• Anonym (Anony­m)
    Äldre 22 Jun 21:07
    2683 visningar
    6 svar
    6
    2683

    Behöver akuta svar !

    Hej , det är såhär att jag födde min son för 8 dagar sedan , & jag & min sambo hade samlag 10-12 timmar innan förlossningen , tror även mitt vatten hade gått på ena sidan & han kom i mig , iallafall kanske en dum fråga men finns de en chans att jag kan ha blivit gravid igen ?

  • Svar på tråden Behöver akuta svar !
  • Anonym (Huh?!­)
    Äldre 22 Jun 21:30
    #1

    Men snälla nån! Du måste skämta, säg att du gör det! Men utifall att du nu lider av total okunskap så kan jag upplysa om att man inte kan bli gravid när man redan är gravid. Inte har man ägglossning dagen efter förlossning heller. Dessutom- chans att du blivit gravid?! Vill du verkligen bli gravid när du nyss fått barn?

  • Anonym (Jopp)
    Äldre 22 Jun 21:41
    #2
    Anonym (Huh?!) skrev 2018-06-22 21:30:28 följande:

    Men snälla nån! Du måste skämta, säg att du gör det! Men utifall att du nu lider av total okunskap så kan jag upplysa om att man inte kan bli gravid när man redan är gravid. Inte har man ägglossning dagen efter förlossning heller. Dessutom- chans att du blivit gravid?! Vill du verkligen bli gravid när du nyss fått barn?


    Då tycker jag du ska googla superfetation.
  • Anonym (Huh?!­)
    Äldre 22 Jun 21:43
    #3
    Anonym (Jopp) skrev 2018-06-22 21:41:26 följande:
    Då tycker jag du ska googla superfetation.
    Du påstår alltså på fullaste allvar att man kan bli gravid när man redan är gravid? Ja,jösses, den siste-ja du vet vad jag menar- är tydligen inte född... Jag lägger ner, jag ödslar inte tid på såna som inte ens vill fatta.
  • Anonym (Jopp)
    Äldre 22 Jun 21:48
    #4
    Anonym (Huh?!) skrev 2018-06-22 21:43:39 följande:

    Du påstår alltså på fullaste allvar att man kan bli gravid när man redan är gravid? Ja,jösses, den siste-ja du vet vad jag menar- är tydligen inte född... Jag lägger ner, jag ödslar inte tid på såna som inte ens vill fatta.


    Jag påstår ingenting. Men om du googlar så får du upp fall där det faktiskt hänt även om det är extremt ovanligt och händer då tidigt i graviditeten. Så frågan är vem det är som inte vill fatta egentligen?
  • Anonym (Loool­)
    Äldre 22 Jun 21:50
    #5

    Herregud vart är världen på väg?!

    Nej det fint INGEN risk att du har blivit gravid. Noll, zero, nada! Man har inte ägglossning så tidigt efter en förlossning och dessutom är graviditeten i livmodern i vägen för spermierna.

  • Anonym (H)
    Äldre 23 Jun 17:38
    #6

    Nej, det kan du inte.

Svar på tråden Behöver akuta svar !