• Äldre 5 Jun 05:19
    662 visningar
    2 svar
    2
    662

    Hjälp mig! Vad heter denna dokumentär/vlogg-serie som jag en gång såg på tv??

    Hej!

    Jag kommer inte ihåg vilken kanal, men jag såg en gång på ett program där en svensk, specifikt en ung skånsk kille, som var/är i Kina. Hans kinesiska var väldigt bra. Den biten jag såg så var han hemma hos en kinesisk familj och kollade på när mamman lagade mat och åt sedan med dem.

    Jag kommer ihåg att en av mina vänner sa att han tydligen är rätt känd när det gäller en svensk i Kina??

    I alla fall, jag kan inte hitta någonting från detta, vet ej hans namn, vet inte programmets namn, har sökt på Google men ej hittat något...

    Jag är själv halvkines (mamma är svensk) så jag blir fascinerad av svenskar som har ett genuint intresse för Kina och kinesiska. Det är även sjukt coolt att se en svensk tala väldigt bra kinesiska, det är rätt inspirerande.

    Så hjälp mig, snälla!!

    Jag uppskattar även andra förslag på svenskar som är i Kina eller liknande!!

  • Svar på tråden Hjälp mig! Vad heter denna dokumentär/vlogg-serie som jag en gång såg på tv??
  • Äldre 5 Jun 05:26
    #1

    Reportern heter Fredrik Önnevall. Jag minns inte vad serien hette dock.

  • Äldre 5 Jun 08:33
    #2

    Om det är den jag tror då heter den Kinas mat, fanns på SVT play, tyvärr inte tillgänglig där längre.

Svar på tråden Hjälp mig! Vad heter denna dokumentär/vlogg-serie som jag en gång såg på tv??