• Äldre 7 May 23:09
    4559 visningar
    43 svar
    43
    4559

    Hur länge tills du blev gravid med första barnet?

    Hur länge tog det för alla er att bli gravid med första barnet. Man hör så olika att för vissa tar de 2,3 månader och ända upp till ett år..

    Och när ni väl blev gravid gick det bra eller skedde de nå riktigt tråkigt och hemskt som ett missfall osv..

    Berätta är så rädd att när jag och sambon ska börja försöka att de kommer ta jätte länge. Så tänkte kan vara kul att höra alla andra där ute :)

  • Svar på tråden Hur länge tills du blev gravid med första barnet?
  • Anonym (Länge­)
    Äldre 7 May 23:18
    #1

    För oss tog det 12 år. Men det är sånt man aldrig vet i förväg.

  • Äldre 7 May 23:22
    #2

    För oss gick det på första, både syster och svägerskan tog det 3 försök för.

    Det verkar vara lite lotto det där med hur lång tid det tar!

  • Anonym (K)
    Äldre 7 May 23:43
    #3

    Första graviditeten gick på första försöket. Andra gick på tredje försöket men slutade med mf i v 7. Tredje gick på andra äl efter mf (hade även två cykler med utebliven äl efter mf). Fjärde var inte planerad så utan försök eller första försöket beroende på hur man ser det. Slutade med mf i v 7. Sedan dess har jag haft en äl men då gjorde vi inget försök. Väntar nästa äl nu i veckan (om inte cykeln rubbats sedan mf) och hoppas på att det tar sig då och att jag får behålla barnet nästa gång.

  • Anonym (Frögu­rkan)
    Äldre 7 May 23:57
    #4

    Första var en engångsmiss som oplanerat blev en bebis. Andra tog sig på första försöket. Tredje var en missräkning då min tid mellan menstruationerna pendlade mellan 28 och 42 dagar.

    Rätt imponerande tycker jag då jag som.19åring fick höra att jag förmodligen inte skulle kunna få barn utan hjälp....

  • Äldre 8 May 00:30
    #5

    2,5 månad med första och allt gick fint. Jag var 37 när jag födde.

  • Äldre 8 May 01:29
    #6

    Jag har två barn och båda blev till på första försöket. Jag har lyckan att må väldigt bra som gravid så graviditeterna har gått bra. Jag var 24 år när barn nr1 blev till och lillebrorsan är född 11 år senare.

  • Anonym (Snabb­t)
    Äldre 8 May 04:12
    #7

    Min första vet jag inte. Åt p-piller. Födde en frisk, stark unge.

    Andra barnet gick på första försöket, tyvärr dog bebisen i min mage och vi fick avbryta graviditeten.

    Tredje grav tog 6månader, snabb och enkel förlossning

    Denna tog också på första försöket direkt efter spiraluttag. Väntar tvillingar.

  • Äldre 8 May 05:03
    #8

    Första tog 5 månader och andra blev till på ett oskyddat samlag.

  • Anonym (Barnl­ös)
    Äldre 8 May 05:20
    #9
    +1

    En undran från någon som inte har några barn..

    Vad menar ni med första försöket? Är det första ligget eller vadå? Hur vet man säkert att man lyckades på första? Känns det?

    Haha, fundersam bara!

  • Anonym (Barnl­ös)
    Äldre 8 May 05:22
    #10
    +1

    Eller menar ni kanske första försöket på ägglossningen just första månaden ni försökte?

Svar på tråden Hur länge tills du blev gravid med första barnet?