• Äldre 5 Jun 18:16
    7108 visningar
    55 svar
    55
    7108

    Världens bästa film?

    Ja, vilken är den allra bästa film du sett? Berätta gärna lite varför. Är det svårt att välja kan du ju nämna två stycken.

    Personligen tycker jag att "Den gröna milen" och "Stekta gröna tomater" är de bästa jag sett.

    Den första för att jag tycker att karaktärerna känns så verkliga, jag liksom sugs in i filmen. Dessutom är jag väldigt förtjust i Tom Hanks.

    Den andra för att jag älskar atmosfären och att det är total girlpower. "The secret´s in the sauce!!!"

  • Svar på tråden Världens bästa film?
  • Äldre 6 Jun 17:49
    #21
    +1

    Det finns många bra filmer ja, men TS frågar ju vilken är den allra bästa film du sett?

  • Äldre 6 Jun 18:11
    #22
    -1 +1
    Tow2Mater skrev 2018-06-06 17:49:55 följande:

    Det finns många bra filmer ja, men TS frågar ju vilken är den allra bästa film du sett?


    Och poängen med flera av fler-.filmer.svaren är ju att det inte går att välja.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 6 Jun 19:07
    #23

    Sagan om ringen.

  • Äldre 6 Jun 21:23
    #24

    PS I love you

    Är väldigt fin. Kommer sällan ihåg filmer jag sett så det får bli den.

    Annars guardians of the galaxy, men bara den första.


    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 6 Jun 21:26
    #25
    Physalis skrev 2018-06-06 21:23:11 följande:

    PS I love you

    Är väldigt fin. Kommer sällan ihåg filmer jag sett så det får bli den.

    Annars guardians of the galaxy, men bara den första.


    OBS du ville veta varför.

    PS I love you = Visar hur någon hanterar sorg på ett väldigt fint sätt. Sen blir jag alldeles rörd över tanken av att en döende människa använder sin sista energi till att underlätta för den som blir lämnad kvar i livet.

    Guardians of the galaxy= passar min humor perfekt.
    Korrekturläser som en kratta
  • Äldre 7 Jun 20:19
    #26

    Schindler?s list

    The Fountain

    Samt allt som Wes Anderson gjort typ.

  • Vorr vorr
    Äldre 7 Jun 20:23
    #27

    Mr Beans semester


    Fotboll
  • Äldre 7 Jun 20:37
    #28

    De första som kom upp i huvudet, finns många andra som är i samma klass dock.

    Hateful 8 

    Stämningen, musiken, känslan, karaktärerna, omgivningen, spänningen.

    Into the wild

    Känslan, inspirationen, anknytningen, omgivningen.

    The good, the bad and the ugly & For a few dollars more

    Musiken, stämningen, karaktärerna, omgivningen.

  • Äldre 7 Jun 23:37
    #29

    Top Gun. Såg ett tv-program för några år sedan som handlade om ett gäng med människor som brukade samlas varje månad för att se om filmen, det hade de gjort i många års tid. Jag vet inte om jag skulle palla att se den såpass ofta ;) men nån gång per år är den lätt värd att se. För skådisarna, 80-talskänslan, musiken, miljöerna m m.

  • Äldre 7 Jun 23:42
    #30

    Hidden Figures (Dolda tillgångar) är grymt bra. Se den, men tänk på att mörklägga för att se på bästa sätt och ladda upp innan - det är 2 timmar med historia, kvinnoöden och lite kärlek, inte så mycket action. Och lägg undan alla andra skärmar...

Svar på tråden Världens bästa film?