för alla). Gör det så kommer det nog lösa sig på sikt :) 

  • Äldre 2 May 22:19
    #2
    Meriall skrev 2018-05-02 21:50:17 följande:

    Du borde prata med din läkare. Vissa mediciner påverkar sexlusten och du kan få byta till en medicin som passar dig bättre (det är olika för alla). Gör det så kommer det nog lösa sig på sikt :) 


    Du förstår inte!! Har ingenting med medicinerna att göra!!!
    Sjukvården vet så otroligt lite om just detta att det är skrämmande!!
    Varför vet inte sjukvården om sexlusten kommer tillbaka efter att blivit kär i en kvinna och blivit av med den!!
  • Anonym (Line)
    Äldre 2 May 23:57
    #3
    Knoxis skrev 2018-05-02 22:19:23 följande:

    Du förstår inte!! Har ingenting med medicinerna att göra!!!

    Sjukvården vet så otroligt lite om just detta att det är skrämmande!!

    Varför vet inte sjukvården om sexlusten kommer tillbaka efter att blivit kär i en kvinna och blivit av med den!!


    Varför tror du inte att det har med medicinerna att göra? Det är ju många mediciner som har den biverkningen, bla vissa antideppressiva. Eller tar du ingen medicin alls? Kan det isåfall finnas någon möjlighet att lusten minskat om du är i ett skov och faktiskt behöver medicin? Jag kan inte så mycket om schizofreni så detta är bara tankar jag fick och ingen fakta.
  • Äldre 3 May 00:16
    #4
    Anonym (Line) skrev 2018-05-02 23:57:31 följande:
    Varför tror du inte att det har med medicinerna att göra? Det är ju många mediciner som har den biverkningen, bla vissa antideppressiva. Eller tar du ingen medicin alls? Kan det isåfall finnas någon möjlighet att lusten minskat om du är i ett skov och faktiskt behöver medicin? Jag kan inte så mycket om schizofreni så detta är bara tankar jag fick och ingen fakta.
    För jag hade samma problem utan mediciner!!
  • Anonym (Line)
    Äldre 3 May 00:54
    #5
    Knoxis skrev 2018-05-03 00:16:08 följande:

    För jag hade samma problem utan mediciner!!


    Okej jag förstår. Kanske finns det något lusthöjande du skulle kunna prova? Finns väl både receptfria grejer och receptbelagda preparat. Kanske din läkare kan hjälpa dig där?

    Men kan tyvärr inte säga huruvida det går över av sig självt eller ej.
  • Anonym (ååå)
    Äldre 3 May 06:56
    #6
    Knoxis skrev 2018-05-03 00:16:08 följande:
    För jag hade samma problem utan mediciner!!
    Då är det märkligt att du startar en tråd som fokuserar på schizofreni. Om det inte är någon skillnad med eller utan medicin så handlar det säkerligen om samma typ av problem som andra har när de inte får upp den. Eftersom du skrev en rubrik som du gjorde, är det väl inte konstigt att folk som svarar tolkar det som att du undrar över sjukdomens eventuella konsekvenser för sexlusten. 

    Det kan vara så "enkelt" som att när du ser på porr i din ensamhet så lyckas det för att du bara har dig själv att fokusera på. När man ska ha sex med en annan människa är det så många processer samtidigt, det kan vara att du inte klarar av att fokusera då/blir nervös/det tar mer energi etc. 
  • Äldre 6 May 18:34
    #7
    Anonym (ååå) skrev 2018-05-03 06:56:03 följande:
    Då är det märkligt att du startar en tråd som fokuserar på schizofreni. Om det inte är någon skillnad med eller utan medicin så handlar det säkerligen om samma typ av problem som andra har när de inte får upp den. Eftersom du skrev en rubrik som du gjorde, är det väl inte konstigt att folk som svarar tolkar det som att du undrar över sjukdomens eventuella konsekvenser för sexlusten. 

    Det kan vara så "enkelt" som att när du ser på porr i din ensamhet så lyckas det för att du bara har dig själv att fokusera på. När man ska ha sex med en annan människa är det så många processer samtidigt, det kan vara att du inte klarar av att fokusera då/blir nervös/det tar mer energi etc. 
    Ja men man tycker ju att även om jag är blyg borde jag kunna funktionera sexuellt!
Svar på tråden Ni med Schizofreni kolla hit!!