• Anonym­555
    Äldre 2 Jun 07:26
    26226 visningar
    9 svar
    9
    26226

    Valp biter mig

    Hej!

    Har en tio veckors valp hemma, aktiv och busig såklart som en valp ska vara ????

    Men nu till min fråga; om jag har varit och jobbat och valpen varit med sin hundvakt så beter hon sig jääääätttebra hela dagen men när jag kommer hem så bits och morrar hon som en tok!

    Tänkte lixom att hon skulle bli glad när jag kom hem men verkar inte så, haha,.

    Någon som har någon teori?

  • Svar på tråden Valp biter mig
  • Äldre 2 Jun 09:32
    #1

    Hur uppfostrar/tränar du den?

  • Anonym­555 Trådstartaren
    Äldre 2 Jun 10:14
    #2
    gahadas skrev 2018-06-02 09:32:39 följande:

    Hur uppfostrar/tränar du den?


    Ger alternativ när hon biter i sånt hon inte får och hon kan redan vänta innan maten och sitt,ligg,tass osv,.
  • Swimme
    Äldre 3 Jun 09:03
    #3
    -1

    Skrik "AJ!" och vänd dig bort och gå iväg. Bita=Tråkigt och ingen uppmärksamhet.

    Om bitandet fortsätter. "Bit tillbaka" genom att nya tag med fingrarna. Du behöver ju inte nya hårt utan bara markera precis som en vuxen hund skulle gjort när det blir för mycket.

    Tänk dock på att det är en valp och de kan vara mycket bångstyriga ibland.

  • Äldre 3 Jun 09:03
    #4
    +1
    Anonym555 skrev 2018-06-02 07:26:21 följande:

    Hej!

    Har en tio veckors valp hemma, aktiv och busig såklart som en valp ska vara ????

    Men nu till min fråga; om jag har varit och jobbat och valpen varit med sin hundvakt så beter hon sig jääääätttebra hela dagen men när jag kommer hem så bits och morrar hon som en tok!

    Tänkte lixom att hon skulle bli glad när jag kom hem men verkar inte så, haha,.

    Någon som har någon teori?


    Det är en sk överslagshandling, när hunden blir exalterad så "slår det över". Helt normalt :)
  • Äldre 3 Jun 09:15
    #5
    +1

    Tyvärr, måste avlivas omedelbart, innan det blir stort och skadar någon på allvar. Tyvärr.

  • Anonym­555 Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 19:35
    #6

    Tack för era svar! Hon viftar ju på svansen samtidigt Hahah så tror det bara blir så roligt att hon inte vet vart hon ska ta vägen ????

  • Anonym­555 Trådstartaren
    Äldre 3 Jun 19:36
    #7
    Anonym555 skrev 2018-06-03 19:35:22 följande:

    Tack för era svar! Hon viftar ju på svansen samtidigt Hahah så tror det bara blir så roligt att hon inte vet vart hon ska ta vägen ????


    Ingen aning varför det blir frågetecken där i slutet, skulle vara en glad smiley
  • Äldre 4 Jun 00:53
    #8

    Bara överslag, En tio veckors valp begriper inte bättre och ska absolut inte tillrättavisas med några nyp som någon tidigare skrev. 


    Fortsätt med byteshandel, ignorera och ge alternativ. När såpass små valpar får överslag kan man också hålla dem i famnen tills de lugnar sig - de fungerar ungefär som små barn. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Äldre 12 Jun 08:16
    #9

    Tror också på att det är en överslagsreaktion. Men som en tidigare sa så träna på att bita är tråkigt. Vi gjorde så med våran hund och det funkar. Nu är vi mer på nivån att skälla är tråkigt. Det blir en slags överslag från glad och skäller.

    Lycka till :)

Svar på tråden Valp biter mig