• Äldre 17 Jun 22:42
    19685 visningar
    54 svar
    54
    19685

    Vilka bilar har ni?

    Och vilken total bruttoinkomst per månad?

    Nyfiken. Jag får väl avslöja mina svar först. Jag har insett att jag kanske är snål. Börjar bli sugen på en nyare och bättre bil men känner att det vore slöseri. Vi har 65000 i brutto per månad och kör en Renault clio 2010 och en hyundai i30. Båda köptes som begagnade.

  • Svar på tråden Vilka bilar har ni?
  • Äldre 20 Jun 13:38
    #12
    Faderkarl skrev 2018-06-20 13:21:34 följande:

    Ni som köpt bil på sistone. Har ni använt någon förmedlare för billån när ni har köpt bilen? Har bland annat kollat på Myloan men jag vet inte riktigt om och i så fall vilken man bör vända sig emot?


    Nä jag körde Swish. 
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Ingen koll)
    Äldre 20 Jun 15:10
    #13

    Jag har dålig koll på makens inkomst då den varierar från månad till månad, men han kanske har ut runt 45 och jag 25. Han kör (jag saknar intresse och körkort) en Porsche 911 Carrera just nu. Innan det hade vi nån Bmw ur 5-serien och även haft en X6.

  • Anonym (Volvo­)
    Äldre 20 Jun 15:23
    #14

    Vi får in ca 55000kr och har en V70 årsmodell 2004. Den börjar sjunga på sista versen snart, så vi tittar på både V70 och XC70 från minst 2014.

  • Anonym (XC60)
    Äldre 20 Jun 19:33
    #15

    Det är varierande med inkomsten eftersom jag har lite ovanligt arbete, men utgiftsbalansen hos mig ligger på runt 35 000 i månaden och jag går inte back, så jag har väl in i snitt 45-50 per månad.

    Jag kör en Volvo XC60 D4 årsmodell 2018 till vardags (privatägd, ej leasad) och äger en Volvo C70 Cabriolet årsmodell 2004 för fina sommardagar (jätteonödigt, jag vet). Innan XC60:in hade jag en Volvo S80. Nästa gång får jag nog motvilligt köpa en hybrid på grund av politikerna. Då skulle jag nog köpa en likadan som den jag har, fast med hybriddrift istället för diesel.

  • Anonym (Musta­ng)
    Äldre 20 Jun 20:22
    #16

    ca 40tkr efter skatt och kör en 2018 mustang gt, köpt och reggad innan nya skatten...

  • Anonym (Ingen­)
    Äldre 20 Jun 20:34
    #17

    Ca 80k brutto har vi i lön tillsammans. Ingen bil, vi är med i en bilpool istället och där är det Volvo som gäller. Kostar ca 1500-2000 kronor per månad för oss inklusive bränsle. Är inte värt att ha egen bil när bara parkeringen hade kostat 2000 kr/mån.

  • Äldre 20 Jun 20:46
    #18

    Jag har ca 55-60'/månad brutto, sambon ca 15'.

    Har ett antal bilar, GMC Yukon, Chevy Silverado, Buick Roadmaster, Chevy Caprice och Chevy Camaro. 
    Silveradon och Capricen rullar mest, de är skattebefriade Cool Camaron är långtidsprojekt, Yukon rullar som dragbil, Roadmastern väntar på skattebefrielse.


    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
  • Anonym (KIA)
    Äldre 27 Jun 16:04
    #19

    Ca 70k brutto i hushållet. Har en KIA Optima PHEV via sambons jobb.

  • Anonym (Davis­)
    Äldre 27 Jun 18:08
    #20

    90k+ brutto i hushållet.

    Har inget garage inom nära håll så vi ställer inga stora pengar på gatan då det vandrar fotbollssupportrar förbi så gott som varje helg.

    En ålderstigen Mazda 6 och en nyare Volvo V40 rasslar vi runt i, det är trist men gör att man slipper gråta om någon går loss på bilen. Maken vill köpa Tesla men jag tycker nej, pga öppen parkering.

    Har haft en Z3 och en limited edition trimmad Civic Type R och lite sånt medan jag fortfarande var ung och vacker så det är okej, men någon liten rolig bil till vill jag köra innan pensionen.

  • Äldre 27 Jun 18:15
    #21

    Volvo V70.

Svar på tråden Vilka bilar har ni?