• Äldre 5 Jun 18:16
    7111 visningar
    55 svar
    55
    7111

    Världens bästa film?

    Ja, vilken är den allra bästa film du sett? Berätta gärna lite varför. Är det svårt att välja kan du ju nämna två stycken.

    Personligen tycker jag att "Den gröna milen" och "Stekta gröna tomater" är de bästa jag sett.

    Den första för att jag tycker att karaktärerna känns så verkliga, jag liksom sugs in i filmen. Dessutom är jag väldigt förtjust i Tom Hanks.

    Den andra för att jag älskar atmosfären och att det är total girlpower. "The secret´s in the sauce!!!"

  • Svar på tråden Världens bästa film?
  • Äldre 8 Jun 16:52
    #31

    Alien eller Apocalypse now!

  • Kurlie
    Äldre 8 Jun 17:30
    #32

    Bodyguard, pretty woman, dansa med vargar(som någon ovan påminde mig om), 7 pounds, drömmarnas horisont, braveheart, moulin rouge, gladiatorn, junior, bridesmaids(toalettscenen är så jäkla rolig!), Hook, en kvinnas hämnd, Titanic och ja listan bara fortsätter! Märker jag mest gillar filmer från 90-talet. Typ alla var bra och sådär skönt feel good!

  • Äldre 8 Jun 19:28
    #33

    Titanic, Nyckeln till frihet, är de jag kommer på på rak arm. Gillar också Stekta gröna tomater.

  • Äldre 9 Jun 18:37
    #34

    Gladiator och Master Of Commander

  • Äldre 9 Jun 19:40
    #35
    Skölden89 skrev 2018-06-09 18:37:43 följande:

    Gladiator och Master Of Commander


    Menar du Master and Commander?
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Äldre 10 Jun 08:16
    #36
    Aniiee skrev 2018-06-09 19:40:54 följande:

    Menar du Master and Commander?


    Ja det är den filmen jag menade. Den är en väldigt vacker film framförallt. Och jag gillar Russell Crowe väldigt mycket.
  • Modern­o
    Äldre 10 Jun 08:30
    #37

    Svårt. För femton år sedan hade jag nog sagt A Clockwork Orange. Sagan om Ringen-trilogin, de första (äldsta) Star Wars filmerna, såklart, och Titanic är ju också sjukt bra och kan ses om flera gånger.

    Jag tror dock att det - åtminstone för dagen - måste bli Blood in Blood Out som nummer ett!

  • Äldre 10 Jun 09:31
    #38

    För mig skiftar det med humör men väldigt många av filmerna som nämnts i tråden har någon dag känts som "världens bästa film".

    För att nämna några då:
    Stekta gröna tomater (läs boken om du gillar filmen <3)
    Aliens
    Terminator 2
    Solens rike
    Whale rider
    Gilbert Grape
    Leon
    Ponyo
    Totoro

    Det finns många många fler.

  • Äldre 10 Jun 09:33
    #39
    vallakra skrev 2018-06-05 19:13:20 följande:
    Den får självklart inte glömmas! Har inte den utsetts till världens bästa film i nån slags undersökning eller liknande?
    Jo på IMDBs top250 bland annat 
    https://www.imdb.com/chart/top?ref_=nv_mv_250_6
  • Pripps Vichy
    Äldre 10 Jun 11:14
    #40

    Snanley Kubricks The Shining. Ingen liknande film med sådan unik skräckstämning har gjorts före eller efter den. Jack Nicholson gör sin livs bästa roll i detta mästerverk.

Svar på tråden Världens bästa film?