• joannaq

    V12+3 och blöder

    Hej

    Är I v 12+3 och har blött lite som mens i 3 dagar, jag har inte ont eller något annat. Jag har pratat med 1177 och en släkting som är bm. De säger ungefär samma att så länge jag inte har ont eller blöder mycket så är det ingen fara. Men jag blir ju lite orolig ändå.. Någon som haft liknande? Hur länge har ni blött då? Och hur gick det? Jag ska på kub på tisdag och ska ringa min vanliga bm till morgonen.

  • Svar på tråden V12+3 och blöder
  • Eureka
    joannaq skrev 2018-05-28 18:02:05 följande:

    Hej tack för alla svar!! Jag har pratat med min bm och hon sa som de andra att har jag inte ont eller blöder mycket så är det oftast ingen fara. Och nu får jag snällt vänta på ul i morgon.. Men tack för era berättelser <3


    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!
  • joannaq
    Fiorenza skrev 2018-05-28 18:40:54 följande:

    Hoppas det går bra för dig! Jag blödde flera gånger fram till vecka 16 under senaste graviditeten. Blev såklart livrädd varje gång efter ett missfall precis innan den graviditeten. Till mig sade de dock att om man har hört/sett hjärtslag och kommit så långt som du har så ska det mycket till för att det inte ska bli en bebis av det.


    Skönt att höra att det gick bra :)
  • joannaq
    Ebo88 skrev 2018-05-28 20:27:07 följande:

    Jag blödde mellan v.6-v.9 och fram till v. 12 så hade jag rosa flytningar till och från.

    Läkaren kunde se att jag hade en blödning i livmodern som minskade vid varje blödning / rosa flytning. Gick in i v.21 idag och har inte vart något sedan dess. Lycka till imorgon och hoppas du får se en pigg liten mini som vinkar till dig :)


    Härligt med en solskenshistoria <3 Tusen tack :))
  • joannaq
    Eureka skrev 2018-05-28 20:34:13 följande:

    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!


    Så himla skönt att höra om lyckliga slut <3 Tusen tack :))
  • joannaq
    Eureka skrev 2018-05-28 20:34:13 följande:

    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!


    Så himla skönt att höra om lyckliga slut <3 Tusen tack :))
  • joannaq
    Eureka skrev 2018-05-28 20:34:13 följande:

    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!


    Så himla skönt att höra om lyckliga slut <3 Tusen tack :))
  • joannaq
    Eureka skrev 2018-05-28 20:34:13 följande:

    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!


    Så himla skönt att höra om lyckliga slut <3 Tusen tack :))
  • joannaq
    Eureka skrev 2018-05-28 20:34:13 följande:

    En till som blödde, en gång tidigt i graviditeten som en dags mensblödning, sedan i v37 och blev då inlagd. Första gången trodde gyn på missfall när hon tittade in, men tog VUL för säkerhetsskull och där låg någon och vinkade :). Har en pigg och kry liten! Hoppas det går bra imorgon!


    Så himla skönt att höra om lyckliga slut <3 Tusen tack :))
  • Charlieellerså
    joannaq skrev 2018-05-28 18:02:05 följande:

    Hej tack för alla svar!! Jag har pratat med min bm och hon sa som de andra att har jag inte ont eller blöder mycket så är det oftast ingen fara. Och nu får jag snällt vänta på ul i morgon.. Men tack för era berättelser <3


    Hur gick det för dig i går?
  • Charlieellerså
    joannaq skrev 2018-05-28 18:02:05 följande:

    Hej tack för alla svar!! Jag har pratat med min bm och hon sa som de andra att har jag inte ont eller blöder mycket så är det oftast ingen fara. Och nu får jag snällt vänta på ul i morgon.. Men tack för era berättelser <3


    Hur gick det för dig i går?
  • joannaq
    Charlieellerså skrev 2018-05-30 19:59:53 följande:

    Hur gick det för dig i går?


    Tyvärr va det en ofosterlig graviditet :( Så fick piller att driva ut det med I natt alltså bara en vätskefylld hinnsäck! Jag trodde jag skulle dö, det va värre än att föda barn! Värkar från 22-06!! Blödde massa och säcken kom ut :((
  • Ek90
    joannaq skrev 2018-05-30 23:10:59 följande:

    Tyvärr va det en ofosterlig graviditet :( Så fick piller att driva ut det med I natt alltså bara en vätskefylld hinnsäck! Jag trodde jag skulle dö, det va värre än att föda barn! Värkar från 22-06!! Blödde massa och säcken kom ut :((


    Är verkligen hemskt ledsen för din skull : ( <3
  • Charlieellerså
    joannaq skrev 2018-05-30 23:10:59 följande:

    Tyvärr va det en ofosterlig graviditet :( Så fick piller att driva ut det med I natt alltså bara en vätskefylld hinnsäck! Jag trodde jag skulle dö, det va värre än att föda barn! Värkar från 22-06!! Blödde massa och säcken kom ut :((


