• Anonym (Wilma­)
    Äldre 24 May 14:05
    25301 visningar
    135 svar
    -8
    135
    25301

    Spydig student

    Jag läser på universitetet med min 3-månaders gamla bebis. Hon fick följa med mig idag till en föreläsning. Väl inne på föreläsningen börjar hon gny lite, jag gjorde allt i min makt för att hon skulle bli tyst. Men hon börjar gnälla mer och mer, jag funderade på att gå ut en stund men tänkte att hon tystnar säkert snart. Då fräser en annan student åt mig att hon vill höra föresläsningen och inte min skrikmaskin. Varför säger man ens så? Skrikmaskin i detta fallet var ju ett nedvärderande ord mot min bebis. Jag blängde surt på studenten som sa det, min bebis är ingen "skrikmaskin". Usch vad sur jag känner mig nu. Är det vanligt med tykna studenter på universitetet? Varför är många så irriterade och blir spydiga för att de tar studierna på för stort allvar. Ja jag hade kunnat vara mammaledig men jag vill ju också bli klar med studierna nån gång. Jag läser till socionom.

  • Svar på tråden Spydig student
  • Anonym (Hmmm)
    Äldre 24 May 14:07
    #1
    -1 +8

    Stör barnet går man ut. Så är det bara. Du gjorde fel. Däremot hade hon kunnat uttrycka sig trevligare. Btw så tror jag denna tråd är ett påhitt.

  • Äldre 24 May 14:10
    #2
    -1 +5

    Jag kan faktiskt förstå studenten som sa det även om det kanske var onödigt att sägs skrivmaskin. Många föräldrar inser inte hur störande det kan vara med ett gnäll från en bebis, så du agerade fel som inte gick ut direkt. Det är respektlöst mot både studenter och föreläsare att låta din unge störa. Kan förstå att studenter bli irriterade på föräldrar som tar med sina bebisar till universitetet och tror att alla ska älska deras bebis. Nope.

  • Anonym (Wilma­) Trådstartaren
    Äldre 24 May 14:12
    #3
    -1
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-05-24 14:07:14 följande:

    Stör barnet går man ut. Så är det bara. Du gjorde fel. Däremot hade hon kunnat uttrycka sig trevligare. Btw så tror jag denna tråd är ett påhitt.


    Det är inte alltid lätt att bara gå ut från en föreläsningssal. Nej detta är inte påhitt, varför antar du det?
  • Anonym (Wilma­) Trådstartaren
    Äldre 24 May 14:13
    #4
    -2
    Djurvän03 skrev 2018-05-24 14:10:18 följande:

    Jag kan faktiskt förstå studenten som sa det även om det kanske var onödigt att sägs skrivmaskin. Många föräldrar inser inte hur störande det kan vara med ett gnäll från en bebis, så du agerade fel som inte gick ut direkt. Det är respektlöst mot både studenter och föreläsare att låta din unge störa. Kan förstå att studenter bli irriterade på föräldrar som tar med sina bebisar till universitetet och tror att alla ska älska deras bebis. Nope.


    Men hur kan folk störa sig så och bli så irriterade på en bebis?
  • Anonym (t)
    Äldre 24 May 14:13
    #5
    +3

    Du borde gått ut när bebisen började gnälla. Sen förstår jag att du tog illa vid dig av kommentaren ändå.

  • Äldre 24 May 14:14
    #6
    +1
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-05-24 14:07:14 följande:

    Stör barnet går man ut. Så är det bara. Du gjorde fel. Däremot hade hon kunnat uttrycka sig trevligare. Btw så tror jag denna tråd är ett påhitt.


    Tror dock inte detta är påhittat då det är ganska vanligt tyvärr att folk tar med sina barn till universitetet.
    Anonym (Wilma) skrev 2018-05-24 14:13:00 följande:

    Men hur kan folk störa sig så och bli så irriterade på en bebis?


    Ja nu är ju folk där för att studera och inte där för att kolla på vem som har sötast bebis med sig? Är det så svårt att förstå att alla inte uppskattar barn alltid?
  • Äldre 24 May 14:16
    #7
    +1
    Anonym (Wilma) skrev 2018-05-24 14:12:24 följande:

    Det är inte alltid lätt att bara gå ut från en föreläsningssal. Nej detta är inte påhitt, varför antar du det?


    Då får man sätta sig så att man kan gå ut, be pappan ta hand om bebis när du har föreläsningar eller stanna hemma. De andra studenterna ska självklart kunna höra på föreläsningen. Den andra studenten kunde ha sagt till på ett trevligare vis, men har rätt.
  • Äldre 24 May 14:16
    #8
    +4

    Det var onödigt att hen kallade ditt barn för skrikmaskin, men jag kan tycka att du borde gått ut direkt. Det är inte meningen att en student med gråtande bebis går före de övrigas rätt till studiero under en föreläsning. Du borde ha visat respekt och gått ut, eftersom det var du som tänjde på reglerna när du tog med ditt barn till en föreläsning. Man har ingen rätt att ha med sina barn på universitetet. Den andra studenten hade däremot rätt att kunna höra föreläsaren, och om jag varit föreläsare hade jag bett en mamma med skrikande eller gråtande barn gå ut direkt. Det är inte passande på ett universitet. Att ha med ett barn till skolan går inte före de andras rätt till lugn och ro under studierna. Hade du kunnat ha med barnet på ett jobb tror du? Universitetet är studenternas arbetsplats.


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Anonym (Irrit­erad)
    Äldre 24 May 14:17
    #9
    +3

    Jag blir irriterad på alla som inte har vett nog att lämna föreläsningssalen när deras unge stör. Det borde vara förbjudet att ta med sig barn dit. En bebis har inget på ett universitet att göra överhuvudtaget!

  • Äldre 24 May 14:17
    #10
    +2

    Såklart att folk blir irriterade om en bäbis börjar skrika mitt i en föreläsning. De är ju där för att utbilda sig inte för att höra på en skrikande bäbis och missa delar av föreläsningen. 

    Skärp dig och gå genast ut om detta skulle ända igen! 

Svar på tråden Spydig student