• Anonym (Isabe­l)
    Äldre 21 May 20:45
    1841 visningar
    17 svar
    17
    1841

    Kontakta?

    Min pappa var hos mig för en vecka sedan och hjälpte mig att byta fönster. Han hade med sin en som han ibland, men väldigt sällan brukar jobba med. Så är dom tydligen rätt gamla kompisar också, umgås inte alls ofta och jag har aldrig träffat honom tidigare.

    Men det sa väl typ klick och så har jag inte kunnat släppa tankarna från den mannen. Råkar veta att han är singel också. Har för övrigt otroligt svårt att fastna för killar, varit kär en gång, fastnat sådär supermycket för andra killar kanske 2 gånger i livet..

    Är det jättekonstigt att höra av sig till Han? Vad skulle man skriva isåfall?

    Blir ju helt sjukt pinsamt ifall han inte skulle vara intresserad.

    Jag kan verkligen inte sluta tänka på han.

  • Svar på tråden Kontakta?
  • Anonym (IB)
    Äldre 21 May 20:52
    #1

    Kan du kanske via din pappa få till ett till möte kanske?

  • Anonym (IB)
    Äldre 21 May 20:52
    #2

    Kan du kanske via din pappa få till ett till möte kanske?

  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 21 May 21:17
    #3

    Haha, jag tänkte det med först. Men dom umgås som sagt inte ofta alls och det känns väl väldigt konstigt att hinta om något sånt och minst lika konstigt att förklara situationen som jag nästan skulle behöva isåfall?

  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 21 May 21:19
    #4

    Sen känns det väl ännu konstigare ifall det skulle komma en likadan situation, om jag skulle visa mig intresserad när min pappa är med...

  • Äldre 21 May 23:04
    #5

    Äsch gör ett försök tycker jag :) att de inte umgås så ofta är väl på ett sett ett plus så du inte råkar på honom om det skulle bli lite fel.

    Har han tex facebook kan du ju skriva till honom, att han verkar vara en trevlig person och att du gärna ta en fika någon dag :)

  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 21 May 23:22
    #6
    virdne skrev 2018-05-21 23:04:59 följande:

    Äsch gör ett försök tycker jag :) att de inte umgås så ofta är väl på ett sett ett plus så du inte råkar på honom om det skulle bli lite fel.

    Har han tex facebook kan du ju skriva till honom, att han verkar vara en trevlig person och att du gärna ta en fika någon dag :)


    Tack för att ni är positiva, det glädjer mig lite i denna knepiga situation.

    Jag tycker det är så sjukt svårt och speciellt ifall jag skulle bli avvisad av just Han!

    Jag har bara visat intresse för mitt ex och det var för jag visste att han tyckte om mig så. Annars har jag aldrig gjort det i princip, så är bara van vid att killarna tar kontakt,

    Men jag vet att han har det ganska rörigt på jobbet, kanske kan fråga hur det går för Han för att inleda?

    "Hallå! Hur går det med jobbet? Säg till om du vill ha hjälp med något... eller bara dricka kaffe med mig"

    Kan man skriva Så eller låter det wierd?
  • Äldre 21 May 23:54
    #7
    Anonym (Isabel) skrev 2018-05-21 23:22:30 följande:
    "Hallå! Hur går det med jobbet? Säg till om du vill ha hjälp med något... eller bara dricka kaffe med mig"

    Kan man skriva Så eller låter det wierd?
    Visst kan du skriva så! 
    Ibland måste man våga chansa lite. Och om han nu säger nej till kaffe.....so what? 

    Lycka till!
  • Äldre 22 May 00:09
    #8
    TriC skrev 2018-05-21 23:54:19 följande:

    Visst kan du skriva så! 

    Ibland måste man våga chansa lite. Och om han nu säger nej till kaffe.....so what? 

    Lycka till!


    Tänker likadant :D och om han har något litet intresse så spelar formuleringen inte så jättestor roll.
  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 22 May 20:27
    #9
    virdne skrev 2018-05-22 00:09:34 följande:

    Tänker likadant :D och om han har något litet intresse så spelar formuleringen inte så jättestor roll.


    Men Tack! Ska ta mig mod att skriva, men fy så pinsamt om han inte vill och ifall han skulle berätta för mina föräldrar :'|

    Kan man säga att man skrev till fel då? Haha
  • Äldre 22 May 20:35
    #10
    Anonym (Isabel) skrev 2018-05-22 20:27:14 följande:
    Men Tack! Ska ta mig mod att skriva, men fy så pinsamt om han inte vill och ifall han skulle berätta för mina föräldrar :'|

    Kan man säga att man skrev till fel då? Haha
    Är han i samma ålder som din pappa? Eller vad är det som gör det pinsamt?

    Om du nu ska skriva till honom så vill du kanske veta att stor bokstav i början på ett ord mitt i en mening är inte samma sak som att betona något (vilket jag antar att du tror). 
  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 22 May 21:01
    #11
    Pope Joan II skrev 2018-05-22 20:35:31 följande:

    Är han i samma ålder som din pappa? Eller vad är det som gör det pinsamt?

    Om du nu ska skriva till honom så vill du kanske veta att stor bokstav i början på ett ord mitt i en mening är inte samma sak som att betona något (vilket jag antar att du tror). 


    Att dom är kompisar... Några år yngre....

    Det är min autocorrect som vill skriva tack med stort T ibland, får be om ursäkt om det var så störande.. :)
  • Äldre 22 May 21:05
    #12
    Anonym (Isabel) skrev 2018-05-22 21:01:37 följande:
    Att dom är kompisar... Några år yngre....

    Det är min autocorrect som vill skriva tack med stort T ibland, får be om ursäkt om det var så störande.. :)
    Ja, då förstår jag att det är besvärande. Vad är det för åldrar vi talar om här?

    Nej då, inte störande för min del. Det var bara en upplysning för den skull att du faktiskt trodde att det skulle vara så. 
  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 23 May 09:17
    #13
    Pope Joan II skrev 2018-05-22 21:05:29 följande:

    Ja, då förstår jag att det är besvärande. Vad är det för åldrar vi talar om här?

    Nej då, inte störande för min del. Det var bara en upplysning för den skull att du faktiskt trodde att det skulle vara så. 


    Jag är 30, han är 43 min pappa 50.
  • Äldre 23 May 09:56
    #14
    Anonym (Isabel) skrev 2018-05-23 09:17:46 följande:
    Jag är 30, han är 43 min pappa 50.
    Ja, det var väl inget som borde framkalla någon genans. Jag trodde du var 18! 
  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 23 May 11:49
    #15
    Pope Joan II skrev 2018-05-23 09:56:22 följande:

    Ja, det var väl inget som borde framkalla någon genans. Jag trodde du var 18! 


    Såg att du var i samma ålder som min pappa. Hehe

    Så det är typ okej alltså? Du skulle inte bry dig om ditt barn träffa en kompis till dig?
  • Äldre 23 May 12:10
    #16
    Anonym (Isabel) skrev 2018-05-23 11:49:53 följande:
    Såg att du var i samma ålder som min pappa. Hehe

    Så det är typ okej alltså? Du skulle inte bry dig om ditt barn träffa en kompis till dig?
    Inte om mitt snart medelålders barn gjorde det. Du är ju 30 år. 
  • Anonym (Isabe­l) Trådstartaren
    Äldre 23 May 12:22
    #17
    Pope Joan II skrev 2018-05-23 12:10:05 följande:

    Inte om mitt snart medelålders barn gjorde det. Du är ju 30 år. 


    Ok:)
Svar på tråden Kontakta?