• Äldre 6 May 06:00
    3285 visningar
    8 svar
    8
    3285

    AKUT! hjälp!! samlag före och efter dagen efter plller!

    Hej. Jag har haft sex med en tjej och vi använde inte skydd för vi har lågt iq eller ör dumma i huvudet osv ( inte värt att svara för vi vet ) men ja nu har jag kommit i henne efter dagen efter pillret och undrar om det funkar som ett p-piller i längden eller om det bara funkar för gången man hade kommit först.

    sammanfattning: vi hade sex, hon tog dagen efter pillret. Vi hde sex igen några dagar senare (typ 4-5 dagar senare) fungerar då det dagen efter pillret fortfarande eller Går det för henne att ta ett nytt?

    mår verkligen piss över detta för vi är bara 14 och är inte ens redo för att ligga i samma säng men det gjorde vi :(

    Är jag fucked? // potentiell 14 årig pappa.

  • Svar på tråden AKUT! hjälp!! samlag före och efter dagen efter plller!
  • Äldre 6 May 08:51
    #1

    Yep, du är ganska fucked:D

    Börja skapa namntrådar på Familjeliv. Alternativt, köp en "dagen efter" till, och hoppas på det bästa.

  • Äldre 6 May 15:37
    #2

    Kommer den funka som vanligt då?

  • Äldre 6 May 15:38
    #3
    Dr Nail skrev 2018-05-06 08:51:13 följande:

    Yep, du är ganska fucked:D

    Börja skapa namntrådar på Familjeliv. Alternativt, köp en "dagen efter" till, och hoppas på det bästa.


    Kommer den funka som vanligt då?
  • Äldre 6 May 17:12
    #4

    Akut p-piller avslutar inte en graviditet om hon redan är gravid. Det förhindrar heller inte en graviditet om ni haft samlag igen efter att hon tagit pillret.

    Ta ett nytt och sen hoppas jag ni lärt er läxan ;)

    Och ta ett graviditetstest 4-5 veckor efter samlaget så ni vet med säkerhet att hon inte är gravid.

  • Äldre 6 May 17:12
    #5

    Ett dagen efter piller funkar inte som ett vanligt p-piller så, nej ni är inte skyddade efter 4-5 dagar. Förslagsvis så tar hon ett till snarast. Sen ligger ni inget mer förrän ni har skaffat ordentligt med skydd!

    Håller tummarna för er TS och hoppas att du har lärt dig vikten av att använda skydd efter detta ;)

  • Äldre 6 May 18:24
    #6
    Pascal skrev 2018-05-06 17:12:31 följande:

    Ett dagen efter piller funkar inte som ett vanligt p-piller så, nej ni är inte skyddade efter 4-5 dagar. Förslagsvis så tar hon ett till snarast. Sen ligger ni inget mer förrän ni har skaffat ordentligt med skydd!

    Håller tummarna för er TS och hoppas att du har lärt dig vikten av att använda skydd efter detta ;)


    Richard1986 skrev 2018-05-06 17:12:07 följande:

    Akut p-piller avslutar inte en graviditet om hon redan är gravid. Det förhindrar heller inte en graviditet om ni haft samlag igen efter att hon tagit pillret.

    Ta ett nytt och sen hoppas jag ni lärt er läxan ;)

    Och ta ett graviditetstest 4-5 veckor efter samlaget så ni vet med säkerhet att hon inte är gravid.


    Tack, precis vad jag behövde veta ????????
  • Anonym (Hmm..­)
    Äldre 7 May 08:47
    #7

    Vet hon om vart hon ligger i cykeln på ett ungefär? Kanske lite svårt som 14-åring men.. När jag var 14 hade jag oskyddat sex med min kille och tog flera dagen efter piller som kostade mig dyrt i längden (fick ganska grova mensrubbningar). 

    Hur som helst så fungerar bara dagen efter piller om hon inte haft ägglossning än (eftersom ett dagen efter piller skjuter upp ägglossningen tillräckligt länge, cirka en vecka, för att dina spermier ska dö inuti henne - det vill säga; dina spermier dör innan möjlighet till befruktning finns - det betyder också att hon skulle behöva ta ett till för att ni hade sex några dagar senare). Om hon haft sin ägglossning (enligt vad hon tror iallafall) så tjänar det absolut ingenting till att lägga ner pengar på pillrena. 

  • Äldre 7 May 09:31
    #8
    Anonym (Hmm..) skrev 2018-05-07 08:47:49 följande:

    Vet hon om vart hon ligger i cykeln på ett ungefär? Kanske lite svårt som 14-åring men.. När jag var 14 hade jag oskyddat sex med min kille och tog flera dagen efter piller som kostade mig dyrt i längden (fick ganska grova mensrubbningar). 

    Hur som helst så fungerar bara dagen efter piller om hon inte haft ägglossning än (eftersom ett dagen efter piller skjuter upp ägglossningen tillräckligt länge, cirka en vecka, för att dina spermier ska dö inuti henne - det vill säga; dina spermier dör innan möjlighet till befruktning finns - det betyder också att hon skulle behöva ta ett till för att ni hade sex några dagar senare). Om hon haft sin ägglossning (enligt vad hon tror iallafall) så tjänar det absolut ingenting till att lägga ner pengar på pillrena. 


    Tack! ska fråga
Svar på tråden AKUT! hjälp!! samlag före och efter dagen efter plller!