• Anonym (Anja)
    Äldre 23 Jun 12:12
    9194 visningar
    24 svar
    24
    9194

    Morgonstånd/vanligt stånd?

    Jag är sambo sedan något halvår tillbaks. Detta är mitt första långa förhållande.

    Han vaknar ofta med morgonstånd. Jag gillar att smeka honom, suga och rida honom då, ta kommandot liksom. Det är inte alltid som han kommer dock.

    Nu på morgonen så såg jag att han var hård och jag började smeka honom, han tog då undan min hand efter en stund och sa att han inte var sugen. Vi hamnade då i en diskussion om det här med morgonstånd och han säger att "bara för att han är hård så betyder det inte att han är kåt". Han slänger då ur sig något i stil med att han "ställer upp" för att jag vill ha så mycket sex. Antar att han syftar på de gångerna så vi haft morgon sex men han inte kommit.
    Jag känner mig nu lite dum och som att jag utnyttjat honom sexuellt flera gånger i veckan sedan vi flyttade ihop!
    Vet inte heller om jag kommer våga/vilja fortsätta att ta initiativet till sex på morgonen eftersom han tydligen känner att måste ställa upp fast han inte är sugen!
    Är rädd att detta ska bli ett problem nu, känns som att det kommer bli det!

    Så om någon kille läser det här så får du gärna beskriva det här med morgonstånd, kåthet m.m.! Känner mig väldigt förvirrad.

  • Svar på tråden Morgonstånd/vanligt stånd?
  • Tue 4 Jan 2022 21:55
    #11
    Morgonstånd är en helt normal företeelse och alla män har det om man sover tillräckligt djupt. Generellt kan man säga att det inte är något sexuellt betingat som utlöser den reflexen. Sömnen är indelad i olika stadier, och under den så kallade REM-sömnen (rapid eye movement) den period man drömmer. Då passar kroppen på att kontrollera alla sin system och kör som ett "testprogram" för att se att allt är normalt. Detta gäller även andra organ, till exempel hjärta och lungor.
  • Anonym (Suck ...)
    Tue 4 Jan 2022 22:05
    #12
    -1

    Att det ska vara såååå svårt att skilja på "han" och "honom"
    Samma som de och dem.
    Skriv så man kan begripa vad ni menar!

  • Anonym (A)
    Tue 4 Jan 2022 22:07
    #13

    Gammal tråd

  • Anonym (Morgo­nstånd­=kissn­ödig oftast­)
    Tue 4 Jan 2022 22:15
    #14

    När man vaknar med morgonstånd är man ofta samtidigt kissnödig, och är man kissnödig vill man oftast inte ha sex.

    Efter man kissat går morgonståndet ner.

    Nu är jag väldigt medveten om att den är väldigt hård och pga detta verkar det som att man vill ha sex. Man vill ha sex men faktiskt få gå och kissa först och sedan få ett normalt stånd att använda under sex. Men hur många ggr man än försöker förklara detta verkar inte kvinnor förstå detta, vilket leder till dispyter som i TS.

    Detta späs gärna på av män som hävdar att de visst vill ha sex direkt på morgonen helst innan de vaknat och vakna av att vara inuti. Visst det hade vart najs om man INTE var kissnödig, men det är man. Så lyssna inte på dem. De sexfantiserar bara, och i sin sexfantasi existerar inte kissnödighet.

    Om ts eller andra kvinnor verkligen envisas med att ha sex med morgonståndet och vägrar förstå detta, så finns det faktiskt en inte så jätteliten risk att mannen kommer kissa ner sig, och då INUTI dig. 

  • Tue 4 Jan 2022 22:45
    #15

    Använd i så fall kondom så kommer inget urin i snipan ????

  • Anonym (Morgo­nstånd­=kissn­ödig oftast­)
    Tue 4 Jan 2022 22:59
    #16
    Bobo23 skrev 2022-01-04 22:45:34 följande:

    Använd i så fall kondom så kommer inget urin i snipan ????


    Eller så kan man göra som så att faktiskt låta mannen få gå på toaletten om han vill gå på toaletten istället för att tjafsa emot, han kan sätta på dig 5 minuter senare.

    Det här är så jäkla underligt, inte en jäkel hade tyckt det vore ok att kräva sex av en kissnödig kvinna för att hennes klitoris är uppsvälld.
  • Fri 14 Jan 2022 16:56
    #17

    Säg till honom att du paxar morgonbåmgen, o töm hans pung!

