• Äldre 16 May 14:00
    12075 visningar
    40 svar
    40
    12075

    V. 32

    Hej alla!

    Går nu in i vecka 32 imorgon och längtar så efter bebis nu.

    Känner mig tung och oattraktiv. Mår illa och har en hel del sd och förvärkar. Min sambo får ta en del gnäll från mig just nu och han har sånt tålamod?.

    Men man får tänka att det inte är så långt kvar nu. Hur mår ni andra kring denna period i graviditeten? Har ert barn fixerat sig och rör det mycket på sig i magen. Min lille rör sig massor och magen dansar tango!????

    Dela gärna med er ni som vill.

    Allt gott?

  • Svar på tråden V. 32
  • Äldre 16 May 14:20
    #1

    Går in i v 35 imorgon. Tung och otymplig är bara förnamnet :p och svettig!! Men så kommer jag på att nu är de faktiskt på upploppet, sååå skönt! Kommee knappt ihåg Hur det var när man inte var gravid :p

    Sover du bra om nätterna?

    Min bebis ligger i tvärläge och gjort sen v 25.. får innerligt hoppas att hon vänder sig inom 2 veckor.. är din lilla fixerad?

  • Äldre 16 May 14:59
    #2

    Okej. Du ska se att hen vänder sig snart:). Inte ovanligt att det tar nån vecka eller två till.

    Fick veta igår att lillen ligger med huvet ner. Och det har märkts idag för så fort hen rör sig med huvet så känns det som jag ska kissa ner mig. Haha! Sen känner jag små stickningar emellan benen, men det är fullt normalt. Svettas som en gris på nätterna gör man också. Hihi!

  • Äldre 16 May 16:34
    #3

    Hej!

    Är i v 31 nu. Tycker det känns långt kvar. Värmen underlättar ju inte direkt. Min bebis vänder sig upp och ner fortfarande. Mina andra barn har vänt sig neråt tidigt men denna gången är moderkakan väldigt långt nere och blockerar nästan Nyängsrasta och vet att bebisen senare vänder sig neråt då.

    Väntar mitt 4:e barn och alla de andra har kommit innan bf så hoppas denna bebis är lika duktig.

  • Äldre 16 May 18:42
    #4

    Okej. Du ska se att hen vänder sig snart:). Inte ovanligt att det tar nån vecka eller två till.

    Fick veta igår att lillen ligger med huvet ner. Och det har märkts idag för så fort hen rör sig med huvet så känns det som jag ska kissa ner mig. Haha! Sen känner jag små stickningar emellan benen, men det är fullt normalt. Svettas som en gris på nätterna gör man också. Hihi!

  • Äldre 16 May 18:44
    #5

    Hej! Såg nu att jag råkat skicka samma inlägg två gånger. Haha! Skyller på vätmen.

    Ja, man längtar mycket nu. Går in i vecka 32 imorgon.

    Ja värmen är inget vidare nu. Fötterna svullnar till bigfot storlek och man svettas ihjäl på nätterna.

  • Äldre 16 May 20:17
    #6

    Mått eländigt i kubik sen v.7 och det bara ökar för varje vecka. Drabbas av det mesta man kan drabbas av + lite jätteovanliga besvär. Men det är ju värt det när barnet väl kommer! Drömmer

  • Äldre 16 May 22:05
    #7

    Hej hej, är i vecka 32 (31+3) och jag har en riktigt livlig kille i magen :) Jag har äntligen gått på grav.penning och det känns riktigt skönt. Jag är stor om magen den här gången och det är svårt att röra sig. Får ont också av att gå och stå. Kan inte ens sitta på en stol på ett normalt sätt. Får ont i svanken då.

    Men annars ska jag inte klaga :) apropå att inte klaga så försöker jag inte klaga på värmen men idag har det varit riktigt varmt och (jobbigt). Hihi.

  • Äldre 16 May 23:00
    #8
    MAL01 skrev 2018-05-16 18:42:19 följande:

    Okej. Du ska se att hen vänder sig snart:). Inte ovanligt att det tar nån vecka eller två till.

    Fick veta igår att lillen ligger med huvet ner. Och det har märkts idag för så fort hen rör sig med huvet så känns det som jag ska kissa ner mig. Haha! Sen känner jag små stickningar emellan benen, men det är fullt normalt. Svettas som en gris på nätterna gör man också. Hihi!


    Jag känner SÅ igen mig i allt du skriver! Är i vecka 33 och så sjukt trött på att vara gravid. Intressant hur snabbt man kan gå från att inte vara kissnödig till att nästan kissa på sig :D I dag har jag haft halsbrännan från helvetet också, till och från sedan 10-snåret -.- Jag svettas också som en gris på nätterna! Dessutom äter jag en medicin som gör att jag svettas lite extra mycket. Det ska bli skönt när allt det här är över!

    Jag vet inte hur min bebis ligger, jag tycker mig känna sparkar lite överallt, men vid nästa bm-besök ska hon tydligen ligga med huvudet nedåt. Det är andra barnet så jag räknar inte med att hon fixerar sig förrän strax innan förlossning.
  • Äldre 17 May 08:39
    #9
    Iowhannah skrev 2018-05-16 23:00:37 följande:

    Jag känner SÅ igen mig i allt du skriver! Är i vecka 33 och så sjukt trött på att vara gravid. Intressant hur snabbt man kan gå från att inte vara kissnödig till att nästan kissa på sig :D I dag har jag haft halsbrännan från helvetet också, till och från sedan 10-snåret -.- Jag svettas också som en gris på nätterna! Dessutom äter jag en medicin som gör att jag svettas lite extra mycket. Det ska bli skönt när allt det här är över!

    Jag vet inte hur min bebis ligger, jag tycker mig känna sparkar lite överallt, men vid nästa bm-besök ska hon tydligen ligga med huvudet nedåt. Det är andra barnet så jag räknar inte med att hon fixerar sig förrän strax innan förlossning.


    Jag blev rekommenderad en gel som heter Reduflux från apoteket. Den är skitäcklig men fungerar faktiskt bra mot halsbränna. Rekommenderas :)
  • Äldre 17 May 08:59
    #10
    jennie08 skrev 2018-05-17 08:39:18 följande:

    Jag blev rekommenderad en gel som heter Reduflux från apoteket. Den är skitäcklig men fungerar faktiskt bra mot halsbränna. Rekommenderas :)


    Hur länge håller den effekt då? Just nu kör jag på Novalucol, oftast funkar det bra men vissa dagar (som i går) hjälper det bara i nån timme max.
Svar på tråden V. 32