• Anonym (Molly)

    Min syster - pappas favorit

    Hej,

    Jag har länge haft en avundsjuka på min lillasyster som är pappas ögonsten.

    Dom två har sedan start haft ett starkare band än vad jag har till honom.

    När hon kommer in i rummet så lyser han upp medans med mig är det ingen reaktion alls.

    Nyligen, de senaste månaderna har jag börjat märka udda beteende på dom båda.

    Min syster tittar på honom som hon vore kär.

    Jag vet för att hon har varit kär förut och jag har sett den blicken i henne förut.

    Det som jag reagerade starkt på var att pappa verkar besvara den blicken.

    Vi sover varannan vecka hos mamma.

    Sedan förra året så börjar hon också sova hos pappa dom veckorna vi egentligen skall vara hos mamma.

    Hon säger bara att hon trivs bättre där och det har mer blivit att hon ?besöker? oss hos mamma än att faktiskt bo här.

    Förra veckan när jag kom till pappa så gick jag in i min systers sovrum och märkte att hennes rum i princip varit orört. Bara sminkbordet har använts.

    Jag är den organiserade, petiga utav oss och min syster är slarvig som tusan..

    Jag tänkte först att hon bara kanske nyss har städat men sen gick jag in i pappas rum och hittade hennes hårborste där, samt några hår snoddar.

    Och nu i fredags under midsommarfirandet så försvann dom båda runt 22-23 tiden, dom var borta i minst en halvtimme, då ingen såg dom alls.

    Jag börjar bli orolig att dom kanske gör annat.

    Eller är det bara min svartsjuka som tar över?

  • Svar på tråden Min syster - pappas favorit
  • Spislucka

    Som (Y) skrev, hur gamla är dom? Speciellt din syster. Iom att ni bir varanna vecka hos föräldrarna så tar jag förgivet att ni är under 18 båda två. Försök ta reda på om dom gör något annat. Låter skumt och lite äckligt.

  • EmberEyes

    Förmodligen är  det din svartsjuka som springer iväg med dig. Ett barn som blir utsatt brukar inte uppvisa glädje/lycka av att umgås med förövaren, speciellt inte över tid. De blir oftast deprimerade, inåtvända, kan agera ut eller bli aggressiva osv.
    Om du är orolig så tycker jag att du ska göra dig tillgänglig för din syster, försäkra dig om att hon vet och känner att du alltid finns vid hennes sida och att du kommer stötta henne i alla lägen.

  • Spislucka
    EmberEyes skrev 2018-06-24 11:06:23 följande:

    Förmodligen är  det din svartsjuka som springer iväg med dig. Ett barn som blir utsatt brukar inte uppvisa glädje/lycka av att umgås med förövaren, speciellt inte över tid. De blir oftast deprimerade, inåtvända, kan agera ut eller bli aggressiva osv.

    Om du är orolig så tycker jag att du ska göra dig tillgänglig för din syster, försäkra dig om att hon vet och känner att du alltid finns vid hennes sida och att du kommer stötta henne i alla lägen.


    Det kan ju vara så att systern även vill vara med pappan
  • Anonym (Ok)
    Spislucka skrev 2018-06-24 11:08:00 följande:

    Det kan ju vara så att systern även vill vara med pappan


    Precis. Behöver inte vara svårare än så. Jag tycker hela situationen är creepy.
  • Anonym (Y)
    Spislucka skrev 2018-06-24 11:08:00 följande:

    Det kan ju vara så att systern även vill vara med pappan


    Ja, är hon typ i övre tonåren kan det ju vara ömsesidigt. Är hon yngre än tonåring så är det dock inte så sannolikt att dottern också skulle finna attraktion.

    Men det är ju inte klarlagt hur situationen ser ut. Det finns bara misstankar i nuläget.
  • Anonym (A)
    EmberEyes skrev 2018-06-24 11:06:23 följande:
    Förmodligen är  det din svartsjuka som springer iväg med dig. Ett barn som blir utsatt brukar inte uppvisa glädje/lycka av att umgås med förövaren, speciellt inte över tid. De blir oftast deprimerade, inåtvända, kan agera ut eller bli aggressiva osv.
    Om du är orolig så tycker jag att du ska göra dig tillgänglig för din syster, försäkra dig om att hon vet och känner att du alltid finns vid hennes sida och att du kommer stötta henne i alla lägen.
    Håller med
  • Anonym (Y)

    TS lyser med sin frånvaro. Hade gärna hört hur gammal systern (och pappan) är.

  • Anonym (Nej!)

    Usch vad hemskt om dina misstankar är sanna...

    Nu rådfrågat du här, men borde du inte kunna prata med någon på kommunen kanske?!

    Har du försökt luska fram nått från din syrra?

Svar på tråden Min syster - pappas favorit