• Badbul­la
    Äldre 20 Jun 11:56
    2751 visningar
    28 svar
    28
    2751

    Stämmer de att jimmer Åkerson kommer vinna?

    Kommer han vinna:/

  • Svar på tråden Stämmer de att jimmer Åkerson kommer vinna?
  • Äldre 20 Jun 11:57
    #1
    +1

    Risken finns faktiskt. Hela samhället har havererat pga den okontrollerade invandringen. Så ja, både moderaterna och sossarna har tappat väldigt många röster till SD.

  • Busare­w
    Äldre 20 Jun 11:57
    #2
    +1

    Nej tyvärr.

  • Äldre 20 Jun 11:57
    #3

    Jag uttryckte mig fel. Inte att "risken finns". Jag menar att "chansen finns". Det är skillnad på det.

  • Badbul­la
    Äldre 20 Jun 11:58
    #4

    Men om han viner kommer han ju kasta ut alla vänner för ja bor bland mörkhyade:( jag vill inte att mina vänner ska kastas bort ur sverjie

  • Busare­w
    Äldre 20 Jun 11:59
    #5
    Anna60 skrev 2018-06-20 11:57:07 följande:

    Risken finns faktiskt. Hela samhället har havererat pga den okontrollerade invandringen. Så ja, både moderaterna och sossarna har tappat väldigt många röster till SD.


    Fast alla invandrare lär ju rösta på S eller M så SD lär inte bli störst ändå. Vi är i princip mer invandrare i Sverige än svenskar nu och kommer bli ännu färre svenskar. Svenskar skaffar i snitt 2-3 barn, invandrare skaffar 5-10
  • Busare­w
    Äldre 20 Jun 12:00
    #6
    Badbulla skrev 2018-06-20 11:58:38 följande:

    Men om han viner kommer han ju kasta ut alla vänner för ja bor bland mörkhyade:( jag vill inte att mina vänner ska kastas bort ur sverjie


    Det kommer dom inte heller när dom redan bor i sverige däremot kommer invandring begränsas.
  • Äldre 20 Jun 12:24
    #7
    +1
    Busarew skrev 2018-06-20 11:59:00 följande:
    Fast alla invandrare lär ju rösta på S eller M så SD lär inte bli störst ändå. Vi är i princip mer invandrare i Sverige än svenskar nu och kommer bli ännu färre svenskar. Svenskar skaffar i snitt 2-3 barn, invandrare skaffar 5-10
    Varför förutsätter du att inga invandrare röstar på sd?
  • Busare­w
    Äldre 20 Jun 12:27
    #8
    gahadas skrev 2018-06-20 12:24:00 följande:

    Varför förutsätter du att inga invandrare röstar på sd?


    Majoriteten gör inte det men sen finns det ju en del invandrare som röstar på SD.
  • Äldre 20 Jun 19:13
    #9
    Busarew skrev 2018-06-20 11:59:00 följande:

    Fast alla invandrare lär ju rösta på S eller M så SD lär inte bli störst ändå. Vi är i princip mer invandrare i Sverige än svenskar nu och kommer bli ännu färre svenskar. Svenskar skaffar i snitt 2-3 barn, invandrare skaffar 5-10


    Fast du måste ju ha bott i Sverige x-antal år för att ha rösträtt, dessutom så verkar många invandrare rösta

    På SD oxå... så det kan ju faktiskt bli lite hur som helst.

    Men är du invandrare och bor och jobbar i Sverige och har blivit försvenskad så finns det väl absolut ingen anledning att sparka ut någon.
  • Äldre 20 Jun 19:17
    #10

    Nej. Jag är övertygad om att de flesta röstberättigade tänker längre än näsan räcker.


Svar på tråden Stämmer de att jimmer Åkerson kommer vinna?