    Åh, beklagar verkligen :( Stor kram och hoppas snart du får ett nytt plus. Har haft ett ma i v 12 så förstår hur det kan kännas
  • joannaq
    Ek90 skrev 2018-05-31 05:38:08 följande:
    Är verkligen hemskt ledsen för din skull : ( <3
    Charlieellerså skrev 2018-05-31 07:11:13 följande:
    Åh, beklagar verkligen :( Stor kram och hoppas snart du får ett nytt plus. Har haft ett ma i v 12 så förstår hur det kan kännas
    Tusen tack! Ja nu går vi vidare och det blir snart ett plus igen och då ska jag ha ett tidigt ultraljud Hjärta

  • Jsv17
    joannaq skrev 2018-05-30 23:10:59 följande:

    Tyvärr va det en ofosterlig graviditet :( Så fick piller att driva ut det med I natt alltså bara en vätskefylld hinnsäck! Jag trodde jag skulle dö, det va värre än att föda barn! Värkar från 22-06!! Blödde massa och säcken kom ut :((


    Så sorgligt, hade också ett MA i v.11 innan min lyckade graviditet så lider med dig... Hoppas kroppen återhämtar sig fort och att du kan försöka igen så fort du orkar och vill och att det då går hela vägen <3
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • joannaq
    Jsv17 skrev 2018-05-31 10:33:45 följande:
    Så sorgligt, hade också ett MA i v.11 innan min lyckade graviditet så lider med dig... Hoppas kroppen återhämtar sig fort och att du kan försöka igen så fort du orkar och vill och att det då går hela vägen <3
    Tack så mycket Hjärta
  • sigge1235

    Johannaq- så sorgligt med din ofostriga graviditet =/ hur har det gått för dig nu?

    Om andra med samma problem läser denna tråd så är mitt råd att åka in akut vid större blödningar. Åkte själv in igår i v.12 med kraftig blödning, var säker på mf och att jag ev skulle bli hemskickad och "vänta ut det". Vul visade dock pigg bebis men blod i livmodern, fick blödningshänmande medicin utskrivet och ordination att ta det lugnt. Ska ringa igen efter helgen. Så glad att jag åkte in och fick behandling!

  • Anonym (Hematom)
    sigge1235 skrev 2020-02-01 11:59:38 följande:

    Johannaq- så sorgligt med din ofostriga graviditet =/ hur har det gått för dig nu?

    Om andra med samma problem läser denna tråd så är mitt råd att åka in akut vid större blödningar. Åkte själv in igår i v.12 med kraftig blödning, var säker på mf och att jag ev skulle bli hemskickad och "vänta ut det". Vul visade dock pigg bebis men blod i livmodern, fick blödningshänmande medicin utskrivet och ordination att ta det lugnt. Ska ringa igen efter helgen. Så glad att jag åkte in och fick behandling!


    Hur har det gått för dig? Att blöda är det sista man vill under en graviditet. Är också i v. 12 och samma sak hände mig. Åkte till gynakuten, såg bebis sprattla <3 men de såg också blod i livmodern. Det var två stora skuggor ovanför där bebben var. Sååå läskigt. Hur såg det ut på ditt vul? Jag fick också blödningshämmande medicin. Dock har jag inte blödigt mer så har inte behövt ta alls .. Men vad hjälper medicinen förrutom att den stoppar blödningen? Hjälper väl inte mot missfall?

    Tycker allt det här är jätte obehaglict. Fick tid om 2 veckor (fick tiden av gynakuten) . Vilket är lång tid kvar. De visste inte riktigt vad det berodde på och läkaren tillkallade en till läkare. Ena läkaren sa "vi har hört om detta men själva inte sett det innan"...de sa att de aldrig bra att blöda när man är gravid... Kändes som dem var så osäkra och det har gjort mig mer orolig. Dock sa de inget om vila eller så. Men jag har själv googlat mig till hematom så antar att det är det. Det är en ganska allvarlig sak. Jag Har ringt min bm och väntar på återkoppling...
  • sigge1235

    Oj, lät lite oproffsigt av dem tycker jag! Det gick bra för oss, han är 6 månader och ligger och sover intill nu ? på vårt återbesök sa den läkaren jag hade då att skuggan de såg var en tom fosterhinna, jag hade alltså haft en tvillinggraviditet där den ena blev missfall men min pojke stannade kvar. Kanske samma för dig? Vid ul på kub syntes det väldigt tydligt att det fanns två hinnor, varav ena nu var tom. Jag blödde till och från fram till kring v.20 då det avtog och sen löpte allt normalt. Medicinen gör att blödningen minskar att blödningen kan irritera livmodern och ev. framkalla sammandragningar och ev. missfall (sa de till mig). Så jag skulle ta den varje gång jag blödde.

    Lycka till!

Svar på tråden V12+3 och blöder