  • Fri 14 Jan 2022 17:06
    #18

    Alltså, är man vaken kan det vara läge för sex, eftersom många män är som kåtast på morgonen. Testosteronnivåerna är högre då.

    Om man däremot sover eller precis vaknat med erektion så har det ingenting med lust att göra. Då brukar man ofta känna det som om man fortfarande halvt sover, man är halvvaken. Rör inte någon som sover och rör heller ingen som precis vaknat!

  • Anonym (Man40­)
    Sat 15 Jan 2022 00:53
    #19

    Jag kan vakna upphetsad och då är kissnödigheten bedövad tills upphetsningen släpper. Måste jag verkligen kissa brukar jag helt enkelt säga det.

    Men oftast har jag morgonstånd utan att vara kåt.

  • Anonym (Sexdo­cka)
    Sat 15 Jan 2022 02:48
    #20
    lejon 789 skrev 2018-06-24 01:24:45 följande:

    Herregud. Det vore underbart om kvinnan bredvid ville nyttja mitt morgonstånd varje gång hon upptäcker det. Om jag inte är sexsugen när jag vaknar så kommer jag att bli det väldigt snart när jag känner hennes hand eller mun. Och sen blir det väldigt skönt....


    Nej, en riktig, normal kvinna vill du inte ha. Bara en mänsklig sexdocka, som snällt och tyst, utan att någonsin tänka eller känna något annat än att hon är kåt, glad & tacksam över att få tillfredsställa dig (utan att få något tillbaka).

    Det är en exakt beskrivning av alla mäns drömkvinna, så de slipper alla onödiga känslor, ibland t o m nödvändigheten att trösta kvinna enbart genom att hålla henne & finnas där.

    En sådan kvinna är ju enbart ?sååå jävla känslomässig?, ?så ?needy? & därmed också ?FÖR jobbig?, vilket betyder att man är fullständigt värdelös i alla mäns ögon & dumpas som stinkande påsar utan att de faktiskt egentligen vet något om en
  • Anonym (AF)
    Sat 15 Jan 2022 15:43
    #21
    +1
    Anonym (Blöt) skrev 2018-06-23 22:09:22 följande:
    Näpp, där har du fel. Jag trodde oxå att det hade med urinen att göra. Se artikeln i länken så ser du att det är en myt.

    Du har stånd 10-12gånger under en natt.

    www.expressen.se/omtalat/sex-och-relationer/4-sanningar-och-en-logn-om-varfor-killar-vaknar-med-stand-varje-morgon/
    Oavsett vilket så behöver i alla fall jag kissa på morgonen innan jag vill göra något med morgon ståndet. Men efter toalettbesöket så vill jag definitivt!
  • Underh­ill
    Sat 15 Jan 2022 15:50
    #22

    För egen del har morgonståndet sällan med upphetsning eller kåthet att göra. För övrigt är jag ofta hyggligt nödig på morgonen och besöker då gärna toan innan sex. Men det är väl olika där tänker jag. Hade varit himla trevligt ändå med sådana initiativ som du tar och beskriver. Men kanske inte varje gång :)

  • Anonym (Svåle­n)
    Sat 15 Jan 2022 22:25
    #23

    Ofta vaknar jag med morgonstånd (beror ju på om jag har det när klockan ringer), men det har inget med kåthet att göra. Är jag inte väldigt kissnödig så blir jag dock väldigt fort "på" om frun börjar smeka mig. 


    Jag kan få "morgonstånd" av att dåsa till framför TVn eller vad som helst. Har inget med kåthet att göra. Kör jag bil och får stånd vet jag att det är dags att stanna och dra i mig en kaffe. 

  • Sun 16 Jan 2022 00:00
    #24
    lejon 789 skrev 2018-06-24 01:24:45 följande:
    Herregud. Det vore underbart om kvinnan bredvid ville nyttja mitt morgonstånd varje gång hon upptäcker det. Om jag inte är sexsugen när jag vaknar så kommer jag att bli det väldigt snart när jag känner hennes hand eller mun. Och sen blir det väldigt skönt....
    Hon måste såklart kolla så du har lust och är villig först, men har du redan stånd behövs väl inga händer eller dylikt. Då kan hon väl "klättra upp" och gnida sig mot staken med en gång.
Svar på tråden Morgonstånd/vanligt stånd?