• Äldre 1 Jul 17:35
    6494 visningar
    47 svar
    47
    6494

    Finns det en/flera gud/gudar?

    Era bästa arguemnt för gudomlig existens?

  • Svar på tråden Finns det en/flera gud/gudar?
  • Äldre 5 Jul 22:22
    #21
    Pentra skrev 2018-07-05 21:51:44 följande:

    Gud/Gudinna (JHWH/JHRH) är en ur-ur-urgammal rang/titel, på en människa av kött och blod, och som betyder "Kung/Drottning av Visdom" eller "Vishetskonung/-drottning". En Gud/Gudinna besitter alltså en högre grad och nivå av materiellt och andligt vetande som en mänsklig varelse kan uppnå medan den fortfarande lever i en grov-materiell kropp. Dvs. Gud/Gudinna betecknar i verkligheten enbart deras spirituella/andliga och medvetanderelaterade nivå av evolution. Att ordet "Gud" sedan har tagits i religiöst bruk och omformats och omvärderats till något helt annat är ytterst beklagligt. ... Med vänlig hälsning, Pentra
    Du vet att det där är direkt felaktigt, va? Ja, så klart du vet. Allt ditt svamel vet du är svamel. Don't worry, I've got your back.....
    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Contad­or
    Äldre 5 Jul 23:35
    #22
    Erikkkk skrev 2018-07-05 14:19:04 följande:

    Fel fel fel som Brasse skulle sagt... Att bevisa motsats till X är INTE detsamma som att bevisa X. Låt oss för sakens skull säga att motsatsen till gud som teori (a) skulle vara big bang teorin (b). Om du skulle kunna bevisa att b är fel har du endast bevisat att b är fel. Du har inte bevisat att a är rätt.


    Kanske det. Men uteslutningsmetoden är aldrig fel. För att bevisa att A är rätt måste en utomstående tro på beviset eller deklarationen av beviset då mkt nuförtiden kretsar kring hur man tolkar information. Big bang tror jag på..Det är inte motsatsen enl hur kag tolkar det. Mer nått som ev skulle kunna bevisas.
  • Contad­or
    Äldre 5 Jul 23:36
    #23
    Aniiee skrev 2018-07-05 22:22:47 följande:

    Du vet att det där är direkt felaktigt, va? Ja, så klart du vet. Allt ditt svamel vet du är svamel. Don't worry, I've got your back.....


    Vilken fin tanke Petra ! Jag köper det med hull och hår.
  • Äldre 6 Jul 02:45
    #24
    Erikkkk skrev 2018-07-05 14:13:26 följande:

    Vad tror du själv att det finns att förstå i ditt svar, jag efterfrågar bevis/dina bäst argument för en gudomlig exsistens och du kommer med en massa antaganden och påståenden som är saknar grund.


    Du menar att jag genom att skriva en enda mening har inom ramen för denna lyckats göra massor av grundlösa antaganden och påståenden?

    Ditt antagande och påstående därom faller på sin egen orimlighet.

    Tycker du inte det så får du gärna återkomma i mer detalj kring varför det ter sig rimligt för dig.
  • Äldre 6 Jul 08:45
    #25
    Aniiee skrev 2018-07-05 17:14:51 följande:
    Fast enligt JW är de utvalda inte gudar. De är utvalda. Enligt JW finns bara en gud. Så dina svar är bara svammel.
    Fast det är ju en halvsanning egentligen. Bibeln säger "Du skall inga gudar hava jämte mig". Dvs det finns andra gudar, men enligt dem finns det bara en sann gud. De säger ju också att Satan är denna världens gud.

    Nåja, rappakalja oavsett. Drömmer
  • Äldre 6 Jul 08:46
    #26
    Contador skrev 2018-07-05 23:35:11 följande:

    Kanske det. Men uteslutningsmetoden är aldrig fel. För att bevisa att A är rätt måste en utomstående tro på beviset eller deklarationen av beviset då mkt nuförtiden kretsar kring hur man tolkar information. Big bang tror jag på..Det är inte motsatsen enl hur kag tolkar det. Mer nått som ev skulle kunna bevisas.


    Fel igen. Jag menar inte att vara dum och/eller dryg nu men det känns som att du inte rikitigt förstår vad det innebär att ha bevisbörda? Jag förstår dock på något plan ditt problem att förstå när du skriver att det idag "kretsar kring hur man tolkar informationen"... Vad menar du med det?
  • Contad­or
    Äldre 6 Jul 14:12
    #27

    Ok låt mlg visualisera. Den enda samling studier över 10 000 män som i detalj studerat Svenska mäns penis längd när de faktiskt mäts av en utomstående visar på ett exakt resultat 12.25 cm för män under 40 och 12.5 cm flmör män under. I kliniska studier räknar man dock med pesisinföstning, dvs mått som inte syns. Totallängden blor 14.78 cm. Om du visar upp en formad dimdo i lera som är 14.78 cm från slafter ör detta då en representativ deklaration av stusiens resultat? Eller borde t.ex 14.50 cm vara mer representarivt ? Om du bevisar att Big Bang är sant så tror jag dig. Om jag deklararar guds rike så vem ska tro?

  • Contad­or
    Äldre 6 Jul 14:13
    #28

    för feta fingrar på tangenterna

    "från skaftet"

    12 25 för män över 40 ska det vara

  • Äldre 6 Jul 14:34
    #29
    Contador skrev 2018-07-06 14:12:09 följande:

    Ok låt mlg visualisera. Den enda samling studier över 10 000 män som i detalj studerat Svenska mäns penis längd när de faktiskt mäts av en utomstående visar på ett exakt resultat 12.25 cm för män under 40 och 12.5 cm flmör män under. I kliniska studier räknar man dock med pesisinföstning, dvs mått som inte syns. Totallängden blor 14.78 cm. Om du visar upp en formad dimdo i lera som är 14.78 cm från slafter ör detta då en representativ deklaration av stusiens resultat? Eller borde t.ex 14.50 cm vara mer representarivt ? Om du bevisar att Big Bang är sant så tror jag dig. Om jag deklararar guds rike så vem ska tro?


    Mm... Det där blev ju supertydligt. Visualisera mindre och säg bara vad du vill ha sagt istället. Vet inte riktigt om ovan text var ett svar på vad jag skrev men vill du ha sagt med detta ordbajseri?
  • Contad­or
    Äldre 6 Jul 15:16
    #30

    Jo det jag *bajs bajs* vill ha sagt är att svaret på din fråga kan vara rent bajs i dina öron även om jag formulerar mig annorlunda.

    Säg mig. Blev du mer förfriskad av vetskapen att din granne har en mindre pillevipp än du trodde eller blir du förtvivlad? Det betyder allt i vår utredning om existensen av det du kallar gud.

Svar på tråden Finns det en/flera gud/gudar?