• Äldre 30 May 02:04
    3746 visningar
    8 svar
    8
    3746

    nära vän avbröt kontakten

    Hej! Min tjej kompis avbröt kontakten med mig efter att hon hade skaffat en pojkvän. Vi var väldigt bra vänner men jag märkte att hon va väldigt off mot mig och mina kompisar sen hon träffade hennes nya kille. Hon skrev till mig och min kompis på sms med tanke på att hon bor en bit bort. Där berättade hon att hon ville avbryta kontakten med oss eftersom att vi har glidit ifrån varandra lite grann och att både vi och hon har förändrats. Jag blev väldigt arg på henne och tog då bort henne överallt. Mina kompisar är väldigt arga och tycker inte alls att jag överreagerar... men vad tycker du? Borde jag ta kontakt med henne? Eller ska jag bara strunta i det? överreagerar jag?

  • Svar på tråden nära vän avbröt kontakten
  • Anonym (Hmm)
    Äldre 30 May 05:08
    #1
    +1

    Tycker inte du ska kontakta henne , det var ju hon som bröt kontakten med dig .

  • Äldre 31 May 13:24
    #2

    Varför skulle du ta kontakt med henne? Hon är ju inte intresserad av att fortsätta vänskapen. Låt henne vara.

  • Äldre 31 May 13:40
    #3

    Nu vet jag ju inte hela situationen. Det kan vara så som hon påstår att ni glidit ifrån varandra under en längre tid och helt enkelt inte ha samma intressen längre.

    Men jag tänker också att det kan vara något annat. Är killen bra tex? Kan han vara en sådan där kille som vill ha kontroll över sin flickvän?

    Du kanske ska höra av dig till henne och säga att du vill prata personligen bara du och hon? Få redan på vart skon klämmer så att säga. För kom det plötsligt från ingenstans när ni vart bra vänner innan så kan det vara någon lurt eller till och med farligt för hennes del.

  • sextio­talist
    Äldre 2 Jun 07:34
    #4
    eyney123 skrev 2018-05-30 02:04:05 följande:

    Hej! Min tjej kompis avbröt kontakten med mig efter att hon hade skaffat en pojkvän. Vi var väldigt bra vänner men jag märkte att hon va väldigt off mot mig och mina kompisar sen hon träffade hennes nya kille. Hon skrev till mig och min kompis på sms med tanke på att hon bor en bit bort. Där berättade hon att hon ville avbryta kontakten med oss eftersom att vi har glidit ifrån varandra lite grann och att både vi och hon har förändrats. Jag blev väldigt arg på henne och tog då bort henne överallt. Mina kompisar är väldigt arga och tycker inte alls att jag överreagerar... men vad tycker du? Borde jag ta kontakt med henne? Eller ska jag bara strunta i det? överreagerar jag?


    Hade jag fått ett sådant meddelande av en vän, då hade varningstrianglarna haglat..

    Det kan vara en kontrollerande pojkvän som försöker isolera henne.

    Håll kontakt med henne och ja, du gjorde fel
  • Anonym (Hm)
    Äldre 2 Jun 13:03
    #5
    sextiotalist skrev 2018-06-02 07:34:41 följande:
    Hade jag fått ett sådant meddelande av en vän, då hade varningstrianglarna haglat..
    Det kan vara en kontrollerande pojkvän som försöker isolera henne.
    Håll kontakt med henne och ja, du gjorde fel
    Håller med
  • Anonym (klwqk­)
    Äldre 10 Jun 02:08
    #6
    Randig skrev 2018-05-31 13:40:00 följande:

    Nu vet jag ju inte hela situationen. Det kan vara så som hon påstår att ni glidit ifrån varandra under en längre tid och helt enkelt inte ha samma intressen längre.

    Men jag tänker också att det kan vara något annat. Är killen bra tex? Kan han vara en sådan där kille som vill ha kontroll över sin flickvän?

    Du kanske ska höra av dig till henne och säga att du vill prata personligen bara du och hon? Få redan på vart skon klämmer så att säga. För kom det plötsligt från ingenstans när ni vart bra vänner innan så kan det vara någon lurt eller till och med farligt för hennes del.


    Ja asså vi har glidit ifrån varandra lite grann men ja trodde verkligen inte att hon skulle bryta kontakten bara sådär? Men jag har också väldigt svårt att tro att han vill ha kontroll över henne tror mest att de e typ att hon tar avstånd för att han inte tyckte om oss. Om du förstår vad jag menar
  • Anonym (Vänne­r)
    Äldre 10 Jun 02:31
    #7

    Skit i henne, snälla gör det. Lär dig att inte vara beroende av någon. Jag har varit i en liknande sits där vänner tagit sin kille före, men den dagen dom gör slut då kan dom komma och be om hjälp. Men blev så less så jag sa till min kompis då, att kom inte till mig när du bara har problem. Och idag mår jag så mycket bättre. En äkta vän lämnar inte dig för sin kille, en äkta vän ser till så att hon/han kam träffa båda. Så detta är ingen äkta vän. Jag tycker absolut INTE att du ska ta kontakt med henne. Och den dagen hon tar kontakt så borde du säga ifrån. Är trött på vänner som tror att man ska finnas där när det passar dom. Nej tur så har man växt och är stark idag så man inte har dessa i sitt liv.

  • Anonym (Vänne­r)
    Äldre 10 Jun 02:33
    #8

    Har haft sådana vänner också, och där har det aldrig varit någon pojkvän som varit i farten utan mina vänner. Jag vet inte om TS situation, jag tycker självklart att TS ska prata med vännen. Men väljer vännen bort TS så måste ju TS leva sitt liv också, är inte heller TS ansvar att se till så allt funkar för vännen.

    Men som sagt prata med henne då har du åtminstone gjort allt du har kunnat.


    sextiotalist skrev 2018-06-02 07:34:41 följande:

    Hade jag fått ett sådant meddelande av en vän, då hade varningstrianglarna haglat..

    Det kan vara en kontrollerande pojkvän som försöker isolera henne.

    Håll kontakt med henne och ja, du gjorde fel


Svar på tråden nära vän avbröt kontakten