• Anonym (Greta)

    Klamydia test

    Hur tar man ett klamydia test? Utan att någon får veta det

  • Svar på tråden Klamydia test
  • EpicNurse

    Det går inte. Alla skickas iväg till ett laboratorium där de analyseras.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Jodå)

    Det går visst! Finns att köpa test på Apoteket och även på nätet med lika säkert resultat som hos läkaren.

  • mftdl
    Anonym (Jodå) skrev 2018-06-19 00:45:11 följande:

    Det går visst! Finns att köpa test på Apoteket och även på nätet med lika säkert resultat som hos läkaren.


    Dock skickas även dessa iväg till laboratorium. Du får inte ett helt kitt för att ta fram resultat hemma.
  • EpicNurse
    Anonym (Jodå) skrev 2018-06-19 00:45:11 följande:

    Det går visst! Finns att köpa test på Apoteket och även på nätet med lika säkert resultat som hos läkaren.


    Som man märker med sitt id innan man skickar iväg det ja. Så labbpersonalen kommer fortfarande att se vems det är, och inte bry sig det smack.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Greta)

    Menar inte laboratoriet. Utan om svaret skickas på posten? Så nån ser brevet

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Greta) skrev 2018-06-19 22:59:41 följande:

    Menar inte laboratoriet. Utan om svaret skickas på posten? Så nån ser brevet


    Men varför undrar du ???
    Om du har klamydia så lyder väl det under smittskyddslagen, och då blir du ändå tvungen att krypa till korset.
  • Anonym (..)
    Anonym (Greta) skrev 2018-06-19 22:59:41 följande:

    Menar inte laboratoriet. Utan om svaret skickas på posten? Så nån ser brevet


    Om du köper apotekets hemtest så är det ett rätt normalt typ tjockt kuvert som skickas iväg. Inget iögonfallande.

    Men visst nån på posten kanske ser ut sidan ja.... och om.nån ser dig skicka brevet så ser de ju också. Fattar inte riktigt vad din oro består i. Ta reda på om du har klamydia istället för att oroa dig för allt omkring.
  • Anonym (1177)

    Gå in på 1177 och beställ hem ett gratis hemtest. Provet kommer skickas hem till dig i ett diskret brev. Gör som det står i brevet och skicka iväg! Svaret får du på dina sidor på 1177. Smidigt och enkelt!

  • Anonym (--)

    Får jag fråga varför du ska gömma det? Klamydia är en smittsjukdom som måste enligt lag anmälas om det är positivt, plus att du behöver antibiotika, sluta med ditt larv och beställ hem ett test.

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (--) skrev 2018-06-20 02:55:15 följande:

    Får jag fråga varför du ska gömma det? Klamydia är en smittsjukdom som måste enligt lag anmälas om det är positivt, plus att du behöver antibiotika, sluta med ditt larv och beställ hem ett test.


    Precis vad jag frågade, men inget svar.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-06-20 09:30:54 följande:

    Precis vad jag frågade, men inget svar.


    Det du inte vet ska du inte uttala dig om . Har inte något med att göra om det är smittsamt eller inte.
  • Anonym (Greta)
    Anonym (--) skrev 2018-06-20 02:55:15 följande:

    Får jag fråga varför du ska gömma det? Klamydia är en smittsjukdom som måste enligt lag anmälas om det är positivt, plus att du behöver antibiotika, sluta med ditt larv och beställ hem ett test.


    Gissa tre gånger
  • Anonym (trams)
    Anonym (Greta) skrev 2018-06-29 22:59:57 följande:

    Gissa tre gånger


    Du har knullat med brevbäraren så han får inte veta att du har någon sjukdom

    Du är otrogen

    Du är paranoid och tror att någon bryr sig om vad du skickar och får för brev.
  • Anonym (T)

    Fantastiskt, du har varit otrogen och vill dölja det för sin partner. Men du är medveten om att är du smittad måste du berätta det även för din partner?

    Annars gör du som min sambos kk gjorde (som hade pojkvän), ta tabletterna o hoppas på att din partner inte är smittad (alt så sket hon i o ta tabletterna också, de vet vi inte). Sen fortsätter du ligga med båda som sen smittar vidare. De fick jag i 6månaderspresent från sambon, ett positivt resultat.

Svar på tråden Klamydia test