• Äldre 8 Jun 20:56
    4324 visningar
    9 svar
    +1
    9
    4324

    Kan datorspelande förbättra relationen mellan barn och vuxna?

    Kan datorspelande förbättra relationen mellan barn och vuxna?

    Detta är något jag har funderat på väldigt länge om detta förbättrar eller försämrar relationen.

    Vad finns det för alternativ att t.ex. spela Minecraft eller liknande spel med sina barn?

    När barnen sover vad spelar ni/har ni tid för att spela?

    Ser det lite själv som terapi efter allt städande och en heldag med mitt barn och ger varannan kväll åt sambon och varannan så spelar vi.

    Hur gör ni?

  • Svar på tråden Kan datorspelande förbättra relationen mellan barn och vuxna?
  • Äldre 8 Jun 21:05
    #1

    Spelar CS med min son

  • Äldre 8 Jun 21:06
    #2

    Kör ni GO eller hedliga 1.6 ?
    egen server eller allmän ?

  • Äldre 8 Jun 21:17
    #3
    +1
    fredd899 skrev 2018-06-08 21:06:52 följande:

    Kör ni GO eller hedliga 1.6 ?
    egen server eller allmän ?


    GO MM
  • Äldre 8 Jun 21:40
    #4

    Såg att www.mineex.se/ hade nått system för att gå i god för sitt barn (så man kan spela tillsammans).

    Verkar vara 16 års gräns annars.

    Detta låter som vettigt alternativ så man kan lira minecraft tillsammans då dom verkar ha egna servrar.

    Hör något testat detta ?

  • Äldre 8 Jun 21:43
    #5

    Har spelat massor med sonen. Ibland det enda sättet att nå honom på (asp+ add)

    Allt från tvspel till mmo.

  • Äldre 8 Jun 21:54
    #6
    legomum skrev 2018-06-08 21:43:20 följande:

    Har spelat massor med sonen. Ibland det enda sättet att nå honom på (asp+ add)

    Allt från tvspel till mmo.


    Det måste ju ha hjälp till jättemycket.
  • Äldre 8 Jun 22:41
    #7
    fredd899 skrev 2018-06-08 21:54:23 följande:

    Det måste ju ha hjälp till jättemycket.


    Ja det öppnar upp för att ens kunna diskutera annat om man börjar med att snacka spel. Så då gäller det att ha lite hum om vad man talar om. Så i 15 år har jag väl varit något som kallas gamer.

    Vad gör man inte för att nå sina barn? Tur det varit kul spel ändå (han anpassade sig lite för att morsan skulle spela med honom hehe)
  • Äldre 8 Jun 22:45
    #8
    fredd899 skrev 2018-06-08 20:56:31 följande:

    Kan datorspelande förbättra relationen mellan barn och vuxna?

    Detta är något jag har funderat på väldigt länge om detta förbättrar eller försämrar relationen.

    Vad finns det för alternativ att t.ex. spela Minecraft eller liknande spel med sina barn?

    När barnen sover vad spelar ni/har ni tid för att spela?

    Ser det lite själv som terapi efter allt städande och en heldag med mitt barn och ger varannan kväll åt sambon och varannan så spelar vi.

    Hur gör ni?


    Ja, självklart eftersom man får ett gemensamt intresse och aktivitet. Alla borde spela med sina söner.
  • Äldre 10 Jun 10:40
    #9
    Port II skrev 2018-06-08 22:45:54 följande:
    Ja, självklart eftersom man får ett gemensamt intresse och aktivitet. Alla borde spela med sina söner.
    Håller med dig, gick själv med i det som jag tog upp tidigare (www.mineex.se) så nu kan vi antligen spela på ett bra sätt tillsammans.

    Dom hade visst mer spel än bara minecraft, gta, cs go server 1vs1, sen spelar dom även gamla spel som command and conquer tiberium wars och flat out 2.

    Har någon mer spel och rekommendera eller ställen ?
Svar på tråden Kan datorspelande förbättra relationen mellan barn och vuxna?