• Anonym (Ånger­full)
    Äldre 19 Jun 14:02
    25365 visningar
    69 svar
    -1
    69
    25365

    Lämnade bort mitt barn i England..

    Vet nu inte vad jag ska ta mig till, VARFÖR!? Jag adopterade bort mitt barn i England medan jag bodde där help me Gud! Så ledsen för detta. Jag var ganska sinnesförvirrad, men det bryr de sig inte om nu. Jag var låg, deprimerad och helt desperat efter att flytta hem till Stockholm igen. Byggde upp mig själv och efter ett år ville jag ha tillbaka min son, men jag blev ganska snabbt stoppad. Lagen i England ger mig inga rättigheter verkar det som, och det hela försvårar till det med att jag ju själv skrivit under. Nån som är duktig på engelska lagar här? :-/

  • Svar på tråden Lämnade bort mitt barn i England..
  • Anonym (Perma­nent)
    Äldre 19 Jun 14:17
    #2
    +3

    Svensk lag är på samma sätt. När adoptionen väl har gått igenom och är fastställd så kan man inte ångra sig. Det är väl tur att det är så? Det är naturligtvis inte lätt för dig att leva med att du fattade fel beslut men du måste börja acceptera det. Det finns ingen chans att du kan häva adoptionen.

  • Anonym (Jo)
    Äldre 19 Jun 14:18
    #3
    Anonym (Permanent) skrev 2018-06-19 14:17:05 följande:
    Svensk lag är på samma sätt. När adoptionen väl har gått igenom och är fastställd så kan man inte ångra sig. Det är väl tur att det är så? Det är naturligtvis inte lätt för dig att leva med att du fattade fel beslut men du måste börja acceptera det. Det finns ingen chans att du kan häva adoptionen.
    Så är det.
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 14:24
    #4

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?

  • Anonym (k)
    Äldre 19 Jun 14:26
    #5
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    Finns ingen ångervecka.


  • Anonym (?)
    Äldre 19 Jun 14:26
    #6
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    När adopterade du bort ditt barn och hur gammalt är barnet idag? Bara nyfiken. 
  • Anonym (.)
    Äldre 19 Jun 14:27
    #7
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    Om det är en öppen adoption kan du få umgängesrätt. Annars om du vill häva adoption så måste du själv adoptera tillbaka barnet, det gör tyvärr inte häva en adoption på annat sätt .
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 14:29
    #8
    Anonym (?) skrev 2018-06-19 14:26:48 följande:

    När adopterade du bort ditt barn och hur gammalt är barnet idag? Bara nyfiken. 


    Då 3 månader, nu 2 år.
  • Anonym (Blomm­an)
    Äldre 19 Jun 14:29
    #9
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    Smärtan du känner nu Måste vara enorm! Prata med en kunnig advokat. Men tyvärr är det nog ganska kört. På adoptioner finns ingen ångerrätt.
  • Äldre 19 Jun 14:29
    #10
    Anonym (Ångerfull) skrev 2018-06-19 14:24:53 följande:

    Fast det är jag som har fött mitt barn kan man inte slåss om vårdnaden då eller umgängesrätt?


    Ja, det är du som fött barnet men du valde att adoptera bort det, när adoptionen väl gått igenom har du ingen rätt till det längre. 
    Det skulle ju vara om du vet vilka föräldrarna är som skulle gå med på att du fick träffa barnet.
    Goodness me
  • Anonym (Ånger­full) Trådstartaren
    Äldre 19 Jun 14:31
    #11
    Anonym (.) skrev 2018-06-19 14:27:53 följande:

    Om det är en öppen adoption kan du få umgängesrätt. Annars om du vill häva adoption så måste du själv adoptera tillbaka barnet, det gör tyvärr inte häva en adoption på annat sätt .


    Hur adopterar jag tillbaka!!!? Snälla ge mig tips på hur jag kan göra det. Kontakta familjen och se hur de trivs med barnet, erbjuda pengar, muta myndigheter? jag är öppen för allt!
Svar på tråden Lämnade bort mitt barn i England..