• Äldre 21 Jun 08:46
    29227 visningar
    354 svar
    354
    29227

    För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...

    Denna månad har vi försökt bli gravida i ett år. Vi har inte fått ett enda plus. Är 31 och 32 år gamla. Vi har varit tillsammans i många år. Är så här i efterhand väldigt besviken på mig själv och oss att vi inte började försöka "i tid".

    Har precis lämnat in hälsodeklarationspapprena och utredning kommer väl inte igång förrän långt in på hösten kan jag tänka mig... Jag mår så dåligt av denna väntan. Går snart på semester och känner ingen direkt glädje.

    Jag har tidigare gjort ett VUL pga spottings och enligt läkaren såg det normalt ut. Men jag är lite kluven, då det inte var läkaren som jag besökte som gjorde VUL utan en bakjoursläkare som kom inrusande på rummet och snabbt gjorde ultraljudet. Jag är osäker på om läkaren uppfattade bakjoursläkaren rätt... 
    Min man har gjort ett spermaprov hemma som vi köpt på nätet, Fertility score. Han fick positivt men vad jag har läst mig till så här i efterhand så är det inget att lita på. Tänk om vi blir ofrivilligt barnlösa? 
    Hur länge har ni försökt? Och har någon utredning påbörjats?
    Eller finns det några solskenshistorier?

    Hoppet har börjat svika.

  • Svar på tråden För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...
  • Äldre 9 Oct 17:51
    Kawi skrev 2018-10-08 06:52:05 följande:

    Vi påbörjade hormonsprutor 14/9, äggplock 24/9 och insättning av ett femdagars den 29/9.... Har testdag den 12/10 men tjuvtestade faktiskt imorse då det är 14 dagar sedan äggplock (=ägglossning) och fick ett plus på stickan.... vågar verkligen inte tro något efter de 200 test vi tagit de senaste två åren, och kliniken sa tydligt att man inte ska testa innan testdag då hormonerna kan göra att det visar fel...


    Spännande! Håller tummarna!
  • Äldre 9 Oct 17:55

    Spännande att höra att det hänt saker för er!

  • Äldre 9 Oct 19:35
    Jooosen skrev 2018-10-08 10:23:48 följande:

    Tack!! Åå hoppas på samma då! Såg att du plussat? Är det efter första ivfen? Vad hade ni för problem? Grattis!!


    Hoppas det gick bra idag..? Ja, detta är första ivf-försöket, och de hittade inget problem utan vi tillhör gruppen ?oförklarliga?...
  • Äldre 9 Oct 19:36
    Barnlängtan31år skrev 2018-10-09 17:51:33 följande:

    Spännande! Håller tummarna!


    Tack! :)
  • Äldre 9 Oct 19:43
    Kawi skrev 2018-10-09 19:35:38 följande:

    Hoppas det gick bra idag..? Ja, detta är första ivf-försöket, och de hittade inget problem utan vi tillhör gruppen ?oförklarliga?...


    Nej det var faktiskt förjävligt! Mina äggstockar lågt högt upp så var svåra o nå. Tjöt mig igenom alltihop :(. Okej samma som oss. Inget hittat alls. Vart har du gjort ivf? Kram
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Äldre 9 Oct 21:06
    Jooosen skrev 2018-10-09 19:43:22 följande:

    Nej det var faktiskt förjävligt! Mina äggstockar lågt högt upp så var svåra o nå. Tjöt mig igenom alltihop :(. Okej samma som oss. Inget hittat alls. Vart har du gjort ivf? Kram


    Åh nej fy, din stackare! Usch så jobbigt :(

    Vi går på privat klinik i Göteborg, och ni..?
  • Äldre 9 Oct 21:30
    Kawi skrev 2018-10-09 21:06:31 följande:

    Åh nej fy, din stackare! Usch så jobbigt :(

    Vi går på privat klinik i Göteborg, och ni..?


    Ja! Hoppas man inte behöver göra om det! Okej, går via landstinget i Stockholm. Satte du in efter 2 eller 5 dagar?
    Oförklarligt barnlös. Började med första ivf-försöket 29/9
  • Äldre 10 Oct 09:08
    Jooosen skrev 2018-10-09 21:30:33 följande:
    Ja! Hoppas man inte behöver göra om det! Okej, går via landstinget i Stockholm. Satte du in efter 2 eller 5 dagar?
    Femdagars, vi fick ut 8 ägg och fem befruktades, ett av dem sattes in på dag fem, av de övriga fyra kunde inget frysas tyvärr, så det är bara det här ägget att hoppas på .. Glad
  • Äldre 12 Oct 16:32

    I väntan på att vår utredning ska bli klar någon gång så fortsätter vi ju försöka själva, månad 18 nu.. Jag kan inte låta bli att hoppas och känna efter, värst är det mellan ägglossning och mens. Nu tycker jag att jag haft ömma bröst sedan ÄL +4 vilket är ovanligt tidigt för mig. Idag började jag även känna en diffus känsla i livmodertrakten.. Känns som att man blir lite manisk i allt googlande efter andras symtom och solskenshistorier. Skönt att få skriva av sig lite i alla fall! BIM - 6 idag så några "galna" dagar återstår! :)

    Trevlig helg till er alla!

  • Äldre 12 Oct 16:45

    Hahahaha, känner så igen mig. ?Lätt illamående dagligen några dagar innan mens?, ?extra ont i brösten? o s v, man griper efter halmstrån. Men plötsligt kanske det händer. :)


    April2 skrev 2018-10-12 16:32:35 följande:

    I väntan på att vår utredning ska bli klar någon gång så fortsätter vi ju försöka själva, månad 18 nu.. Jag kan inte låta bli att hoppas och känna efter, värst är det mellan ägglossning och mens. Nu tycker jag att jag haft ömma bröst sedan ÄL +4 vilket är ovanligt tidigt för mig. Idag började jag även känna en diffus känsla i livmodertrakten.. Känns som att man blir lite manisk i allt googlande efter andras symtom och solskenshistorier. Skönt att få skriva av sig lite i alla fall! BIM - 6 idag så några "galna" dagar återstår! :)

    Trevlig helg till er alla!


Svar på tråden För oss som har väntat på ett plus i mer än ett år...