• Äldre 27 May 22:39
    14240 visningar
    50 svar
    50
    14240

    V12+3 och blöder

    Hej

    Är I v 12+3 och har blött lite som mens i 3 dagar, jag har inte ont eller något annat. Jag har pratat med 1177 och en släkting som är bm. De säger ungefär samma att så länge jag inte har ont eller blöder mycket så är det ingen fara. Men jag blir ju lite orolig ändå.. Någon som haft liknande? Hur länge har ni blött då? Och hur gick det? Jag ska på kub på tisdag och ska ringa min vanliga bm till morgonen.

  • Svar på tråden V12+3 och blöder
  • Anonym (V)
    Äldre 27 May 23:43
    #1

    När man börjar blöda runt v 12, och att blödningen fortsätter, så är det ofta uteblivet missfall... Men det kan lika gärna vara en frisk graviditet! Jättebra att du har kub i övermorgon så du får svar snabbt!

  • Äldre 28 May 00:16
    #2

    Men usch så jobbigt.

    Kan ju absolut va helt och hållet normalt, håller alla tummar för det

    Kan du inte åka till nån gynakut för att fä svar snabbare? Såklart man kan vänta till sin bokade tid om man klarar det, du kommer ju slippa många timmars väntande på en akutmottagning på så sätt. Men tänker bara om du lider hemskt mkt av att undra.

  • Anonym (H)
    Äldre 28 May 02:56
    #3

    Hurudan typ av blod? Jag blödde i början under min senaste graviditet, men vi fick ändå en frisk liten kille för en månad sedan. Hoppas allt går bra för er!

  • Anonym (H)
    Äldre 28 May 02:56
    #4

    Hurudan typ av blod? Jag blödde i början under min senaste graviditet, men vi fick ändå en frisk liten kille för en månad sedan. Hoppas allt går bra för er!

  • Anonym (T)
    Äldre 28 May 04:58
    #5

    Jag blödde flera gånger i min graviditet. Ända till v.11. Idag gick jag in i v.20+0 och allt ät bra. Min svärmor blödde som riklig mens de 6 första månaderna - det resulterades i min sambo. Håller tummarna för dig och hoppas allt går bra!

  • Anonym (V)
    Äldre 28 May 06:21
    #6
    Ek90 skrev 2018-05-28 00:16:16 följande:

    Men usch så jobbigt.

    Kan ju absolut va helt och hållet normalt, håller alla tummar för det

    Kan du inte åka till nån gynakut för att fä svar snabbare? Såklart man kan vänta till sin bokade tid om man klarar det, du kommer ju slippa många timmars väntande på en akutmottagning på så sätt. Men tänker bara om du lider hemskt mkt av att undra.


    What?!

    Om man inte ens har ont så är det definitivt inte akut. Finns de som behöver gynakutens resurser, och det är dem som ska få dom. Tex personer som håller på att förblöda eller svimma av smärta.
  • Anonym (T)
    Äldre 28 May 06:32
    #7
    +1
    Anonym (V) skrev 2018-05-28 06:21:43 följande:

    What?!

    Om man inte ens har ont så är det definitivt inte akut. Finns de som behöver gynakutens resurser, och det är dem som ska få dom. Tex personer som håller på att förblöda eller svimma av smärta.


    Fast det är ju samtidigt därför man kan få vänta i flera timmar också. Liksom - akut.. personer spm håller på att förblöda eller svimma av smärta går ju självklart före men det är ju inte direkt så att dom patienterna kommer in hela tiden. Och om dom gör så får ju fortfarande en person som blöder vid misstänkt missfall vänta.

    Det är faktist måna kvinnor som åker in vid blödning vid graviditet även fast dom är utan smärta just för att dom kanske inte orkar med den mentala biten av att gå och vänta.

    Håller med dig om att akuten är för akuta fall men vi betalar för en vård som ger oss rätt att söka vård... och kan man inte kontakta läkare pga det är helg så förstår jag helt en kvinna som åker upp till akuten i v.12+ efter att ha blödit som en mens i tre dagar
  • Äldre 28 May 07:26
    #8

    Jag har som sagt inte ont och har pratat med vården. Kommer inga klumpar utan rött till ljusrosa färskt blod. Det luktar heller ingenting.

  • Äldre 28 May 09:00
    #9

    Jag har haft exakt så i v14. Efter ca 10 dagar så började jag få lite ont. Ultraljud visade att det var ma där fostret dött i v9.

  • Äldre 28 May 09:15
    #10

    Jag blödde runt den tiden när jag var gravid med sonen. Var min moderkaka som satt lågt. Den flyttade sig uppåt när livmodern växte och allt gick bra. Bra att du ska på ultraljud snart så du får det kollat. Håller tummarna att allt ser bra ut <3

Svar på tråden V12+3 och blöder